Blogging about AIK in 200 km/h…

Matchbild Växjö Lakers – AIK, roligare matcher har man ju faktiskt sett…

Sitter på tåget (vagn UB2 2876 för Er tågrunkare) hem mot Stockholm och reflekterar över gårdagens ”målfest” i Vida Arena. Matchrapporten ligger uppe på AIK:s hemsida och Ni hittar den om Ni klickar HÄR.

Att skriva om en 0 – 0 match som dessutom slutar med förlust efter straffar är ju inte den tacksammaste uppgiften, men jag tror att jag rodde det hela i land. Egentligen så skulle jag vilja skriva att matchen sög, att damhockey hade varit roligare och att behållningen igår var att vandra runt i ett stendött Växjö i jakt på mat och alkohol.

Det hade dock inte varit den mest lysande marknadsföringen inför morgondagens drabbning mot Linköpings HC.

Tur att man har den här bloggen. 🙂

Utöver det jag skrivit i den officiella matchrapporten så skulle jag vilja lyfta Fredrik Svensson. Det var nästan så att det gick för mig när han mosade Växjö Lakers Liam Reddox mot sargen i slutet av matchen. Det blev till och med upprört på vissa delar av pressläktaren och all så kallad pressetik (Hejsan Adam !) åkte ut genom fönstret från Växjö Lakers håll. Själv så skrattade jag gott för mig själv, hade god lust att vråla ut ett Det gör ont att möta Gnaget !!! men gjorde inte det.

Pressetik kallas DET. 😉

Nu står tåget i Linköping, då vill jag passa på att göra reklam för damerna. De spelar här på lördag mot… Linköpings HC. Jag förväntar mig ett stort och massivt bortastöd.

Satt för övrigt bredvid Växjö Lakers webbredaktör Robert Sandberg igår, trevlig snubbe som också knåpat ihop en matchrapport. Den finner ni om Ni klickar HÄR.

Eftersom jag sitter på tåget så måste jag avsluta med att bjuda på två stycken ”tågfilmer”, eller reklamfilmer är det faktiskt. Som Ni kommer att se så är den ena filmen väldigt svensk. VÄLDIGT. Jag önskar att SJ kunde bli lite mindre IKEA och lite mera Thalys i sin marknadsföring, fast det kanske inte är läge att vara hårdrock så länge den svenska infrastrukturen är kvar på 1900-talet. Sedan så kan man ju konstatera att det är skillnad på snabbtåg och SNABBTÅG !!!

Nog om det, imorgon är det hockey igen och 3 poäng !!!

AIK goes faster !!!

2 Responses to Blogging about AIK in 200 km/h…

  1. Fia skriver:

    HAHA SJs tåg känns som ett ånglok från 1700-talet pga musiken! Thalys speedade musik får mig att faktiskt vilja åka tåg igen 🙂

    • PROZAC skriver:

      Fia – Thalys vet hur man skall marknadsföra sig själva. Har kollat igenom det mesta av deras material på YouTube och måste säga att jag är imponerad. Bara det Du skriver visar ju faktiskt på att Thalys är på RÄTT SPÅR. Hao hao hao, nu fick jag till det.

Kommentera

