Inför Brynäs IF – AIK…

Senast BIF mötte AIK i Gävle så slutade det med en 4 – 2 vinst för AIK.

Det var ett tag sedan, men det är dags att låta en gästskribent komma till tals igen. I proudly present… DeNilsson !!! Here we go…

………………………………………………………………………………………………………………………………

Jag kan inte hjälpa det men Daniel Widing är bland det vidrigaste jag vet. Att mannen representerat klubbar jag föraktar gör givetvis sitt till men jag tror faktiskt att utseendet är det värsta.

Flinet han kör med retar mig till vansinne.

Att vi inte har Jämtin i truppen är ju oerhört synd då Jämtin har helt rätt inställning när det gäller Widing.

.: Bevis #1 :.

.: Bevis #2 :.

Så, hur ska AIK lösa det här problemet?

Mitt förslag är att låta Jocke Nordström ligga tätt på Widing hela matchen likt Nicklas Carlsson gjorde på Ailton i fotbollen för några år sedan.

Om Jocke som trots allt är ett fysiskt fenomen ligger nära Widing kommer Widing flippa ur till slut och det är då läget kommer. Med lite flyt kan någon av våra backar lägga ett slagskott mot flinet och problemet är ur världen!

Matchen då?

Ja vi får inte glömma att i Läkerol Arena är det AIK som regerar. Brynäs är oerhört lyckliga över att dom fick möta ett gäng bleka kopior i slutspelet istället för en rasande AIK-mobb. Visst, vi saknar i princip ALLT från förra säsongen men vi kommer att segra i Läkerol Arena, precis som vanligt.

Så Gozzi, ta hem Jämtin på artistkontrakt, bara för onsdagskvällens skull…

14 Responses to Inför Brynäs IF – AIK…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Tokgarvar oupphörligen! 😀 Seriöst, Prozac…var det här det bästa du kunde hitta bland gästskribenterna?! 😀

    • PROZAC skriver:

      Brynäsredaktionen – Måste säga att jag är grymt imponerad av Ditt Inför Brynäs IF – AIK inlägg. Jag önskar att min blogg kunde vara lika bra och ha så grymma gästskribenter som Du har. 🙂

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Haha, snyggt försök där men skaffa dig en 24/7-syssla själv utöver det du pysslar med idag så får vi se hur bloggaktiv du blir då. 😉

        Skulle f.ö aldrig falla mig in att låta någon våldgästa på min sida.

      • PROZAC skriver:

        Brynäshaveriet – Du verkar ju uppenbarligen ha tid mellan amningarna till att sitta å skriva en massa kommentarer här 😉 Sedan är det ingen som våldgästar min sida, jag tar in de gästskribenter som jag anser har någonting att tillföra.

    • DeNilsson skriver:

      Brynäsredaktionen, jag är oerhört ledsen över att jag trampat på Widing.
      Jag antar att det är din pojkvän och det är din plikt att försvara honom.

      Jag vill inte heller påstå att allt är skit som kommer ifrån Gävle, bara det mesta.
      Min sambo är Gävle-bo från början, men gjorde det enda rätta, lämnade banjosamhället och flyttade till Storstaden.

      Så, återigen, jag ber om ursäkt för att jag trampade på din flickvän.
      Hoppas att han bryter benet ikväll.

  2. DeNilsson skriver:

    Hitta och hitta. De var jag som sökte upp Prozac.

    Se så…skydda Widing….

    • PROZAC skriver:

      DeNilsson – Nu är det så här… Tomas DiLeva är avundsjuk, inget att bry sig om… han kommer gråta lite efter matchen ikväll och sedan kommer vi inte höra av honom förrän nästa gång AIK ska spela mot Gevalia. Det brukar funka så…

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Av alla ggr du dumglott länge i spegeln så var denna gång den längsta, har jag förstått… 😀

      • PROZAC skriver:

        Brynäskomposten – Eller hur… Se så, Du borde gå och byta blöja nu, koka lite välling. Du har inte tid att skriva en massa josh… 😉

    • Brynäsredaktionen skriver:

      Inga problem, Widde dyker bara själv upp och viskar ”bu!” till valfri motståndare ikväll å sen är det lugnt. 😀

  3. BankOnPlank skriver:

    Men… Brynäs spelar väl i Div 4? Hur kan universums anrikaste häftighetsförening möta norrlands svar på bajen? Skickar vi U5-laget eller? Hittar vi ens till Måsskitens IP? Jag är smått förvirrad just nu alltså. Och Daniel Widing spelar väl i isapa?
    Så många frågor och Brynäs har tydligen bara ett SM-guld… Illa illa…

  4. DeNilsson skriver:

    Känns som om jag berörde rätt spelare…. Nordström 0-1…. Widing får pisk… Mmmm

  5. Brynäsredaktionen skriver:

    OK, alla black rats…undertecknad tar härmed tillbaka allt jag sagt och ber om ursäkt för min existens. Återkommer programenligt nån gång strax innan nedsläpp 20 nov…om blöjbyten o dyl inte sätter stopp för.det. 😉

  6. Mats skriver:

    Stort att krypa till korset.
    Svagt att skjuta ut hakan…igen.

Kommentera

