5 frågor – Alexander Hamberg

hamberg_edit

I tisdags så blev det ju som bekant klart med att Alexander Hamberg skriver nytt kontrakt med AIK (samt att Niklas Lundström lånas ut till Södertälje SK kommande säsong). Eftersom denna blogg är världskänd för sin tajming och fingertoppskänsla så har vi därför ingen annan än just Alexander Hamberg som ”gäst” i denna del av serien 5 frågor. 

I vanlig ordning så vill jag informera genom den kursiva texten att…

Materialet var tänkt att publiceras i ett lite annorlunda upplägg på AIK:s hemsida under säsongen som gick, men diverse omständigheter gjorde att det tyvärr inte blev så. Efter lite samråd med Adam Ekman så fick jag ok på att köra frågorna här på bloggen istället. Så grattis Du som läser detta just nu, Din hockeyabstinens kommer att lindras här på AIK är hockey, hockey är AIK !!! under vår/sommareländet.

Noteras bör att intervjuerna gjordes i vintras, saker kan ju faktiskt ha hunnit förändras sedan dess. Men i så fall får intervjuobjektet höra av sig med en dementi eller liknande.

Tidigare AIK-spelare som varit med i 5 frågor enligt nedan…

Hur som helst…

När det kommer till förlängningen med Alexander Hamberg så tror jag att sportchef Daniel Rudslätt gör helt rätt, Alexander Hamberg har beskrivits som en oslipad diamant och jag är övertygad om att han kan ta det där nästa steget som det tjatas om i tid och otid.

Dessutom så säger Alexander Hamberg själv att han skall kriga om förstaspaden. Tycker även att lösningen med en utlåning av Niklas Lundström till SSK är bra, eftersom att nu får Niklas chansen att lägga sig i toppen av den allsvenska målvaktsligan för att visa på att han hör hemma i AIK igen till säsongen 14/15.

Jaja, nu ska inte jag gaffla vidare. Här kommer 5 frågor med Alexander Hamberg… Here we go !!!

1. Vad hade Du ägnat Dig åt alternativt jobbat med om Du inte spelat ishockey på heltid ? – Jag hade jobbat som kiropraktor eller i alla fall pluggat till det.

2. Om Du bara fick lyssna på en artist eller ett band under resten av Ditt liv, vem eller vilka skulle det bli då ? – Metallica.

3. Varför spelar Du med #35 på tröjan ? – Jag frågade David (Engblom – AIK:s materialare. Reds anmärkning) och numret var ledigt.

4. Om Du fick resa precis vart som helst i världen, vart skulle Du åka då ? – Karibien, eller Alaska.

5. Om Du fick ge vem som helst en kram, vem skulle Du krama då ?
– Min flickvän, eller Stefan Persson.

Ja, vem vill INTE krama Stefan Persson ?! Jag skulle gärna göra det, och det borde vi alla göra eftersom vår sympatiske målvaktstränare valde att fortsätta sin förädling av målvakter i AIK. Well…

I nästa avsnitt av 5 frågor kanske det blir en KHL-flyktande back som får komma till tals. Eller så blir det någon annan…

Fortsättning följer som det brukar heta… 🙂

FORZA AIK !!!

3 Responses to 5 frågor – Alexander Hamberg

  1. Bobo skriver:

    Fråga #2 avgjorde det för mig. Alexander Hamberg är nya Mr.AIK I min bok.

    • PROZAC skriver:

      Bobo – Benägen att hålla med Dig där… Tyvärr så kommer Du märka att det ÄR Alexander Hamberg som på egen hand håller den musikala fanan högst 😉

Kommentera

