5 frågor – Tobias Viklund

viklund_Edit

Nu kanske ni undrar varför jag lägger upp 5 frågor med en spelare som har lämnat AIK för att spela i KHL i vinter… Well, antingen så får ni fortsatt bloggtorka (ja, jag vet att det finns massor att skriva om) eller så får ni hålla till godo med Tobias Viklund. Välj själva…

Jag har fortfarande problem med ögonen och den tid som blir över när ögonen fungerar ägnas åt att följa AIK i Elitettan, så därför har skrivandet på bloggen prioriterats bort likt underhållet av fastigheter i Stockholms miljonprogram. Men nu har jag ju lite gammalt material som jag lovat att slänga upp här på Sveriges tröttaste AIK-blogg under sommaren å de är bättre än inget. Så ligger landet för undertecknad.

Nåväl…

I vanlig ordning så vill jag informera genom den kursiva texten att…

Materialet var tänkt att publiceras i ett lite annorlunda upplägg på AIK:s hemsida under säsongen som gick, men diverse omständigheter gjorde att det tyvärr inte blev så. Efter lite samråd med Adam Ekman så fick jag ok på att köra frågorna här på bloggen istället. Så grattis Du som läser detta just nu, Din hockeyabstinens kommer att lindras här på AIK är hockey, hockey är AIK !!! under vår/sommareländet.

Noteras bör att intervjuerna gjordes i vintras, saker kan ju faktiskt ha hunnit förändras sedan dess. Men i så fall får intervjuobjektet höra av sig med en dementi eller liknande.

Tidigare AIK-spelare som varit med i 5 frågor enligt nedan…

Hur som helst…

Två säsonger blev det för Tobias Viklund i AIK, i vinter så spelar nämligen Tobias Viklund för KHL-laget Avtomobilist Yekaterinburg. Om detta är bra eller MINUS för ryssarna återstår att se. Hur som helst så vill undertecknad i samband med denna publicering tacka Tobias för sina två säsonger i AIK. Nog med artigheter nu…

Här kommer 5 frågor med Tobias Viklund… Here we go !!!

1. Vad hade Du ägnat Dig åt alternativt jobbat med om Du inte spelat ishockey på heltid ? – Jag skulle förmodligen ha jobbat inom IT-branschen.

2. Om Du bara fick lyssna på en artist eller ett band under resten av Ditt liv, vem eller vilka skulle det bli då ? – Takida.

3. Varför spelar Du med #16 på tröjan ? – Jag hade #16 i Kramfors Alliansen, men det är inte så speciellt så att jag MÅSTE ha det numret.

4. Om Du fick resa precis vart som helst i världen, vart skulle Du åka då ? – Nya Zeeland.

5. Om Du fick ge vem som helst en kram, vem skulle Du krama då ?
– Min mor och far.

Ja, varför inte göra som Tobias Viklund och krama sina föräldrar? Det tycker jag är en bra idé om man inte har en brud att krama om. I nästa avsnitt av 5 frågor så kommer ni att få träffa en spelare som spelar i AIK i vinter. Ledtråd: spelaren är forward.

FORZA AIK !!!

Kommentera

