Это будет легендой !!!

YEAH !!! Snacka om underbar vecka som ligger framför oss. På torsdag så är det nämligen dags för AIK att ta sig an CSKA Moskva på Råsunda i den sista av alla playoff-rundor som föregår gruppspelet i Euroleague.

Ja, jag vet att AIK möter Skellefteå AIK på Hovet samma kväll. Eller det är i alla fall vad som annonseras ut just nu, jag förväntar mig nämligen att hockeyspelarna lämnar W.O. och beger sig till Råsunda tillsammans med alla andra AIK:are. Rip-Off kan ju få äran att spela en internmatch på Hovet mot sina tillresta supportrar medan AIK-familjen unisont och högljutt hetsar fram fotbollsgrabbarna till en hjältematch. Det är dags att återuppleva den där magiska kvällen mot AEK Athen sensommaren 1999 då Nebojsa Novakovic skickade oss till himlen. Det ÄR dags…

På torsdag ses vi på Råsunda, för som min vän Adde brukar säga…

THIS IS GONNA BE LEGEND !!!

9 Responses to Это будет легендой !!!

  1. Webmaster skriver:

    Jag blir alldeles fuktig i dom små vita vomullstrosorna som mamma la fram i morse när man på en blogg som heter ”AIK ÄR HOCKEY” kan läsa att den ansvarige uppmanar våra ädla hockeykrigare att lägga ner vapnen mot en farsot värre än allt ryskt elände som tänkas kan !! Skellefteå AIK !!! Allt detta för att istället följa en match i sporten som enbart uppfanns för att kvinnor inte kan spela hockey ! Personligen så väljer jag att mig glad i sinnet bege mig till hovet där jag gladeligen betalt de 150:- i entré som någon klarsynt visionär valt att värdera den aftonens stora AIK händelse till !

  2. Webmaster skriver:

    Jag väljer att härmed citera blogginnehavarens egna ord… Dvs INNAN han blev förblindad av fotbollens ljuva framgångar : ”Denna blogg är skapad av passion och kärlek till ett hockeylag som under många år vanskötts, misshandlats och vandrat i dödskuggans dal. Denna blogg är skapad till laget vars merpart av supportrar bytte hockeytröja mot fotbollströja. Denna blogg är skapad till den AIK sektion för vars mitt svartgula hjärta slår absolut hårdast…”. SLUT CITAT !!!

    • PROZAC skriver:

      Webmaster – Det har runnit mycket vatten under bron sedan jag skrev den där texten. Det är hög tid att uppdatera/ändra texten då AIK Ishockey AB av idag handlar mer om representation och äta snittar än om passion, kärlek och hets. Vill tacka Dig för att ditt innehållslösa liv ger Dig en massa tid över så att Du kan hålla koll på sådant som bör uppdateras här på bloggen, mycket vänligt av Dig.

      • Webmaster skriver:

        Spelar det nån roll hur mycket vatten som rinner ?? För en del kan en förvirrad svettdroppen som sakta ringlar sig ned för ryggraden ner till klyftan vid ryggens allra nedersta del räcka för att överge skutan… Medans andra trofast står kvar trots vansinnets flodvågor som än idag riskerar sektionen ! Jag förstår att framgångens sötma smakar bra ! Dock väljer jag av min personliga övertygelse att motstå frestelsen att sola sig i medgångens glans och istället tuggar på med skitsmak i käften fjärran från vitt vin och snittar ! En vacker dag går verkligheten upp och slipsarna är spårlöst borta… Igen !! Förövrigt så hade jag den stora turen att se den inofficiella matchen mellan AIK och hockeyryssarna igår ! 3-7 !!

      • PROZAC skriver:

        Webmaster – Det heter… en förvirrad svettdroppe. Du skriver svettdroppen – alltså i bestämd form. Det är fel. Nåväl, jag vill för en kväll komma bort från skitsmaken i käften och väljer därför Råsunda före Hovet. AIK kommer att möta Skellefteå AIK minst fem gånger i vinter, de kan gott ställa in träningsmatchen (eller köra den inofficiellt på Ritorp) så att även Du får känna på smaken av sötma i Din käft.

  3. BankOnPlank skriver:

    VI ÄR BÄTTRE ÄN SOVJET, BÄTTRE ÄN SOVJET,
    JA VI ÄR BÄTTRE ÄN SOOOOOOOOOVJEEEET!!!!

    //Väl mött imorrn Kamrat 😀

Kommentera

