Way Up North…

Sitter här på Elite Stadshotellet i Luleå och tittar ut. Snö, isbjörnar och renar i en salig oreda utanför mitt fönster. Only in Norrland.

Well, well…

Tanken var att jag skulle blogga lite om gårdagens match, men jag har drabbats av skrivkramp. Det kan bli så ibland när man har bränt sitt sista krut. Jag hänvisar istället till det matchreferat som jag skrev ihop för AIK:s räkning igår, och det referatet hittar Du HÄR.

Vad jag däremot kan bjuda på är ett litet bildkollage från denna episka förlustmatch, det är ungefär vad min brända hjärna klarar av att producera just nu. Here we go…

På tåget mot Luleå. Ölförsäljningen steg med 250% när vi klev in i bistron.

Ankomst Luleå lördag morgon, vi var faktiskt MINDRE än en timma sena.

Någon kanske känner igen namnet Jimmy Stålnacke. Japp, det är den
gamla hockeyspelaren som lirade i Vallentuna BK säsongen 2004/2005.

Sladdar, dator och dubbla dosor med snus… En del av vad som krävs för
att kunna göra ett bra matchreferat, är bara kaffet som saknas på bilden.

Luleå Hockeys intro sägs vara ett av de bästa i Sverige. Jag hävdar att de
inte ens är i närheten av AIK damernas Smoke Weed Every Day intro.

Presskonferensen blev som vanligt en alldeles för artig story, hade kunnat
ge min högra arm för att se Roger Melin kalla Luleå för hockeymördare…

Fick denna trevliga present efter matchen av min snälla kollega Vallgren.

Ja, det var allt för denna gång. Nu återstår bara att skrapa ihop de mentala spillrorna, packa ihop sakerna på hotellrummet och sedan försöka ta sig levande ner till stationen. Vill avsluta med att dela ut lite cred till grabbarna i La Garra Negra som flög upp och bodde på samma hotell som oss, men ta tåget nästa gång.

Flygplan har en tendens att krascha in i skyskrapor, plumsa ner i havet eller förvandlas till brinnande eldklot när man minst anar det. BORTAMATCH med AIK och SJ is the shit !!!

15 Responses to Way Up North…

  1. Daniel skriver:

    Prozac goes Bjurman. Live blogg i framtiden?

    • PROZAC skriver:

      Daniel – Ha ha, det enda jag och Bjurman har gemensamt är att vi båda har några kilon för mycket. För övrigt är jag bättre än han, han är från Borlänge. Case closed.

  2. GUSTAV skriver:

    Tredjetröjan är lagd på is, eller?

  3. Fredrik skriver:

    Hej!

    Skulle du kunna vara intresserad av att flytta din blogg till en ren AIK-sajt?

    Hör gärna av dig till mig i så fall! 🙂

    Fredrik@slash8.se

    • PROZAC skriver:

      Fredrik – Hmmm… Min blogg är redan en ren AIK-sajt. 🙂

      Beror på förutsättningarna.

      1. Vilken är AIK-sajten ?
      2. Kommer bloggen att förbli reklamfri ?
      3. Har jag full frihet så att jag kan skriva vad jag vill ?

      Med mera…

  4. MN skriver:

    Stålnacke i all ära, men nr 15 Lasse Lindgren, kan det vara denna man:
    http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1563
    En riktig gammal hårding.

  5. Edgard skriver:

    Luleå borta kommer bli en årlig resa för oss i La Garra Negra, men nästa gång ska vi se till att vi blir flera som åker med 🙂

    • PROZAC skriver:

      Edgard – Well, se till å ta tåget nästa gång så har vi en rejäl beer-bash i bistron på vägen upp. 🙂 Hörde av mina kollegor att Ni sprungit på varandra i hissen på Elite medan jag satt kvar på Coop Arena och skrev.

  6. Tomas skriver:

    Det var nog den gamle storbacken Lindgren, då han jobbar åt Sv Ish förbundet som konsulent och ser en hel del hockey i norr.

  7. Zeb Macahan skriver:

    Hej från en norrlänning som ”råkade” hamna i Bistron bredvid er på nervägen och Grattis till vinsten i derbyt!

    • PROZAC skriver:

      Zeb – Tjena !!! Ja, det var en trevlig pratstund i bistron… Man var skönt sliten när man gick upp på måndagen. Vinsten igår var underbar, synd bara att Polisen skulle förstöra festen med att slå vilt efter alla AIK:are och djurgårde de kunde komma åt. Vansinne. Ja ja, det var i alla fall skönt att sportchef Anders Gozzi gick ut i media och ifrågasatte Polisen aggressivitet.

      • Zeb Macahan skriver:

        Ja det var en nice pratstund.
        Ni skulle haft med er tre poäng tycker jag och jag njuter ska du veta när jag ser att DIF är i problem haha.

        Själv var jag och kollade mitt Luleå i Cloetta där vi vann helt rättvist efter framförallt en bländande andra period.

      • PROZAC skriver:

        Zeb – Japp, dif blev helt utspelade… 🙂 Synd att vi inte kunde ta alla 3 pinnarna.

Kommentera

