There´s no antidote against AIK !!!

#84 Patric Blomdahl – släckte Luleå och hela Norrland med sitt 2 – 0 mål.

Alltså… Vad säger man ?!? AIK har slagit ut seriesegrarna… IGEN !!!

UNDERBART, GALET… EPISKT !!!

Jag hade redan på känn efter matchen i fredags att AIK skulle stänga den här kvartsfinalserien uppe i Luleå. Fråga mig inte varför, men det var bara den känslan som jag bar med mig hem från Hovet.

För på något sätt blev det så tydligt redan i fredags, nämligen att AIK hittat vägarna förbi Luleås farthinder, fällor och tråkiga taktik. Och för det så är det bara att lyfta på hatten för Roger Melin.

Som de flesta inte kunnat undvika så har ju schackmetaforerna bollats fram och tillbaka mellan supportergrupperna i denna kvartsfinalserie. Har älskat dessa banderoller där Luleåsupportrarna började det hela med att låta meddela oss om att Det är inte schack vi spelar, men där vi avslutar med ett kort och gott Schack Matt.

Semi-Final… FUCK YEAH !!!

Det här laget kommer att gå längre än så, det här laget kan gå hela vägen. Ännu en av de där känslorna som jag har i magen. Förra året så kändes det nästan i väggarna att spelarna var nöjda med att ha slagit ut Hv71. Jag tror att spelarna känner annorlunda i år. Jag tror att de känner att det här är bara början, att semifinalen bara är en hållplats för att släppa av nästa lag från det svartgula slutspelståget som rusar mot SM-Final. Som sagt, det är den känslan jag har…

Semi-Final… Jo, det känns bra att säga det, och skriva det. 😉

SEMI-FINAL !!!

Innan jag ballar ur så vill jag komma in på två stycken issues som direkt ploppade upp i och med avancemanget. Det ena är att man från AIK:s sida vill spela på Globen trots att spelarna föredrar Hovet, det andra är att en av semifinalerna krockar med fotbollspremiären.

När det gäller den vansinniga idén om att köra över spelarna och oss supportrar till förmån för snabba cash så finns det bara en hashtag.

#FAIL

När det gäller krocken mellan fotboll och ishockey den 1:a april så måste det gå att lösa. Har vi skickat folk till månen, uppfunnit atombomben och lyckats skapa en marknad för streamad tyskdubbad gangbangporr till mobiltelefonen så ska det nog gå att lösa problemet med två matcher som krockar med varandra. Tyckte att jag såg ett förslag om att låta fotbollsmatchen starta 14:00 och hockeyn dra igång klockan 18:00. What´s the fuss bout it ?!? Spika det och låt Canal Plus rita om i sina TV-tablåer. Hur svårt ska det vara ?!

Ja, ja…

Fel lag fick fira… AIK förlorade mot Munksund SSK med 3 – 4 i förlängning.

Några av Er undrar säkert varför jag inte började blogginlägget med att skriva om damlagets exit i lördags. Ska jag vara ärlig så gör det fortfarande ont i hjärtat över det faktum att AIK åkte ut.

AIK:s tjejer var mycket bättre och förtjänade verkligen segern, men ibland så är idrotten och livet väldigt orättvist. Säsongen tog slut alldeles för tidigt. Jag kommer att återkomma till matchen och det abrupta slutet av säsongen när smärtan väl har lagt sig, men just nu orkar jag inte skriva mer än detta. Återkommer som sagt.

Nej, nu behövs det lite musik igen. Fick hjälp av Sara ikväll med att ringa in herrarnas nya intromusik, visade sig vara inga mindre än Swedish House Mafia som pumpar i Hovets högtalare när grabbarna skrinnar in på isen. Låten heter Antidote och är riktigt FET, för att komma till exakt det stycke som spelas när portarna öppnas i AIK-borgen så får Ni spola fram till 04:00 i klippet.

Höj volymen, dansa och LADDA… grabbarna är trots allt i S-E-M-I !!!

FORZA AIK !!!

Kommentera

