Tacksamhet De Luxe !!!

Som de flesta kanske märkte som var på Hovet igår så kollapsade en supporter mitt under matchen i den tredje perioden på grund av hjärtproblem. Jag satt mitt emot och fattade först inte vem det var förrän läkarna fick upp den kollapsade mannen på fötterna. När jag såg att det var Klabbe så blev jag chockad, skakad och upprörd…

Chockad för att jag inte kunde fatta att det jag såg framför mig var sant. Skakad för att en nära vän uppenbarligen balanserade på livets sköra tråd på den motsatta långsidan inne på Hovet. Upprörd för att Klabbe och jag har nämligen en deal, en deal om att han inte får dö före mig. Försöker han dö på Hovet igen så kommer jag att begrava honom i en dif-tröja och det har jag också meddelat honom.

Noterbart var att Klabbe KRÄVDE att få höra slutsignalen innan han lät sig transporteras av sjukvårdarna till sjukhuset. Vad säger man ?!?!

F*CKING LOVE YOU DIN GALNING !!!

Klabbe överlevde (han mår ok) och AIK lyckades hålla emot mot Timrå IK. Men som sagt, vad är egentligen en vinst värd ? Marie har skrivit ihop ett tänkvärt inlägg som Ni kan läsa på hennes blogg HÄR. Jag skulle kunna ha skrivit det själv. Har fortfarande inte samlat mig riktigt eftersom det blev så smärtsamt påtagligt att livet kan ta slut när man minst anar det… Ja, till och med på Hovet.

Ikväll så kommer jag att tacka Gud för att Klabbe är kvar med oss.

Ja, det låter kanske galet.

Men sådan är jag.

Det finns mycket man kan vara tacksam över i livet. Mat, kläder, jobb, en fin lägenhet eller tre poäng mot Timrå IK. Just nu är jag bara tacksam över att vi fick ha kvar den bästa, galnaste, sjukaste, roligaste och svartgulaste Klabbe kvar i livet.

Avslutar med ett sms som jag nyss fick av Klabbe…

Låt hjärtat SLÅ för AIK !!!

4 Responses to Tacksamhet De Luxe !!!

  1. BankOnPlank skriver:

    Respekt.
    Krya på dig Klabbe.

  2. Marie skriver:

    Faktiskt en chock som inte släppt än.

    Klabbe är hockey, Hockey är Klabbe.

  3. F.d. Brynäsredaktionen skriver:

    Var ligger det galna i att tacka Gud för han lever? I vilket fall så hoppas jag att han repar sig!

Kommentera

