AIK-matchtröjor från stenåldern fram till idag…

riderwall-front-1024x683

Jag borde ha tipsat om aikmatchtroja.se för länge sedan, men bättre sent än aldrig som vi säger på järnvägen… Som Ni säkert sett här på bloggen så har jag ju försökt bygga en bildbank med AIK-matchtröjor från stenåldern fram till dags datum i kronologisk ordning.

Flera av bilderna i arkivet har jag fått av en underbar AIK-supporter som heter Peter Wattman. Nu har Peter snickrat ihop en egen sida där han visar upp sin samling av matchtröjor. Finns många guldkorn i den samlingen kan jag lova. Riktig AIK-porr utlovas.

Sedan så skickar jag ut en efterlysning ännu en gång… Har Du matchanvända AIK-tröjor hemma som Du kan tänka Dig att visa upp i matchtröjarkivet här på bloggen så får Du mer än gärna skicka in några foton till mattiasbecktillaik@gmail.com . Givetvis så kommer jag att ange vem som är ägare/fotograf om sådant önskemål finns.

Bilderna i DETTA inlägg är f.ö. från sidan aikmatchtroja.se 🙂

12-13-j-1024x607

4 Responses to AIK-matchtröjor från stenåldern fram till idag…

  1. Peter skriver:

    STORT att nämnas i Sveriges bästa hockey blogg. Man tackar för reklamen. Vi är överallt ! Med vänlig hälsning, Peter

    • PROZAC skriver:

      Peter – Det är JAG som skall TACKA DIG !!! Dina bilder (som jag lagt upp i arkivet) på dina AIK-matchtröjor har varit till stor glädje för mig och många andra. Det är en självklarhet att jag gör reklam, borde ha gjort det långt tidigare bara. Vi hörs å störs… // PROZAC

  2. lokforaren skriver:

    89/90 och 90/91 såg jag i princip alla Gnagets matcher i Globen, men kan inte minnas att tröjorna var så fula?! Var det för att jag satt så långt ifrån isen, måntro? Snyggast är tröjorna från guldsäsongen 1984. Det hade jag tyckt även om vi inte vunnit finalen.

    • PROZAC skriver:

      lokföraren – Själv håller jag tröjorna säsongerna 95/96 – 96/97 som favoriter. De berömda ränderna OCH krage. Stil och klass.

Kommentera

