COMEBACK !!!

PuckDeLuxe

*Andas in, andas ut… Okej, PROZAC… nu kör vi !!!*

Comeback… detta underbara ord. Ordet comeback (som vi har lånat från engelskan) finns på sidan 128 i den Svenska Akademiens Ordlista och förklaras på följande sätt: återkomst t.ex. som artist el. idrottsman

Jesus Kristus gjorde storstilad comeback från de döda, Peter Gradin gjorde en mindre lyckad comeback (en match säsongen 97/98) och PROZAC vill givetvis inte vara sämre… Japp, eran favoritbloggare gör comeback efter ett antal månaders frånvaro på bloggscenen.

Nåväl, nog tjatat om ordet i sig…

Det har ju nämligen hänt massor sedan jag knåpade ihop mitt senaste inlägg, vilket för övrigt var i slutet av förra året. Det här är bara ett litet axplock av vad som hände på den svartgula hockeyscenen under det första kvartalet 2013. Here we go…

BigDickTärnström1213AIK-ikonen och AIK-legenden Dick Tärnström lade skridskorna på hyllan…

// JANUARI //

  • Tvillingarna Victor & Oscar Ahlström förvandlas !!!
  • Kristian Huselius lägger av efter 5 matcher i AIK.
  • Josh MacNevin får lämna AIK, flyttar till TPS Åbo.
  • BIG DICK Tärnström lägger av efter 5000 matcher i AIK.
  • Backen Nils Bäckström värvas från Timrå IK till AIK.

// FEBRUARI //

// MARS //

  • Herrarna missar SM-slutspelet.
  • PROZAC blir nästan blind av bländande spel, se ovan.
  • Anders Gozzi lämnar uppdraget som sportchef.
  • AIK:s damer dominerar SM-slutspelet.
  • AIK:s damer tar SM-GULD !!!

Ja, det där var bara en liten del… Vissa av dessa händelser kommer jag att återkomma till, så som damernas fjärde SM-GULD. Damernas bragd förtjänar givetvis ett helt eget inlägg, och det kommer.

Tro mig…

En annan väldigt trevlig sak som inträffade under det första kvartalet (dock UTANFÖR den svartgula hockeyscenen) var att kackerlackorna dif missade att ta sig till Kvalserien. SÅ F*CKING UNDERBART !!!

succé2

Hashtag GLÄDJE på den !!!

Något som däremot INTE förtjänar mer uppmärksamhet är herrarnas misslyckade säsong. Misslyckad så till vida att man från AIK:s eget håll skruvade upp orimliga förväntningar (nästa steg, bästa AIK-laget någonsin, SM-guld yada yada yada…) på ett lag som skulle blivit utskåpat av det AIK som tog sig till en sjunde avgörande semifinal säsongen 11/12. Att sedan den officiella hemsidan ägnade sig i sann Nordkorea-anda åt att försköna verkligheten gjorde det hela bara än mer tragiskt. Men, men… det lägger vi bakom oss nu. Vi klarade oss kvar och spelar i Elitserien även nästa säsong och DET skall vi vara oerhört glada och tacksamma för. Jag är i alla fall glad.

Hur som helst, det finns massor att skriva om. Det finns massa saker på bloggen som jag måste uppdatera… Länkar, nummersidan och en massa andra saker som har släpat efter sedan förra året. Ni KOMMER att märka förändring och förbättring, det kan jag lova er.

Redan ikväll så har jag städat bort länken till Danijela Rundqvists bloggsida och ersatt den med något mycket bättre och fräschare. Och eftersom Du är i slutet av detta comeback-inlägg så är det bara för Dig att surfa vidare in på AIK-hjältinnan Sofie Nordbergs sida i väntan på att PROZAC skall leverera nästa inlägg.

Avslutningsvis vill jag hälsa just Dig välkommen tillbaka !!!

Nästa inlägg (kommer inom 72 timmar) blir en kortare spelarintervju.

STAY TUNED !!! FORZA AIK !!!

15 Responses to COMEBACK !!!

  1. lokforaren skriver:

    Det var fan på tiden! Welcome back, broder!

  2. Rikard J skriver:

    Härligt Prozac. Har saknat din blog.

  3. Keegan skriver:

    Äntligen är han tillbaka, och du glömde nämna att inte nog med Danni drog på sig en smutsig tröja, hon är också ihop med en dif profil, smutsigt värre….

    • PROZAC skriver:

      Keegan – Vem Danni är ihop med är hennes huvudvärk… Hon VAR en av mina stora AIK-idoler, idag är hon inte värd någonting enligt min mening. Som Du själv skriver… Smutsigt värre.

  4. Marran skriver:

    Trevlig återkomst! Det tackar man för. Och det finns mycket att ventilera efter hockeysäsongen, och det finns inget bättre ställe än här att göra det på.

    Ser redan fram emot fortsättningen.

    Några frågor som jag grubblat på för länge nu är:

    – Tränarfrågan, vem blir vår huvudtränare för året?
    – Spelarbudgeten – hur lite pengar har vi egentligen?
    – Marknadsföringen av AIK Hockey och Hovet?
    – Kommer vi knyta oss an Broc Little i år? (Årets bästa spelare)
    – Vafan ska HV71 med Steff Johansson till?
    – Angående rykten om Nylander Bros, vill man verkligen se de båda i AIK, jag ställer mig frågande?

    Ja, som du märker, det är mycket som måste diskuteras och många frågetecken som måste rätas ut.

    Nu kör vi!

    Längtar redan till första nedsläpp i september.

    • PROZAC skriver:

      Marran – Tackar… skönt att Du har stått ut trots den långa väntetiden. Fortsättningen här på AIK är hockey, hockey är AIK !!! kommer givetvis att belysa och röra en del av dina frågor.

      Tränarfrågan ja… Bara jag slipper någon med förflutet i skitdif så är jag mer än nöjd. Fick jag bestämma skulle Lasse Billing & Ylva Lindberg lyftas upp från damlaget till A-laget omedelbart. Å andra sidan så ska de ju föra tjejerna till framgångar i Europa. Vad gäller spelarbudgeten så kommer nedskärningen av 7 miljoner att placera oss i den absoluta botten av spelarbudgetligan i Elitserien. Broc… förlorad tror jag. Steff i HV71… hmmm. grattis säger jag till HV71, tror de kommer ha stor nytta av honom. tyvärr. Och vad gäller far & son Nylander… Ja, why not ?! Ser gärna båda två i AIK i vinter.

      Hur som, fortsättning följer. 🙂

  5. Peter W skriver:

    Äntligen skönt med något läsvärt:)

  6. Patrik Thomas skriver:

    Prossan! Jag Håler med lokförarn…det va fan på tiden!
    Rock on Broder!

  7. Bankis skriver:

    Du är skyldig mig (i runda slängar) 5000 F5-tangenter, Prolle.
    Välkommen tillbaks. 😀

Kommentera

