Oh, Happy Day !!!

Japp, idag är det glädje och fest, för idag är det nämligen 4 år sedan Hammarby IF Ishockeyförening försattes i konkurs. Detta är givetvis något som firas på samma storslagna sätt som norrmännen firar sitt 17:e maj. Så fram med era AIK-flaggor, halsdukar och svartgul konfetti.

Ut på gator och torg och sprid det glada budskapet. 🙂

Givetvis kan man fira Hammarby IF Ishockeyförenings konkurs även om man nu håller på Brynäs IF, Hv71 eller IK Oskarshamn. Huvudsaken är ATT man gör det, det finns ju liksom INGEN ANLEDNING till att inte fira.

Hammarby IF IF is no more. Oh, Happy Day !!!

Självklart så rundar vi av med en klassisk derbyaffisch från ”the good old days” då det existerade ett korplag från smutsiga Södermalm som kallade sig för Hammarby IF Ishockeyförening.

6 Responses to Oh, Happy Day !!!

  1. Keegan skriver:

    Detta måste firas, kanske ta ett par bira på söder före matchen idag….

    • PROZAC skriver:

      Keegan – Helt rätt… Hur man firar Oh, happy day är av mindre betydelse, dock så är det ett STORT PLUS om man förlägger glädjescenerna till Södermalm. 🙂

  2. Mats skriver:

    Hade lite dialoger med Mats Mördarn Thelin i helgen. Varför står inte han i vårat bås? Om inte som headcoach så iaf som ass-coach!
    Sen skulle försäsongen med Mördarn samt kost-upplägg göra susen för ett redan bra tränat AIK.

    Kontaktade Gozzi för andra gången och för andra gången utan framgång.

    JAG VILL SE MÖRDARN I BÅSET! Då kan Bert Robertsson grina lite mer sen…

    • PROZAC skriver:

      Mats – Mördarn står ju redan i vårat bås. 🙂

      Du får hänga med på lite damhockey i vinter så ska Du få se på Mördarn in action. När det gäller herrarna så skulle jag faktiskt inte ha något emot att se Bert Robertsson i båset. Robertsson är ju engagerad så till den milda grad att han gråter över ett missat SM-Guld, med andra ord en riktig vinnarskalle. Roger Melin hade troligtvis sagt: Det här var ju trist och sedan hade det inte varit mer med det.

  3. Mats skriver:

    Jo jag vet…. men jag tror att Thelin kan komma ännu mer till sin rätt i A-lagets bås.
    BTW så fick jag träna med AIKs damer ett ispass 2005.
    Jag kunde inte låta bli att ställa en liten fråga innan vi klev in på isen..
    ”spelar ni i riktiga OS eller paralympics?”
    Jag såg INGEN som ens log och insåg att jag skulle få problem på isen.
    Det fick jag…. SATAN! 🙂

    • PROZAC skriver:

      Mats – Ha ha… VÄRLDSKLASS !!!

      Hur lyckades Du lura in Dig på ett träningspass med AIK:s damer ? Jag skulle kunna ge min en arm för att få köra ett ispass med dem. Skulle i och för sig innebära total förnedring för min del…

Kommentera

