Socker är knark…

…men ändå något som AIK kan tjäna pengar på. Noterar därför med stor glädje att AIK Hockeystore tagit fram en produkt som kommer att gå åt som smör i solsken. Faktum är att dagens ungar är lika beroende av sitt socker som en Bajare är beroende av sitt rökheroin.

Hejsan Jocke. 🙂

Hur som helst så är produkten klockren, och i samma andetag som jag uttrycker min hyllning så vill jag ta den nya produkten ett steg längre. Många av oss som precis har lämnat tonåren är ju beroende av något helt annat än socker, nämligen nikotin. Vore det inte nice om man fyllde dessa plastpuckar med lite snus och började sälja AIK Snuset ?!?!

Jag skulle garanterat köpa en stock eller två… i veckan.

Nåväl, nog om socker och nikotin. Ikväll så är det äntligen dags för lite ishockey (också beroendeframkallande) igen. 10 omgångar återstår av grundserien och det är galet tight i tabellen. Givetvis så kommer det här att avgöras i sista omgången, varför skulle man som supporter få vara lugn i en enda omgång för ?! Det verkar ju helt onödigt.

Hur som helst, eftersom jag började på temat godis så tänkte jag avsluta med lite blandat godis i hockeyväg. Here we go…

Enligt twitterflödet så kommer Mats Thelin att gå in som andretränare i AIK:s damlag. Detta är givetvis en glädjande nyhet eftersom jag är övertygad om att Mats Thelin kommer tillföra extra mycket AIK-hjärta.

Läser i UNT att man (igår måndag) i matchen mellan Almtuna IS och Borås hade ett extra sent powerbreak, nämligen 19:23 in i sista perioden. För övrigt så vaktades Almtunas mål av Markus Svensson. Markus Svensson kommer att stå ett antal matcher för Almtuna IS framöver, eftersom Almtuna IS förstemålvakt Alexander Hamberg är knäskadad. Kul för Mackan, måste vara roligare att stå i mål än att vakta båsdörren i AIK.

Vill för övrigt påminna alla (behövs det ?!?!) om att AIK fyller 121 år imorgon. PROZAC hade gärna besökt Wienerkonditoriet för att fira lite samt svulla i sig en AIK-bakelse, men PROZAC:s kära arbetsgivare sätter tyvärr käppar i hjulet för festligheterna. PROZAC hoppas dock att de som har möjlighet beger sig till Biblioteksgatan för en stund av trevlig samvaro med andra AIK:are samt för att fira AIK:s födelsedag.

Det var allt för denna gång.

Vi ses på Hovet ikväll !

FORZA AIK !!!

4 Responses to Socker är knark…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Dina flickvänner kommer, gråtandes i bussen på vägen hem imorgon kväll, inte få någon trevlig födelsedag…:-D

  2. Black Boris skriver:

    Men vad fan! Där sprack ju hela mitt upplägg för sena kvällen. Hade precis tänkt hylla dessa godispuckar – som tömda på sitt sockersöta innehåll dessutom funkar utmärkt att lira innebandy-hockey med hemma på parketten! (Lillgrabben kommer att bli överlycklig när han vaknar i morgon bitti.)

    Nu har jag bara Berits tappade röst kvar att glädja mig åt och det räcker inte på långa vägar för att motivera ett djuplodande, mångafacetterat och subtilt inlägg.

    Jag går och lägger mig.

    • PROZAC skriver:

      Black Boris – Ha ha, sorry…

      Vad gäller Berit så skulle jag kunna betala för att höra henne sjunga nationalsången på lördag om hon fortfarande har sprucken röst då… 🙂 Skulle kunna bli den absoluta höjdpunkten säsongen 11/12.

      Sov gott !!!

Kommentera

