På is sedan 1905…

Well… Vad ska man säga ?! Ishockeyn går allt annat än bra just nu…

Damlaget går dock bra, fast det är ingen nyhet.

Kanske var det tur för grabbarna att Elitserien tog paus för en veckas landslagsuppehåll. Hade tänkt skriva ett oerhört drygt inlägg men jag sparar det till senare. Jag kan i alla fall konstatera att det finns många AIK:are där ute som inte klarar av att se den bistra verkligheten.

Inte ens under försäsongen…

Vet inte om det handlar om kunnande eller om vilja. Nåväl, återkommer till mina funderingar kring det en annan gång. Tänkte istället skriva några rader om AIK-familjens blivande storsektion (kom ihåg var Ni läste det först) AIK Bandy. På lördag är det nämligen premiär för AIK:s riktiga smokinglirare att kicka igång sin säsong. Klockan 13:00 så möter AIK:s bandykrigare Uppsala BoIS i Uppsala, och en vecka senare så är det hemmapremiär på Bergshamra IP…

Söndag 18:e november klockan 13:00 tar AIK emot Eskilstuna BS och jag kan lova att det kommer finnas gott om platser på VIP-hyllan som för övrigt är öppen för alla. Varken slips eller VIP-badge behövs på Bergshamra IP… förlåt Arena. Bara långkalsonger, men det är helt frivilligt. En urinvägsinfektion p.g.a. kyla per år är hardcore och hör en sann bandysupporter till.

Precis som förra säsongen så kommer ÅRETS MATCH att gå av stapeln på annandagen. Då möter AIK inga andra än skit-dif (ja, de försöker även i den här idrotten) och vad är bättre än lite hederligt derbyhat två dagar efter att julklapparna är öppnade ? För på Bergshamra IP kan man nämligen fortfarande kasta bananer mot de få djurgårsasen som brukar dyka upp… UTAN att det blir en krystad PK-diskussion utav det hela. Det hände för två år sedan och det kommer att förmodligen hända i år igen. Kanske får vi se bengaler (utan spelavbrott eller böter för AIK) även i år… Någon form av ”hemskhet” som skulle rendera i böter på Hovet eller Råsunda (vila i frid) kommer säkert att inträffa.

Hur som helst så är det enbart bandyn som bjuder på möjligheten till lite underbart derbyhat i vinter. Var där, eller var fyrkant…

🙂

Förra säsongen gick ju sådär för AIK Bandy, man lyckades hålla sig kvar i Division 1 Östra med en poängs marginal. Derbymatcherna mot skitdif var veritabla fiaskon och man kan säga att bandylaget spelade lika bra och inspirerat som AIK Ishockey gjort hittills denna säsong.

För att få fart på saker och ting så har AIK Bandy knutit till sig en ny tränare till denna säsong. Roger Jakobsson heter mannen som ska leda AIK Bandy mot stjärnorna. Roger är en välmeriterad tränare som har varit förbundskapten för såväl damlandslaget som P19-landslaget.

Ingen Challe Berglund som Ni säkert förstår…

Bara det att AIK lyckats ro i hamn denna klassvärvning gör att jag sätter stora förhoppningar till att bandysäsongen 12/13. Det är dags för AIK att köra om skitdif även i denna idrott och jag kommer att vara där och se det LIVE, och jag hoppas att även Du väljer att se AIK Bandy i vinter om så än bara för en enda match.

Nu är det ingen hemlighet att jag prioriterar hockey före bandy, jag ser till exempel MINDRE än hälften av bandymatcherna på en säsong. Men om det inte krockar med någon annan AIK-match så finns det INGEN anledning till att INTE frysa kuken av sig (jag vet inte vad tjejer fryser sönder för kroppsdel) på ett snorkallt Bergshamra IP… Arena.

För trots allt, vi snackar om RIKTIGA smokinglirare i svart. Hjältar som inte bangar att dra ut i 90 minuter och kriga sig genom regn eller 20 minusgraders kyla. Vi snackar – AIK Bandy.

För vidare information om spelschema, trupp m.m. så kan Du med fördel klicka HÄR. Jonas von Kjerrulf kommer förhoppningsvis att uppdatera sidan nu när jag har länkat till den.

Vi ses uppe på kullen… BULLY ARMY !!!

FORZA AIK !!!

12 Responses to På is sedan 1905…

  1. Mats skriver:

    Bara det faktum att Fånen Kjerrulf är inblandad, får mig att lägga om julfirandet.
    Min sambo (som är en apa) kommer bli så nöjd!

    • PROZAC skriver:

      Mats – Som sagt, Jonas von Kjerrulfs inblandning gör att man älskar AIK Bandy lite extra. Att han dessutom stängde av Klabbe i 3 år på stående fot samtidigt som vi såg damernas SM-Final i Uppsala är hedervärt och förtjänar all beundran och uppskattning.

  2. BandyOnPlank skriver:

    Äntligen är det dags för bandy!!!

  3. Mats skriver:

    Sveriges mest saknade blogg

  4. Marran skriver:

    Ja, vad är det som händer? Väntar verkligen på din syn på vad som händer med vårt kära hockeylag.

    • PROZAC skriver:

      Marran – Jag orkar knappt andas… AIK håller på att ta dö på mig. Jag vet inte vad Gozzi tog för drog innan han sade att detta AIK-lag är det bästa vi ställt på is och så vidare. Jag vill ha samma drog. Just nu så är jag GLAD över varje gång jag MISSAR en match på Hovet.

      Sedan ska vi inte prata om hur AIK (som organisation) återigen börjat pissa på sina supportrar. De är INTE i position att göra det just nu när laget ligger i botten, men det verkar inte bekomma dem. Pinsamt och respektlöst !!!

      • Marran skriver:

        Det är bara förnamnet. Och om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt var jag ska börja för det är så mycket som är totalt misslyckat idag.

        Jag har dessutom gått och ställt mig in på att vi kommer spela en kvalserie till våren och då hoppas jag innerligt att 2012/2013-års upplaga av AIK Hockey har införskaffat sig en tydlig identitet och spelat ihop ett LAG värdigt att ställa sig mot de hungriga lagen från Allsvenskan.

        Det är ångest monumental.

  5. Mats skriver:

    Men…. Janmark-Nylén, vilket genombrott! Heja!

    Även om AIK som förening kanske inte gör allt rätt just nu så är vi ett gäng äckliga medgångssupportrar, mig själv inräknat.
    Om du skäms över AIK så skäms jag över oss andra.

    Skärpning nu samtliga!

    Vad det gäller Prozac så har du gjort så mycket nytta genom åren att du får ta ett längre break om du behöver. Saknad äro bloggen!

    Framåt stolta AIK!

Kommentera

