Silly Season – WTF is going on ?!?!

Det heter ju att en bild säger mer än tusen ord. Så är det, och därför tänkte jag låta bilden ovan att få tala för sig själv. Fotot som jag hade uppsatt vid skrivbordet på min arbetsplats (fram till efter lunch någon gång) ligger numera i papperskorgen tillsammans med snus och annat skräp. Om Ni ändå vill läsa en massa högkvalitativa ORD om Rövhål Lakers och Robert Rosén så vill jag rekommendera Maries INLÄGG i ämnet. Hon har redan skrivit allt som går att skriva om den här röran.

Återkommer dock senare i ämnet, för detta är förmodligen långt ifrån över. Dessutom så har jag ju inte hunnit avhandla värvningen av Daniel Josefsson. Men det kommer, men inte just nu… Orkar bara inte.

Och i skrivande stund blev Daniel Bång klar för Nashville Predators.

#RIDÅ

19 Responses to Silly Season – WTF is going on ?!?!

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Det enda jag kan kommentera är att Bång får en back av världsklass som klubbkamrat!

    • PROZAC skriver:

      Brynäsred – Ja, det är ju klart… Mattias Ekholm är ju fostrad i Mora IK.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Och gjordes till stjärna i BIF, det vet alla! Lite som Rosen innan han kom till Gnaget…med den viktiga skillnaden att Ekholm inte svek.

      • PROZAC skriver:

        Tsss… Mattias Ekholm var stjärna redan i Mora. Sedan gjorde ni precis som skit-dif gör när de plundrar Huddinge Hockey. Sedan skulle jag dock inte nämna Ekholm och Rosén i samma mening. Mattias Ekholm är inte värd att nämnas i samma andetag som skithögen Robert Rosén.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Jag nämnde inte…ja, han, du vet…i samma mening som Ekholm, det var det du som gjorde 🙂 Däremot nämnde jag Bång och det är ju oundvikligt då de numera är klubbkamrater.

        Och NEJ, jag tror inte att du visste vem Ekholm var innan han gjordes till en stjärna i BIF…

      • PROZAC skriver:

        Thomas DiLeva – Jodå, jag har Viasat Hockey och har sett Mattias Ekholms framfart i Mora IK innan Brynäs IF bara stal honom utan att göra rätt för sig. Växjö Lakers betalar i alla fall de parasiterna.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        OK?? Från att ha varit ”svin” så är Växjö helt plötsligt en klubb som betalar för sig? Jaha, och deras dementi i 5 milj-affären då? Och agentens beteende i samma affär? Jag skulle nog vänta med att kalla VLH för en klubb som ”betalar för sig” innan affären är klar.

        Kom heller inte att påstå att vi bara stjäl från Mora utan att göra rätt för oss – tror Du inte att Mora får sin beskärda del av pengarna från Predators? Förmodligen det enda sättet att få lite pyts för Ekholm var att han gjordes till stjärna i BIF för att sen kunna säljas till NHL.

        Frågor på detta?

        …men visst, jag borde naturligtvis ha vetat att Du visste vem Ekholm var redan i Mora då Ni mötte dem då när det harvades nere i HA. My mistake! 😀

      • PROZAC skriver:

        Återigen… Rövhål Lakers har betalat, vilket måste innebära att de betalar för sig. Eller ? Sedan är Växjö vidriga kackerlackor i alla fall eftersom de inte respekterar upprättade kontrakt. Nåväl…

        Vad Brynäs har gjort med Mattias Ekholm är att likställa med följande…

        1. Du stjäl grannens bil.
        2. Du lackerar om den från röd till svart.
        3. Du lyckas sälja bilen för en himla massa pengar.
        4. Du ger grannen en påse wienderbröd.

        Frågor på detta ? 🙂

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Inga frågor, bara tillrättavisanden…

        1. Ingen stjäl, däremot tar man när man får!
        2. Haha, vi är inte de enda som gärna målar om till svart, va?
        3. ”Himla massa pengar”?? Jaaa, NHL-klubbarna bara öser ut miljonerna till ES-klubbarna…kanske är det hela TRE påsar med wienerbröd vi snackar om…
        4. …varav EN som ges bort till den HA-klubb där.spelaren kom från början.

        Å det bästa av allt – DU skulle aldrig ge mer än en påse med smulbröd för din grannes nya bil!

      • PROZAC skriver:

        1. Så resonerar även de som skövlar Amazonas…
        2. Nej, vi målar dock svart med guldkant. Och ja, innan Du kommer med en massa guldtjäbbel nu så vill jag bara säga att Ni är 12 karat medan AIK är the real deal 24 karat.
        3. Spelar ingen roll.
        4. Spelar ingen roll, Brynäs är bovar.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        …om du inte behövde, skulle fortsättningen vara. *död åt enter!*

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Äh, skit i det sista som blev fel…jag kör med det jag borde gjort från början (apropå guldkant):

        Bra, Bättre, BRYNÄS!

        Övriga frågor och kommentarer fullständigt överflödiga…

  2. Patrik Thomas skriver:

    Fy Fan…vad ska man säga om allt…herregud…MEN…Grattis Danne B! Han e värd en chans,är säker på att han lirar i Gnaget igen en dag och då som en ÄNNU bättre och TUFFARE spelare!

    Men Robban…..skjut fanstyget,fy fan…spotta på honom efteråt och häng upp hans agent i pungkulorna,raka av flickvännen allt hår och lmåla henne röd för att sen springa sig ihjäl genom Stockholms gator……Jag e så SNÉ!!!!!!!!!!!

    • PROZAC skriver:

      Patrik Thomas – Ja, jag är i en mix av chock, bedrövelse, ilska och uppgivenhet… Jag tycker att AIK ska behålla Robert Rosén och göra ettårsfall av honom, alternativ låna ut honom till Slite på Gotland. Egentligen så var det väl bara en tidsfråga innan hockeyn skulle få vad fotbollen fått i form av Janne Eriksson, Jesper Jansson, David Ljung, Pontus Kåmark och Walid Atta. Nej, fy för Robert Rosén och hans dåliga ursäkt till flickvän. Må de bada i kobajs resten av livet…

      När det gäller Daniel Bång så är det bara att säga GRATTIS. Precis som Du skriver så är Bången är värd en chans i NHL, och jag tror att han kommer ta den. Han har fysiken och den rätta inställningen. Tråkigt för oss, men han kommer tillbaka till AIK en vacker dag. Och som Du säger… bättre och tuffare. 🙂

  3. Tompa skriver:

    Är fortfarande rasande på Rosén, kan inte begripa vad karln håller på med, att han längtar hem är väl en sak, men sköt då det på ett korrekt sätt.
    Är oerhört besviken, förbannad men även ledsen då robban var en personlig favorit, känner mej fan kränkt, det känns som om min bäste polare helt plötsligt gått fram och givit mej en duktig jävla pungspark helt utan anledning!

    Nä fy fan för rosén, hoppas en äkta gnagare sänker fanskapet om han finns i växjö när vi möter de, men egentligen hoppas jag att vi gör ettårsfall av aset!

    Vet inte hur man bifogar länkar här så jag skriver den i inlägget, såhär borde man göra med rosén!!

    • PROZAC skriver:

      Tompa – mycket vackert och videolänken uppskattas. Förhoppningsvis så får vi se Robert Rosén tacklas på liknande sätt av valfri AIK:are i höst. 🙂

  4. BankOnPlank skriver:

    Vem FAN är robert rosén?!?!!?

    Målkamera i allsvenskan tack.

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Målkamera i Allsvenskan – JA, TACK !!! Jag tror faktiskt att vi blev bestulna på ett segermål igår, det kanske är redan bevisat men jag har inte följt alla skriverier idag. Men, men… så är det i alla fall när fotbollen envisas med att vara kvar på fel sida av 2000-talet.

Kommentera

