Pure Performace…

#27 Gizela Blom – in action mot Segeltorp säsongen 2008/2009.

Det blev storseger (5 – 1) för tjejerna i lördagens match mot Ormsta HC. Nu var väl segern i och för sig ganska väntad eftersom Ormsta HC är Riksseriens absoluta bottenlag. Eftersom jag inte kunde vara på plats så följde jag matchen via www.swehockey.se.

Det tråkiga med att följa en match via onlinerapportering är ju att man faktiskt inte har någon som helst koll på hur matchen faktiskt ser ut. Vilka spelare är extra taggade ? Vem åker runt på en skridsko ? Nu vet jag att det inte finns någon Richard Zzzzzednik i AIK:s damlag, men Ni fattar vad jag menar. Man kan ju bara skapa sig en egen bild i huvudet av alla siffror. Hur som helst så ”såg det ut som” att Lisa Johansson var på väg mot ett Hattrick efter att hon satt AIK:s första och tredje mål med tredje perioden var kvar att spela…

Nu blev det inget Hattrick för Lisa Johansson, utan Gizela Blom svarade istället för den bedriften. Med sina två mål i sista perioden så släckte AIK-veteranen (får man skriva så ?) Gizela Blom ner Ormsta HC:s eventuella kvarvarande hopp. Dessförinnan hade hon gjort ett mål i den andra perioden. Snyggt jobbat Gizela !!! Synd bara att man inte fick se det live, nu förväntar jag mig dock ett nytt Hattrick i Linköping till nästa helg. Det ska jag INTE missa, lovar !!!

En kort matchrapport finns på damernas hemsida och den finner man om man klickar HÄR.

By the way, en lite rolig detalj när det gäller Ormsta HC. De tränas av ingen mindre än Alexei Salomatin, japp samme Alexei Salomatin som värvades till AIK säsongen 02/03. Tyvärr så hade Alexei Salomatins karriär passerat bäst före datum vid den tidpunkten, det blev bara 11 matcher och ynka 2 assist i AIK-tröjan. Däremot så minns jag mycket väl när Alexei Salomatin bildade kedja med Mishat Fahrutdinov och Claes Lindblom i Västerås IK under 90-talet. De stod för riktig show som tyvärr även drabbade AIK, ibland.

Minnen, minnen…

För er som vill läsa mer om Alexei Salomatins insatser i AIK så kan Ni ju kolla in kategorin AIK Crap de Luxe här på bloggen. Annars så får Ni mer än gärna kolla in nedanstående intervju med Gizela Blom.

Avslutningsvis…

En stor profil har gjort comeback. Jag snackar om min vän och kollega Ståhlis som drev bloggen Brynäsredaktionen. Bloggen lades tyvärr ner för lite mer än ett år sedan men har nu åter vaknat till liv.

Detta är givetvis en glädjande nyhet för den svenska bloggscenen. Jag hoppas dock innerligt att Du Ståhlis tar Dig tid och skriver lite om de kommande silvermedaljörerna i Riksserien nu när Du ska börja blogga igen. Undertecknad vill i alla fall säga välkommen tillbaka till Ståhlis och jag gör det med följande underbara bild.

 

2 Responses to Pure Performace…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Kommande silvermedaljörerna? Tjaa, visst kan jag väl rita ner några rader om dem, vilka de nu än blir. Men enögd som jag är så läggs tyngdpunkten givetvis på de kommande GULDmedaljörerna Brynäs IF, det måste Du förstå. 😀

    • PROZAC skriver:

      Ja ja ja… Bara Du skriver om era tjejer, bronsmedaljörerna. Det skulle uppskattas. Du har ju i och för sig redan en grym bredd i och med att Du skriver om fotbollen och juniorerna. Men som sagt, tjejerna som spelar hockey får verkligen noll uppmärksamhet vilket är galet. Du får gärna hjälpa mig att vrida runt denna oljetanker av minimal uppmärksamhet.

Kommentera

