Som etiopier i jakt på bröd…

#3 Oskar Lindstedt –  visade mot FBK att han vill ta steget upp i A-laget.

Galet skön seger mot Färjestads BK, men framför allt… RÄTTVIS !!!

AIK kämpade som etiopier i jakt på bröd från en hjälpsändning in i det sista. Har ingen aning om vad Sanny Lindström pratar om när han säger att de ger bort vinsten. Återkom när ni tappat en 7 – 2 ledning så kan vi börja snacka om att ge bort saker…

Här vill jag göra en liten paus och tacka Gud för att jag faktiskt har bröd på bordet, varje dag dessutom. *spontan reflektion*

Har heller ingen aning om vad man svamlar om på Expressen när man går ut med att det var ett jätteslagsmål på Hovet efter slutsignalen. Det vart lite smågruff efter att Mikael ”ADHD” Johansson slashat Johannes Salmonsson efter slutsignalen, det hela stöket var tyvärr över på mindre än 60 sekunder. Inga FBK-spelare slogs blodiga, inga tänder rök och Mikael Johansson överlevde, tyvärr…

Nåväl, det om det. Tänkte lyfta tre AIK-spelare som förtjänar lite extra cred från matchen mot Färjestads BK.

  • Oskar Lindstedt – En av alla juniorer som är på väg upp från AIK:s eminenta juniorverksamhet. Oscar spelade stundtals darrigt men tog annars för sig väldigt bra. Är övertygad om att vi kommer att få se mer av Oscar Lindstedt, trots att han bär tröja nummer 3.
  • Daniel Bång – Äntligen fick Daniel Bång göra mål igen, eller som Putte Thomas uttrycker det… ett Björn Ahlström mål. In framför mål, ta emot pucken och häng den högt. Svårare än så är det inte.
  • Patric Blomdahl – Ingen på Hovet kunde undvika att se Patric Blomdahls glädje efter att han petat in 1 – 1. En liten segerdans vittnade om att det där målet var efterlängtat. Även en viss bloggare på Black Indeed jublade över Patrics mål som om slutspelsplatsen var säkrad, läs DETTA INLÄGG så förstår Ni varför.

Det är väl allt jag har att säga om matchen mot Färjestads BK, i skrivande stund så är det fredag kväll. Har haft fint besök i min betongcell och det gjorde mig så pass exhalterad så att jag inte kunde somna. Fast det är dags nu, att försöka sova…

Måste dock avsluta med den glada nyheten att Linus Videll gjorde mål och assist i sin KHL-debut. Tycker det var synd att han såldes, gillar Linus udda spelstil. Vill passa på att önska Linus all lycka och framgång i KHL, kanske har jag redan gjort det men det går att önska någon lycka till flera gånger. Du kommer dominera ryssarna precis som vi ungar från Skarpnäck dominerade Bagarmossen en gång i tiden.

Nej nu står Karri Kiv… John Blund och slänger grus i mina ögon, dags att kravla ner i sängen och drömma om brudar, reviderade Rc-lok, det kalla kriget eller något annat trevligt.

FORZA AIK !!!

10 Responses to Som etiopier i jakt på bröd…

  1. Marie skriver:

    Ja, det är en stor ära att få vinna över dig, så jag hoppas att även Blomdahl fattar galoppen liksom och sen så bara för att: Oskar stavar fortfarande Oskar med k och inte med c 🙂

    Gonatt!

    • PROZAC skriver:

      Marie – Som Du ser så har jag garderat mig med stavningen ifall det skulle komma fram att Oskar stavar med C. Orcar inte ändra just nu, inlägget får vara som det är som ett monument över min trötthet.

  2. BankOnPlank skriver:

    Jag visste det hela tiden. Jag tappar aldrig sans och fattning. Jag ger aldrig någonsin upp. Att jag sen raglade in på Hovet och lyckades hamna på helt fel sida arenan har inte med saken att göra.

  3. Robin skriver:

    Som boende i Värmland är det riktigt skönt att spöa Färjestad. Fruktansvärt bortskämda och självgoda supportrar, även om jag har några som vänner…

    Som vanligt när laget är i en svacka och sjunker i tabellen börjar man förbereda sig mentalt för kvalserien och att när som helst få läsa någon rubrik om konkurshot som pricken över i, och som vanligt när det ser som mörkast ut går laget ut och gör en kanonmatch och vinner. Jag kommer nog aldrig lära mig att inte räkna ut det här laget…

    • PROZAC skriver:

      Robin – När det gäller AIK så kan man aldrig vara lugn. Är det inte spelarna på isen som gör bort sig så är det någon på kansliet som glömmer bort att faxa ett papper till ishockeyförbundet i tid. Mellan det så varvar spelarna med bländande insatser så som insatsen mot Färjestads BK. 😉

  4. Marie skriver:

    Det är därför jag gillar dig så mycket. Du kanske ska ner till Ritorp idag och kolla in junisarna och se dom vinna mot Skellefteå.

  5. Marie skriver:

    Apropå stavning, fasth det inte har något med stavning att göra egentligen. Bud Halloway heter överallt Bud men inte på Swehockey. Där heter han George, så vad betyder ett litet c eller k när allt kommer kring.

Kommentera

