5 frågor – Mattias Janmark-Nylén

26 Mattias-Janmark-Nylen

Fatta… det är MINDRE än en månad innan AIK:s försäsong drar igång med en härlig bortamatch i Örebro mot just nykomlingen Örebro HK i Behrn Arena. Onsdagen den 7:e augusti klockan 19:00 släpps pucken och givetvis finns det inget vettigt skäl till att missa detta.

Jag menar… Vad är att föredra ?!

Svettas ute på en veranda och bli fästingbiten i skrevet ELLER sitta i en sval å skön ishall och se Mattias Janmark-Nylén snurra runt runt runt med Conny Strömberg så att han blir alldeles yr i huvudet ?!

Om man inte har råd att åka ståndsmässigt så kan man alltid boka upp sig hos Smokinglirarna som arrangerar bussresa till matchen.

Nåväl, serien 5 frågor fortsätter denna gång med Mattias Janmark-Nylén, som för övrigt blev draftad som nr. 79 i 3:dje rundan av Detroit Red Wings i årets NHL-draft. Är övertygad om att ”Janis” kommer bli ännu vassare i vinter än föregående säsong. Hur som helst, grattis Mattias och grattis Detroit Red Wings.

Well, mina damer och herrar, AIK:s #26… Here we go !!!

1. Vad hade Du ägnat Dig åt alternativt jobbat med om Du inte spelat ishockey på heltid ? – Ingen aning, men jag skulle förmodligen hålla på med någon annan sport.

2. Om Du bara fick lyssna på en artist eller ett band under resten av Ditt liv, vem eller vilka skulle det bli då ? – Rolling Stones.

3. Varför spelar Du med #26 på tröjan ? – Jag fick det numret tilldelat mig av Rogga i J20, sedan ville jag inte byta när jag kom upp i A-laget.

4. Om Du fick resa precis vart som helst i världen, vart skulle Du åka då ? – USA:s västra kust.

5. Om Du fick ge vem som helst en kram, vem skulle Du krama då ?
– För svår fråga, passar på den.

Se där, det gick undan… precis som på isen. Nästa intervjuoffer i 5 frågor blir nog ännu en forward, tror jag… Vi/Ni får se. 🙂

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

För övrigt så vill jag genom den kursiva texten informera om att…

Materialet till 5 frågor var tänkt att publiceras i ett lite annorlunda upplägg på AIK:s hemsida under säsongen som gick, men diverse omständigheter gjorde att det tyvärr inte blev så. Efter lite samråd med Adam Ekman så fick jag ok på att köra frågorna här på bloggen istället. Så grattis Du som läser detta just nu, Din hockeyabstinens kommer att lindras här på AIK är hockey, hockey är AIK !!! under sommareländet.

Noteras bör att intervjuerna gjordes i vintras, saker kan ju faktiskt ha hunnit förändras sedan dess. Men i så fall får intervjuobjektet höra av sig med en dementi eller liknande.

Tidigare AIK-spelare som varit med i 5 frågor enligt nedan…

FORZA AIK !!!

3 Responses to 5 frågor – Mattias Janmark-Nylén

  1. Johan skriver:

    Stones, den såg jag inte komma! Coolt! Kul att vår favoritbloggare är tillbaka.

    • PROZAC skriver:

      Johan – Haha… Precis, det är ett litet scoop. 😉 Kan lova Dig att det finns mer av den varan när det gäller musiksmaken hos spelarna. Kul för övrigt att någon läsare är kvar 😉

  2. Johan skriver:

    Du levererar alltid Prozac, stillar AIK-hockeyabstinensen lite.

    Hockeysurr med glimten i ögat går alltid hem i stugorna.

Kommentera

