Ge mig bara min Lisa Hedengren t-shirt !!!


Okej, nu när jag ändå snöade in på det här med souvenirer så vill jag försöka knyta ihop säcken. Jag tänker inte ge mig in i den soppa som råder där ett galet formulerat licensavtal ”sätter stopp för” AIK Ishockey att sälja saker om de inte använder sig av siffrorna 1921.

Den soppan kommer jag grotta ner mig i en annan gång… Tröjan ovan med Viktor Fasth som motiv är ju exempelvis INTE kontaminerad med 1921, så BEVIS finns ju för att man kan ta fram ”rena” saker.

Därför tänkte jag vara kreativ och ge AIK Ishockey några förslag (helt gratis) på vad man faktiskt kan ta fram i souvenirväg UTAN att behöva använda sig av Skellefteå AIK:s siffror 1921. Here we go…

  • En Lisa Hedengren t-shirt,  enligt Viktor Fasth modellen ovan.
  • En t-shirt med bild på några av de tuffaste tjejerna i AIK:s damlag med texten X-tra Brutal Girl Power (eller någon annat kaxig text) kors, tvärs eller på sned över tröjan.
  • Kung David Engblom t-shirt och hood. Här finns det möjligheter att både hylla en gammal hjälte samt ta fram en kollektion som garanterat kommer att sälja som smör. Här kan man använda sig av en text så som David Engblom – Living Legend… eller nja, den kanske Jonas Liwing skall ha om några år.
  • När vi ändå är inne på gamla hjältar. Ta fram en limiterad serie t-shirts som lyfter fram Leif ”Honken” Holmqvist, Bert-Ola Nordlander och Peter Gradin. Eller en t-shirt för varje hjälte med respektive spelares nummer på armen.
  • En Gizela Blom hood såklart.
  • Givetvis så är BIG DICK TÄRNSTRÖM boxers ett måste…

Nu var det här enbart förslag på textilprodukter. Vill man spinna vidare så finns det givetvis en massa andra saker som man kan ta fram…

  • Isskrapa för bilen med text… Matchen börjar snart – AIK Ishockey
  • Ryggsäck för låg/mellanstadie elever. Gärna med texten… Jag har inte gjort läxorna, för jag var på Hovet och hejade på AIK. En garanterad succé i vilken skola som helst i Stockholm.
  • Slipsar, plånböcker, visitkortsfodral m.m.

Ja, bara fantasin kan sätta gränser. Jag lovar att det finns flera supportrar där ute som säkert har bättre och häftigare idéer än vad jag har. Jag är i alla fall säker på att det finns 1000 bättre idéer och sätt att profilera AIK Ishockey på än att köra 1921-stuket.

Nåväl… nog om det, fortsättning följer garanterat i frågan..

Ge mig bara min Lisa Hedengren t-shirt !!!

9 Responses to Ge mig bara min Lisa Hedengren t-shirt !!!

  1. Marie skriver:

    Vad är det du skriver? Licensavtal? Här arbetar man verkligen över gränserna men jag börjar förstå vad det är handlar om. På riktigt. Sätt 1921 på en lapp inne i t-shirten.. då står det där i alla fall och ingen kan säga något.

    Tror vi kan ta det över en öl, kommande hemmamatch för HERRARNA! 🙂 Dom säljer inga öl på Ritorp

    • PROZAC skriver:

      Marie – Nej, det är LÅNGT mer komplicerat än så… Dra inga snabba slutsatser nu bara, och döm ingen på förhand… för det är verkligen en massa olika aspekter och parametrar i denna souvenirsandlåda.

      På Ritorp behöver man ingen öl. När damerna spelar så finns det inget behov av att kröka ner sig innan matchen ens har börjat. 😉

  2. BankOnPlank skriver:

    Kan du inte köra ett souvenir retro? Jag kan bidra med några ganska mysko prylar själv faktiskt. 😀

  3. analogik skriver:

    finns inget avtal som säger att dom ska skriva 1921 utan det är en helt egen idé. Däremot står det klart och tydligt i avtalet att det ska stå AIK Hockey.

    Mycket bra och sakligt skrivet as always!

    • PROZAC skriver:

      analogik – Tackar… Ja, sista ordet är inte sagt i frågan. Jag förstår att AIK Ishockey vill få snurr på souvenirförsäljningen och profilera sina egna grejer. Det kan dock göras utan 1921-crappet.

  4. Marie skriver:

    Har fått svar och inget säger – precis som Lotta skriver – att det ska finnas med 1921.

    ”Hej Marie, det pågår diskussioner med fotbollen om hur vi kan använda rättigheten. Oberoende av detta så kommer vi att jobba mycket 1921 eftersom årtalet skapar en tydlig koppling till hockeyn”

    Det är alltså hockeyn själva som vill framhäva 1921. Å vad man tycker om det, ja det behöver jag inte ens skriva.

Kommentera

