AIK – Linköpings HC, några reflektioner…

Fredrik Svensson – en av torsdagskvällens hjältar när AIK vann mot LHC.

Jag mötte BankOnPlank på Tvärbanan efter matchen ikväll, han tyckte att jag bara skulle skriva Fredrik Svensson och ingenting mera i kvällens inlägg. Well, det skulle varit enklast så men samtidigt så finns det ju så mycket mer att säga om denna underbara vändning.

  • Oscar Ahlström !!! Namnsdagsbarn idag (torsdag) och tvåmålsskytt… Oerhört kul att tvillingarna gått från att ha varit iskalla och petade till att vara brännheta och i förstakedjan.
  • Kändes bra att se Roger Melin drämma näven i plexiglaset bakom båset när domarteamet höll på att sabotera matchen för AIK.
  • Trollkarlen Dozzie satt med A24:s Finests i första perioden, det dröjde inte många minuter innan han själv började sjunga Fattiga A21. Well, Du kan försöka men Du kommer aldrig bli en äkta A24.
  • Och Fredrik Svensson som sagt, vilken hjälte !!! Han bjöd upp Andreas Jämtin till dans men Andreas Jämtin vågade inte dansa.
  • Pehr Claesson och Tomas Andersson – två åsnor i randigt.
  • Trevlig publiksiffra ikväll, dessutom var det oerhört skön att slippa all sörja till musik som spelas i tid och otid under matcherna i vanliga fall. Nu fick klacken stå för sången och musiken och det gjorde man storstilat. Bra arrangerat AIK !!! MERA !!!
  • Avslutningsvis så ställer jag mig frågande till varför Andreas Jämtin (killen är ändå AIK:are) får all skit från läktarna medan en hockeyhora som Niclas Hävelid kommer undan helt och hållet.
  • Fast ska jag avsluta så måste jag göra det på riktigt, STARKT JOBBAT AIK !!! Starkt jobbat de sista 10, underbar vändning !!!
17 Responses to AIK – Linköpings HC, några reflektioner…

  1. Lotta skriver:

    Och var är inlägget om Lotta? Va? VA?! #fail

  2. BankOnPlank skriver:

    Svikare!!!!
    Själv stod jag och vrålade ”Petat i Gnaget!” efter Oscar i tre perioder. 😀 Omvänd psykologi som naturligtvis fungerade.

    Josh mår tydligen bra trotts allt vilket är skönt.

    Fredrik Svensson!!!

  3. Millwall skriver:

    Tagga!

  4. Ulrik H skriver:

    Härligt !!! Ang jämförelsen Jämtin/Hävelid så är väl den enkla förklaringen att Hävelid är mera sympatisk, medan Jämtin är en typisk retsticka och konfliktsökare.

    Dock inte så imponerad av Fredrik Svensson, som tog en onödig 2:a när han gav igen på Jämtin, trots att det redan var utdömt cross-checking på Jämtin.

    Om vi ska backa filmen några dagar så undrar man ju varför Tärnström skickas fram som straffläggare mot Växjö… Dick är bra på det mesta, men inte på straffar. Var det ingen annan som vågade ?

    • PROZAC skriver:

      Ulrik H – Ja, den 2:an var onödig… Samtidigt så tycker jag att Fredrik Svensson ändå gör helt rätt som bjuder upp Andreas Jämtin till dans. Notera att Andreas Jämtin ”syntes mindre” efter det. Vad gäller straffarna i Växjö så kan jag bara hålla med om Tärnström. Jag vet inte varför han fick lägga straff, det borde ju ha funnits flera andra att skicka fram.

  5. Ulrik H skriver:

    Gillade bättre när McDonell skrämde skiten ur Hagos förra veckan. Då satt ju Hagos kvar i utvisningsbåset en stund in i periodpausen tills McDonell lämnade isen.

  6. Marran skriver:

    Det ingen verkar uppmärksamma men som är två nog så viktiga detaljer för mig är att vi släpper in två billiga skitmål. Två riktiga jävla skitmål. Första skulle Viktor aldrig ens släppa en retur på. Andra bjuder Tobbe på. Visst, supporteruppror, vi vinner i sudden, jada-jada-jada i all sin prakt, men vi skulle fanimig haft tre poäng efter matchen mot Linköping.

    Jag menar så klart inte att jag är missnöjd med två poäng, supporteruppropet, att vi vinner i sudden och att Ahlströmmarna är tillbaka på allvar. Jag menar bara på det att om vi uppmärksammar hur Linköping producerade sina två mål så var det ren jävla bonnröta, som man säger. Och att de fick två så enkla mål gör mig rosenrasande.

    • PROZAC skriver:

      Marran – Håller fullständigt med… Sedan är det i och för sig så här också, hade inte LHC åkt på 2 minuter för Puck-Out så är jag tveksamt till om vi gjort 2 – 2. Och då hade vi inte ens fått med någon poäng… Vi hade faktiskt ren tur. Men, nu blev det ändå PP… AIK:s powerplay har ju stundtals sett ut som tänderna på en 80-åring. Således starkt att bomba in två välbehövliga mål i PP. Men absolut, försvarsspelet lämnade en hel del att önska, igen…

      • Marran skriver:

        Ja, det är så klart sant och ger man tid åt att fundera över ”om och men” så blir mycket rätt så uppenbart. Och det är så klart med små marginaler som poäng delas ut i Elitseriens grundserie. Slutsatsen av detta är väl att jag då bara är förbannad – som vanligt. Haha. Trevlig helg! På söndag knäpper vi Skotersafarins SAIK IF på näsan.

  7. Marie skriver:

    Marran.. Men det var ju inte enbart Tobbes fel målet. Vart var spelarna han skulle kunna skicka iväg pucken till. Såg reprisen nyss så dom andra får ta på sig det målet också.

    Sen tycker jag att det var ett fantastiskt drag att sätta Rosén mellan tvillingarna, eller hur var det du sa nu igen PROZAC, ETT GENIDRAG!

Kommentera

