En trött supporters tankar…

Vet inte hur många av Er som har läst Magnus Nyströms artikel om Stockholmslagens Kris. I artikeln så nämner i alla fall Magnus Nyström sju givna slutspelslag, dessa är HV 71, Frölunda HC, Skellefteå Stingheads, Brynäs IF, Linköpings HC, Luleå HF och Färjestads BK.

Jag kan inte göra annat än att hålla med…

Artikeln avslutas med att han ”sågar” Roger Melin och Gunnar Perssons ”nordkoreanska” uttalanden efter förlusten mot Skellefteå AIK. Och jag kan bara fortsätta med att hålla med Magnus Nyström.

Som det känns nu så är vi på väg mot Kvalserien.

Anrellbladets mediahyena Mats Wennerholm är inne på samma spår men är tydligare i sak, han har i DENNA ARTIKEL redan utsett AIK och Timrå IK som de två lag som kommer att spela i Kvalserien i vår.

Lika bra att inse faktum, AIK spelar i Kvalserien till våren. Så därför vill jag vara först med att tippa hur Kvalserien 2012 slutar. Ja, detta är ju givetvis under förutsättning att inte Polisen hinner driva oss i konkurs innan våren. Here we go…

1. Örebro HK
2. Bofors IK
——————————
3. VIK Västerås HK
4. Södertälje SK
5. Timrå IK
6. AIK

*gäspar*

Nej, nu ska jag ta och sova lite innan det blir dags att kravla iväg till Hovet för att uppleva Färjestads BKs avrättning av AIK.

9 Responses to En trött supporters tankar…

  1. GG skriver:

    Nu håller jag inte med, SSK kommer inte före Timrå! Skämt åsido, det skall f*n inte bli någon kvalserie! Nedrans bitterbritta!

  2. F.d. Brynäsredaktionen skriver:

    OK…du behöver ju inte vara överoptimistisk nu. Själv grämer jag mig över att inte kunna bevittna babiabnkrossen på plats, Västerås it is för min del, suck…

  3. Marie skriver:

    Tio minuter av en period räknas den också in i hela sammanhanget men om man nu rycker ut just tio minuter ur sammanhanget så blir det ju faktiskt rätt bra. Allt går att vända till något positivt.

    Vi har ju varit där tidigare så inget är väl mer annorlunda idag än tidigare.

    Finns annat som är mycket värre, faktiskt.

  4. Eddie skriver:

    Hädanefter heter du nu Prozac Ros…………

    ………..

    ……..
    Ber om ursäkt, det var ett allt för fult påhopp

  5. BankOnPlank skriver:

    Bra jobbat Prozac! Man måste inse faktum och faktiskt ge upp när det är dags att ge upp. Hade alla människor varit sådär äckligt positiva hela tiden så hade tex inte Frankrike funnits idag.

    Dags att ta fram spriten och börja hacka valium med säsongskortet igen!

    Gnaget tills jag dör!

  6. Råsunda i passet skriver:

    Var är hockeykunskaperna? Klart det blir slutspel. Det offensiva spelet mot SHC höll hög klass…

    • PROZAC skriver:

      Råsunda i passet – Har haft säsongskort på Hovet/Globen sedan 91 (med uppehåll för 2 år då jag bodde i Falun) så jag anser mig ha hyfsade hockeykunskaper. Ja, det offensiva spelet mot SHC höll klass, men det gjorde inte det defensiva. Om Josh kommer drälla med pucken och vara allmänt sölig så kommer det INTE att bli slutspel. Nu såg det dock betydligt bättre ut mot Färjestads BK, men serien är lång.

      Sedan tycker jag faktiskt att Du ska läsa inlägget en gång till… 🙂

      Speciellt de sista raderna 😉

      • Råsunda i passet skriver:

        Tvivlar inte på kunskaperna – och du är inne på rätt spår. Serien är lång, det löser sig.

      • PROZAC skriver:

        Råsunda i passet – Så här är det… Inlägget En trött supporters tankar var kryddat med en stor dos sarkasm och ironi. Inlägget FETT SKADAT VARUMÄRKE !!! var skrivet från hjärtat. Ändå låter de likadana i sin ton… Här har vi ett problem, som bloggare så är det en balansgång hela tiden. När är PROZAC blodigt allvarlig, när är han inte det ? Känner man inte mig så är det svårt att veta.

        Serien är lång, vilket bara kan betyda en sak… KATASTROF !!! 😉

Kommentera

