#statistikronk 4.0 + kokta korvar med bröd…

Så var den första OFFICIELLA förlusten ett faktum. Nu har jag inte så mycket att säga om matchen mot Skellefteå AIK eftersom jag i sann hockeyanda befann mig på Råsunda och såg AIK förlora mot CSKA Moskva med 0 – 1. En som däremot var på Hovet var Marie Hallman och hennes referat kan Du ta del utav om Du klickar HÄR.

Vitaly Shulakov, PROZAC och Alexei Glukhov i jakt på kokt korv.

Trots att jag befann mig på Råsunda igår (torsdag) så fick jag mig en liten dos ”hockey” ändå, träffade nämligen på 2 st Salavat Yulaev Ufa-spelare som storhandlade kokt korv med bröd nere vid kioskerna på Västra 321. Vet inte vad de har för direktiv på kosten i Salavat Yulaev Ufa men Alexei Glukhov pressade i sig ett gäng kokta korvar med bröd som skulle få vilken hälsocoach som helst att gråta rakt ut.

Hur som helst så var de två spelarna riktigt glada över att äntligen få träffa Sveriges ledande AIK-bloggare. ”See you on Saturday…” sade de innan de försvann mätta och belåtna ut på läktaren igen. Innan vi går vidare med poängligan så vill jag bara skicka en passning till Anders Gozzi… Skit i Kristian ”Gangbang” Huselius, värva Alexei Glukhov istället. Vi snackar 194 cm lång och 94 kg tung rysk forward, med ett antal kokta korvar till så kanske det blir 100 kg.

Avslutningsvis #1… kan inte släppa det här med att AIK är på jakt efter Kristian Huselius. Alltså, vad är grejen ?!? Är den hemliga planen att återförena hockeyns svar på Triple And Touch ?!? Vänder Henrik Tallinder hemåt så är det ju bara att signa Andreas Lilja med en gång.

Kan ju bli riktigt spännande kring Stureplan i framtiden i så fall…

Måste för övrigt citera en tweet i ämnet från en störtskön lirare på Twitter. Man kan lugnt säga att han har en poäng…

”Huselius till AIK vore något det! Vilken spelare.
Ta in Tallinder också. Ger laget lite extra stake.”

Avslutningsvis #2… Michael ”Jag kan tänka mig att spela i AIK om jag inte får ett proffskontrakt i NHL, KHL, NLA, DEL eller den japanska ligan” Nylander siktar på att fortsätta karriären i NHL. Kan inte låta bli att skratta åt det faktum att det med största sannolikhet kommer att bli NHL-lockout. Mitt stalltips är att Michael Nylander kommer avsluta karriären i Södertälje SK inför 528 personer på läktarna.

Egentligen är det tragiskt eftersom jag helst hade sett Nyllet avsluta sin enastående karriär i AIK, men dribblar man bort sig själv och supportrarnas kärlek så gör man. Trist men sant.

Avslutningsvis #3… Imorgon (lördag) så är det dags för den riktiga och OFFICIELLA matchen mellan AIK och Salavat Yulaev Ufa. Icke-matchen i tisdags slutade ju med förlust för AIK med 3 – 7, således är det dags att ta revansch. 15:00 släpps pucken på Hovet, vi ses på läktaren…

Håll kuken i styr fram tills dess, det brukar bli bäst så.

FORZA AIK !!!

6 Responses to #statistikronk 4.0 + kokta korvar med bröd…

  1. Webmaster skriver:

    Hycklare !!! Som om du aldrig skulle ha dragit fördel av att nån stackars oskyldig hemsläpad Donna fått lite för mycket i sig innan du övertalat henne att få för lite i sig !! Som AIK hockey supporter är jag VAN att bli förnedrad !! Till premiären har jag slips på mig, hoppas det hjälper !!!

    • PROZAC skriver:

      Webmaster – Det scenariot Du beskriver händer aldrig i praktiken, men det var en vacker hypotes. För så här är det… jag är lika tjock som Tomas Brolin och tjejerna har vett nog att välja något annat även om de nu skulle ha 2.5 promille alkohol i kroppen. Frågor på det ?

      Vad gäller slipsen Du skall ha på Dig… den ska knytas runt halsen, inte viras runt drulen.

      Vi ses !!!

  2. Mats skriver:

    Huselius i AIK vore nog inte så jäkla dumt. Killen besitter stora kunskaper och är en jävel på att vårda pucken. Stor stark och fin skridskåkning. Jag säger kör!

    Att han inte kommer spela i NHL är väl kanske för att det är bra mycket tyngre att köra 84 grundfighter där?

    Nä in med Huselius!
    Tallinder skulle jag aldrig säga nej till och Lilja, ja, han är ju inte direkt kass och dessa tre ihop har ju jobbat på förr.

    • PROZAC skriver:

      Mats – Ja jo… trion Huselius, Tallinder och Lilja har ju de facto visat sig vara väldigt samspelt och effektiv tidigare. Bra gruppdynamik skulle man kunna säga. Vet att Klabbe har en massa åsikter om denna trio, förstår bara inte tystnaden.

  3. Mats skriver:

    Huselius var väl dessutom den som klev fram och tog ”ansvar”?

    Nåväl, det är ju hockey som ska spelas. Vi kanske kan ta in Conny Strömberg, Masken Carlsson/Jonas Bergqvist (å några starbabes) samt Mika Hannula? Vilket järngäng!

    • PROZAC skriver:

      Mats – Har faktiskt ingen aning om det var Huselius som tog ”ansvar” för upplägget. Någon form av strategi måste de ju i alla fall ha haft för att logistiken och turordningen inte skulle BALLA ur.

      Nåväl, när AIK nu uppenbarligen släppt på spärrarna så är det bara köpa loss Dick Axelsson med en gång och SJÄLVKLART även signa upp Eric Przepiorka som fick kicken från Olofström. Stefan Gråhns kanske vill göra comeback också ?

Kommentera

