Josh MacNevin – back in black… #höhö

Hänger inte med i svängarna längre… Tänkte skriva några rader om AIK:s första vinst och så inser man att det gått två dagar och att det bara är timmar kvar till nästa match på menyn, Skellefteå AIK borta.

Hur som helst så var det faktiskt kul att se Josh MacNevin i AIK-tröjan igen i matchen mot Rögle BK. Mål direkt och stabilt spel i försvaret för vår artistspelare. Ganska ironiskt att en spelare som undertecknad (och säkert flera andra med mig) rankat som en av de sämre i förra säsongens backuppsättning i AIK nu kommer in som ett toppnamn.

Man kan tolka det hur man vill, men så är det…

Jag håller tummarna för att Josh MacNevin tar det där steget och visar vilken nivå det var han värvades till AIK för att hålla. Jag vill i alla fall tro att Josh MacNevin kan hålla den där höga nivån om han bara får vara skadefri en hel säsong. Ska vi vara brutalt ärliga så har Josh inget annat val än att hålla sig skadefri och leverera. BIG DICK Tärnström har problem med diskbråck och vissa andra backar verkar ha glömt bort hur man spelar ishockey. De borde ta en titt på damlagets Linnéa Bäckman så kanske de lär sig något… eller snarare massor.

När jag nu lyckats namedroppa en damspelare så kan vi lika gärna fortsätta med damlaget.

Var i Segeltorp igår med Klabbe och såg AIK förlora med 3 – 2, riktigt bitter förlust eftersom tjejerna ledde med 2 – 1 med cirka 5 minuter kvar av matchen. Tyvärr så inträffade något som kan liknas vid ett HV-ras, för på 32 sekunder gjorde Segeltorps IF 2 st mål och vände matchen. Bortsett från att matchen slutade med förlust med AIK så var det trevligt att vara på plats. Klabbe hade hotat mig med stryk om inte jag hängde med på match, och nu slapp jag således bli misshandlad. Sedan träffade jag en av damhockeyns största supportrar, nämligen Mats Bekkevold. Snubben bor i Linköping men hade satt sig i bilen och åkt upp till Stockholm för att se denna onsdagsmatch. Galet, men värt en hel del beundran !!! Mats referat från matchen finner Du om Du klickar HÄR.

Avslutningsvis så vill jag upplysa alla om att Växjö Lakers hör lika mycket hemma i Elitserien som en kringla hundbajs hör hemma i skålen med frukostflingor… Nu vet ni det.

FORZA AIK !!!

Kommentera

