Silly Season – Yet another comeback…

#12 Fredrik Hynning spelade i AIK fram till säsongen 2003/2004.

Det är ingen nyhet längre, men Fredrik Hynning återvänder till AIK efter åtta säsonger i exil. Övergången från Skellefteå AIK till AIK blev klar i fredags, men eftersom jag har haft fullt upp med att dra mig tillbaka på retreat samt klara av premiärdoppet så har jag helt enkelt inte hunnit blogga om återkomsten. Och egentligen så har jag väl inte så mycket annat att säga än VÄLKOMMEN TILLBAKA TILL AIK Fredrik Hynning.

Ska jag reflektera lite över värvningen så är jag inne på Maries linje. Jag tror att miljöombytet kommer göra Fredrik Hynning gott. Tittar man på vad Fredrik presterat i Elitserien så är det ju upp och ner med säsongerna 06/07 i Luleå och 08/09 i Timrå som toppar. Således borde vi kunna förvänta oss minst 40 poäng från Fredriks klubba om han nu kommer in rätt i AIK. Ha ha, känn ingen press alls Fredrik !!!

Nä då, jag tror att vi kommer att få se en repris på Oscar Steen, Robert Rosén och Tobias Viklunds utveckling efter att de fått dra på sig den svarta tröjan. Även om det inte blir 40 pinnar så är jag övertygad om att det kommer lossna för Fredrik, det lär bli garanterat mer än de 4 poäng (1 mål och 3 passningar) som Fredrik levererade på 44 matcher under säsongen som nyss avverkades i Skellefteå AIK. Lyfter således på hatten ännu en gång för Anders Gozzi.

Eftersom det är glädjande att ha Fredrik tillbaka i AIK så avslutar vi med lite fina bilder från tidigt 2000-tal då Fredrik dominerade på Hovet.

#12 Fredrik Hynning – i AIK:s matchställ säsongen 02/03.

#12 Fredrik Hynning – säsongen 03/04. Foto: www.aik.se

Just ja, helt klara är vi inte… Idag släpptes ju det efterlängtade spelschemat för Elitserien 12/13. Om Du klickar HÄR så kommer Du till Hockeyligans hemsida och där finns även en länk till schemat.

Den 13:e september så brakar i alla fall säsongen igång och AIK börjar borta mot Timrå IK, matchen startar 19:00 i E.ON Arena.

Se där, det strålar ett ljus mitt i sommarmörkret.

FORZA AIK !!!

Kommentera

