5 frågor – Fredrik Hynning

hynning12edit

SOMMAR – Luft som står still, svett som rinner längs ryggraden och värme som får folk att tappa medvetandet. Lägg därtill bloggtorka och fästingar. Ja, vad är sommaren bra för ?! Inte vet jag…

Igår (söndag) var i alla fall en bra sommardag, det var mulet och AIK (fotboll) plockade 3 poäng nere i Södertälje mot Syrianska FC. #WIN

Dessutom fick man äran att åka pendeltåg till #SyrianskaAway med AIK:s materialförvaltare Joakim Rösund. Det fick fart på hockeysuget och därför så firar jag AIK:s vinst mot syrianerna med att slänga upp ännu ett avsnitt av 5 frågor med ännu en av era favoritspelare i AIK.

Så here we go… 5 frågor med Fredrik Hynning !!!

1. Vad hade Du ägnat Dig åt alternativt jobbat med om Du inte spelat ishockey på heltid ? – Jag hade jobbat som advokat.

2. Om Du bara fick lyssna på en artist eller ett band under resten av Ditt liv, vem eller vilka skulle det bli då ? – The Killers.

3. Varför spelar Du med #12 på tröjan ? – Jag fick #12 när jag kom till AIK:s A-lag, första gången 2001.

4. Om Du fick resa precis vart som helst i världen, vart skulle Du åka då ? – Australien.

5. Om Du fick ge vem som helst en kram, vem skulle Du krama då ?
– Min son.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

För övrigt så vill jag genom den kursiva texten informera om att…

Materialet till 5 frågor var tänkt att publiceras i ett lite annorlunda upplägg på AIK:s hemsida under säsongen som gick, men diverse omständigheter gjorde att det tyvärr inte blev så. Efter lite samråd med Adam Ekman så fick jag ok på att köra frågorna här på bloggen istället. Så grattis Du som läser detta just nu, Din hockeyabstinens kommer att lindras här på AIK är hockey, hockey är AIK !!! under sommareländet.

Noteras bör att intervjuerna gjordes i vintras, saker kan ju faktiskt ha hunnit förändras sedan dess. Men i så fall får intervjuobjektet höra av sig med en dementi eller liknande.

Tidigare AIK-spelare som varit med i 5 frågor enligt nedan…

Avslutningsvis… lite skvaller. Det ryktas om att AIK äntligen hittat en gul (inte guldbrun) färg till matchtröjan för kommande säsong.

Det tackar vi för 🙂 FORZA AIK !!!

2 Responses to 5 frågor – Fredrik Hynning

  1. Keegan skriver:

    Äntligen lite läsning mannen, men jag och dina läsare saknar gamla vassa Prozac. Ge oss lite mera kött och dina tankar om lagbygget, tränarna, försäsongsupplägg och jakten på syrianska brudar….:-)

    • PROZAC skriver:

      Keegan – Hahaha… Ja Du. Jakten på syrianska brudar varade bara under ett dygn… Resten ber jag att få återkomma om. 🙂

Kommentera

