Silly Season – Nya tränare i AIK…

Japp, idag så blev det äntligen klart med vilka som skall leda AIK mot SM-GULD nästa säsong. Jag måste säga att jag blev förvånad när det visade sig att Mats Thelin inte ingick i ledarstaben, jag hade faktiskt förväntat mig att han skulle vara kvar på något sätt. Mördarn är ju en AIK-ikon som borde ha en given plats i båset. Det kan ju förvisso vara så att Mördarn själv inte var intresserad, jag vet faktiskt inte.

Vad vi däremot kan konstatera är att det blir Ylva Lindberg och Lars Billing som kommer att leda damerna mot nya framgångar. Har inte någon vidare koll på dem men jag är övertygad om att AIK gjort en gedigen scoutning och att man har hittat rätt. Noterbart är att en av tränarna är polis, kanske är det ett medveten strategi från AIK då det förekom oroligheter på Ritorps läktare i vinter. Kan redan nu se framför mig hur Klabbe och undertecknad arresteras av AIK:s nya tränare.

Sedan så hände det visst något annat idag…

Herrlagets nya huvudtränare – Per-Erik Johnsson also known as… Perra.

Just ja, herrlaget fick en ny huvudtränare. Det blir ingen mindre än den gamle värmlänningen Per-Erik ”Perra” Johnsson som kommer att ta över ”spillrorna” som Roger Melin och Gunnar Persson lämnar efter sig.

Måste säga att jag blev förvånad, tror nog att de flesta blev det.

Måste även säga att jag blev glad, för det har ju figurerat ett namn som inte ens borde förekommit i diskussionen. Ni vet vem jag menar.

Det som förvånar mig lite är de blandade reaktionerna. Vissa har uppenbarligen inte vett nog att vara glada över att vi nu har en tränare som faktiskt ÄR en vinnare. Två SM-GULD med Löfbergs Lila (2006 & 2009) talar sitt tydliga språk, men ändå har man kunnat läsa en hel del negativa kommentarer på Twitter och via SMS.

Ja, Perra är en brandmästare från Värmland. Ja, han har en dialekt som kommer att kräva textremsa i TV. Och ja, han hade ingen större framgång i Timrå IK… men det SKITER JAG HÖGAKTNINGSFULLT I !!!

Säg för övrigt någon som hade kunnat göra något bra av den samling skräp som Timrå IK hade i sin trupp ?!?! Nej, just det.

Hade Ni hellre velat haft en apa i båset ?!?!

Nej, just det.

Med andra ord så tycker jag att vi lyfter på hatten för Anders Gozzi för att han faktiskt lyckades hitta en fläckfri tränare efter alla Nej, tack. En tränare som faktiskt blev utsedd till årets tränare 2009. Sedan är det givetvis så att jag kommer ropa AVGÅ PERRA om vi ligger sist efter 30 spelade omgångar, men jag är övertygad om att det inte kommer att hända. Fram tills dess så kommer Perra och de assisterande tränarna att ha mitt fulla stöd och jag hoppas verkligen att alla AIK:are ger dem chansen att visa vad de går för innan det ska börja gnällas.

Jag tror att det här kan bli bra, väldigt bra !!!

Vill Ni läsa om vad mediahyenorna skriver om AIK:s nya tränare kan Ni klicka HÄR, HÄR, HÄR och ääähhh… Ni får googla själva.

VÄLKOMMEN TILL AIK Perra !!!

4 Responses to Silly Season – Nya tränare i AIK…

  1. Marran skriver:

    Jag, som inte varit inne här och kommenterat på väldigt länge, anser att det är högtid att vräka ut mig i ditt kommentatorsflöde och konstatera att kommande säsongs lag ser mycket intressant ut.

    • PROZAC skriver:

      Marran – Det var länge sedan !!! Skönt att Du är tillbaka och Du är alltid välkommen att vräka ur Dig på min blogg. Antingen i kommentarform eller som gästbloggare. Kan bara hålla med Dig, det ser onekligen intressant ut.

  2. Mats skriver:

    Som jag tidigare skrev så vill Thelin stå i A-lagets bås….. Gozzi kanske inte har numret?

    • PROZAC skriver:

      Mats – Gozzi får väl skaffa ett Twitter-konto. Jag skulle gärna se Mats Thelin i AIK:s bås. Han har både tuffheten och ödmjukheten i perfekt balans, tror att han skulle bli en lysande A-tränare.

Kommentera

