Och så var det dags igen…

Överrenskommelsen som tecknades 2003. Klicka på bilden för större size.

…nämligen dags att återigen försöka förklara för alla retards ifrån norr att de INTE är AIK. Det finns bara ett AIK och uppenbarligen så är det bara hos Greger Lundmark i norr som myntet har ramlat ner.

Greger Lundmark var Skellefteå AIK Hockeys representant som i oktober 2003 skrev under överrenskommelsen som är bifogad ovan.

Nio år har gått sedan pappret skrevs under och uppenbarligen så har det arkiverats i någon pärm och glöms bort eftersom jag idag läser på webben att Skellefteå AIK Hockeys ordförande Per Nordlund går ut med att ”Vi är AIK. Vi finns på riktigt, jag lovar.”

Ehhh ?!?!

Alltså, jag kan förstå om en gravt förståndshandikappad person sitter och dreglar på sig själv samtidigt som han/hon pekar på en Volvo och skriker BIL !!!, för att sedan peka på en SAAB och skrika BIIIL !!!, för att sedan peka på en BMW och skrika BIIIIIL !!! och så vidare.

Det är på denna nivå som Skellefteå AIK befinner sig, det kan vi ännu en gång konstatera tack vare Per Nordlund. Visst finns det ett och annat undantag men dem kan man räkna på ena handens fingrar.

Nåväl…

Är man offline i huvudet så är man offline och det är inget konstigt i det, det finns många personer som är i behov av vård eller personliga assistenter för att de inte ”är med i matchen”.

Anmärkningsvärt är att vi har en hel f*cking stad i norra Sverige med denna funktionsnedsättning. Att de dessutom har ett ishockeylag som befinner sig i Elitserien är de facto ett mysterium större än universum självt. Jag orkar inte spekulera i hur det kan komma sig, men tyvärr så är Skellefteå AIK:s och dess supportrars existens ett faktum.

Ja, Ni finns på riktigt Per Nordlund. Vi vet det…

Men Ni ÄR inte på riktigt.

Ni ÄR kopior, plagiat, wannabees, oäktingar… whatever.

Skulle vilja avsluta inlägget med att återvända till överrrenskommelsen och speciellt punkt nummer 3. Har Du inte läst igenom denna punkt noga så gör det gärna igen innan Du fortsätter att läsa vidare.

Igår så delade jag ju ut beröm till AIK för att man valde Hovet framför Globen, för gör man något bra så ska man givetvis ha beröm och cred för det. Idag så vill jag ännu en gång påpeka det oerhört korkade i att försöka marknadsföra siffrorna 1921. Dessa siffror är Skellefteå AIK:s och genom att VI använder dem så ger vi inaveln och deras galenskap viss legitimitet. Så snälla AIK, sluta använda 1921 innan vi alla sitter där och dreglar ikapp utan att veta vem som egentligen är vad.

By the way…

Eftersom jag vet att det här kommer skapa ramaskri hos alla kopior där ute så vill jag redan nu säga HEJ till Johan Andersson, Benny Ceder, Emil Ohlsson m.fl. som garanterat kommer att höra av sig.

FORZA AIK, f*ck off Skellefteå !!!    

16 Responses to Och så var det dags igen…

  1. SaikFan skriver:

    Hur gammal är du som skrivit detta, på riktigt. Att vi i Skellefteå säger AIK istället för Skellefteå AIK då vi snackar om laget angår ju för fan inte er det minsta. Det är ni som alltid drar upp detta, varje jävla gång lagen möts. Är ni ett gäng p12:or ?

    Det är så ni beter er, kalla andra lags fans för retards för att klacken sjunget AIK ? Fan så pinsamt och omoget, hoppas verkligen att du är 12-13 och inte vuxen för då är det synd om dig!

    Alla vet vilket lag som är vilket, vissa tycker bara om att reta upp er och ni går alltid på det betet, men så länge ingen kommer å skriver vi är AIK era jävla bönder osv osv så kommer diskussionen att dö ut.

    Och det blir jävla pinsamt nu om kopian slår ut originalet …..

    • PROZAC skriver:

      SaikFan – Oj oj, ord och inga visor. Ska försöka svara Dig så gott det går…

      1. Först vill jag ge Dig cred för att Du kallar Dig SAIK-fan. Du kanske är ett av de där få undantagen (som jag nämner) som faktiskt kan skilja på Skellefteå och AIK. Måste invända dock mot att det är vi som drar upp detta. Eran ordförande är det som dragit igång denna cirkus igen. Så kasta inte sten i glashus nu.

      2. Jag är aningen äldre än 12 år. Och ja, det är synd om mig. Jag borde skaffat mig en fru och några barn för länge sen, men jag har totalfailat med det eftersom jobbet och ishockeyn tagit alltför mycket tid. Så, visst har Du rätt.

      3. P12:or ?!? Njae, jag skulle nog säga att vi på A24 håller 35+. Vi är gamla, trötta och arga.

      4. Ja alltså, vi kallar andra fans även för skoterraggare, bönder, apor, vrak m.m. Nu var det dock enbart jag som drog till med retards. Har aldrig hört det ordet i någon läktarsång från något lag ännu, men det kanske kommer.

      5. Ja, om kopian slår originalet så är det extremt pinsamt. Då kan vi lägga ner Elitserien.

      Ha det gott… Ta en TOY !!! Vi hörs. 🙂

  2. Cartman skriver:

    Problemet är inte att supportrarna kallar sig själva för kopior, AIK-are, cykelförsäljare eller She-left-you-bor.
    Problemet är att SAIK på sin OFFICIELLA hemsida kallar AIK för avarter på sitt namn och SAIK för AIK. Detta är rent pinsamt, och så vitt jag vet är det bara DIF och SAIK som håller på med sådana dumheter. Riktiga AIK hånar inte andra lag på sin officiella hemsida.

    • PROZAC skriver:

      Cartman – Exakt… Och när deras ordförande dessutom går ut i media och kläcker ur sig en massa crap så gör det ju inte saken bättre. Vill dock understryka att det finns ett fåtal Skellefteåsupportrar som fattat skillnaden. Tumme upp för dem…

  3. BankOnPlank skriver:

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=5028092

    Hahahahahaahahahahahahahahahahahahaha!!!!

    ”En sjukdom, en smitta…..”

  4. Brynäsredaktionen skriver:

    Namnfajt lagom till semin! Ja, mycket ska man beskåda och som Brynäsare kan man ju gärna krydda det hela lite:

    Vi syns i finalen, AIK – vilket av Er det nu än blir… 😀

    • PROZAC skriver:

      Brynäsredaktionen – Gick bra för er mot Munksund SSK va ?!

      Ha ha ha…

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Eeeh, hur gick det för ER mot nämnda gäng?? Prozac, inte ens Du får hiva så många stenar hejvilt i de berömda glashusen… 🙂

      • PROZAC skriver:

        Gevalia – AIK åkte ut mot Munksund/Skuthamn SK, och det kommer ni också att göra. Då kommer AIK:s exit att kännas mindre dåligt.

  5. MN skriver:

    Hej du gamle järnvägare (eller säger kanske inte så om de som arbetar på ett tåg) finns det inget förmildrande hos oss skelleftefödda individer?

    Några funderingar:

    -Ni heter bara AIK, inte en massa påfund såsom Solna eller vad det nu kan vara. Och det tror jag faktiskt de flesta skellefte-supportrar är med på i ett utomregionalt perspektiv. Sen att det finns skellefte-supportrar som knappt avslutat potträningen och gör allt för att provocera er, och att vissa av er dessutom alltför ofta sväljer betet med hull och hår, är ju lite tråkigt. Samt vissa officiella övertramp som vad jag vet rättats till.

    – Att vi utanför Skellefteås stadsgränser kallar oss för Skellefteå AIK eller SAIK, men inte AIK är en självklarhet. Det blir ju så uppenbart j-a dumt om jag i Malmö går och skriker att jag håller på AIK, förutom risken att bli svårt misshandlad så tror ju alla att jag är stockholmare med en dialektal rubbning.

    -Snacket om riktiga AIK är ju bara dumt. Båda föreningarna finns ju bevisligen och båda har AIK helt eller delvis i namnet och måste därför vara riktiga. Men om vi nöjer oss med att ca 95% av Sveriges befolkning tänker på er när namnet AIK nämns, de övriga får fundera lite utifrån vem som säger eller skriver det. Den första Volvon som tillverkades, är det bara den som är den riktiga Volvon? Lite skev jämförelse, men jag kunde inte låta bli. Vad jag menar är att den diskussionen överlämnar jag till alla som har svårt att fylla dagarna med något vettigt (jag är hemma och sjuk idag, och har svårt att fylla dagen med något vettigt).

    Pär Nordlunds uttalande uteslöt ju inte på något sätt att ni är AIK. Vad han säger att vi i någon mening också är AIK, och det är ju uppenbart eftersom vi heter Skellefteå AIK. Jag tycker inte det borde trigga er, däremot så skulle jag inte vara stolt om han kallat er Solna, det känns bara så provokativt och Pär känner jag som en mycket sansad och lugn man (kan inte utesluta en journalistik tillspetsning här)..

    I den bästa av världar, så skulle ni egentligen känna stolthet över att vi en gång för längesedan såg upp till er såpass att vi delvis inspirerades av era färger och ert namn. Trots att vi är retarderade, inavlade skoter-jävla-körande bönder.

    Det trista är att vi alla, ni och vi, låter oss påverkas av kvällstidningsbranschens och lösnummerförsäljandets värsta avarter av journalistik, nämligen att genom polarisering skapa en hätsk stämning mellan lagen, som egentligen bara borde existera utifrån vad som händer i rinken. Nu känns det som om det bara finns en vinnare i detta, och det är skitblaskorna som hamnar i centrum för att vi supportrar inte kan detta med en gäspning.

    • PROZAC skriver:

      MN – det finns massor med förmildrande omständigheter hos Er. Ni är INTE skit-dif, Ni är INTE Bajen o.s.v. det tål ju faktiskt att understrykas.

      Vill säga att Din kommentar är en av de vettigaste jag läst och det är kul att det finns nyanserade Skellefteå AIK-supportrar. Det är dock synd att Ni inte hörs och syns MERA än de där som bara är ute efter att just provocera med sina förvrängningar.

      Kan bara hålla med om att polariseringen och den hätska stämningen skall komma av det som sker på isen. Och det kommer det med all säkerhet att göra i den här semifinalserien. 😉

      Ha det gott !!!

      • MN skriver:

        Tack för det. Men du vet, hälsan tiger still. Alltså vi som tycker denna debatt är urfånig och skiter i om ni tycker att ni är AIK och vi är Skellefteå kastar oss naturligtvis inte ut i debatten (detta blev ju jättekonstigt, eftersom jag är ju här och skriver om det trots att jag är en sådan, är jag då en ulv i fårakläder eller ett undantag?).
        Och jag tror du skulle bli förvånad om du bara visste hur många nyanserade skellefte-supportrar det finns. Ja egentligen tror jag nog att procenten nyanserade supportrar är lika stor hos alla klubbar. Även om förstås Luleås supportrar aldrig skulle erkänna det om oss eftersom vi enligt den andra procentdelen hos dem är både inavlade och springer ut till stallet när lusten blir för stor. (Iofs säger de att det är ironi, men då vet inte jag vad ironi är.)
        Så PROZAC, let’s hate each other, men bara under semifinal-serien. Förresten bor jag granne med en Modo-it (en ful fan oss emellan och tillika en enögd jävel, han kan inte en endaste hockeyregel), och vi kom överens om att vi inte skulle se matcherna tillsammans, ej heller diskutera matcherna när vi träffades. För är man så enögda som han, så kan de bästa vänskapsband smulas sönder.
        Lycka till till och med söndag. Och från och med söndag om 2 veckor.

      • PROZAC skriver:

        MN – Jo, visst är det så… Finns säkert många nyanserade SAIK:are, men som jag skrev så är det ju tyvärr inte de som hörs och syns. Hur som helst så tycker jag bara att det är trevligt att Du är här och skriver. Väl mött i semifinalen…

  6. Webmaster skriver:

    Jag blev stum av häpnad idag när jag var och kollade damernas bandyfinal och vi mötte ett lag som hette SAIK… Och som visade sig komma från SANDVIKEN …??? Hur det fick i matchen ?. Jadå den vanns av AIK !! Vilka det är tror jag alla utom fingerfärdiga banjospelare fattar !!!!!

Kommentera

