Kärleksförklaring… (Editerad version)

Har precis kommit hem från Sveriges baksida, tjänsteresa… Suttit på möte och gått igenom reduceringsplaner för ett större järnvägsföretag som KAN komma att drabbas av något som kallas för vinter. Snö och is pratade man om, jag tror dock inte på det förrän jag sett det.

Nåväl, mina tankar var dock någon annanstans.

För ungefär två år sedan så klev jag av X2:an i Göteborg. Trots att jag fick en rejäl smäll av ett WM-svin innan matchen så är den 1:a november 2009 en av mina lyckligare dagar i livet. Daniel Tjernström örfilade hela Göteborg å alla AIK:s vägnar. Och det värmer mig lika mycket idag som det gjorde den där dagen för snart två år sedan.

LOVE YOU, DANIEL TJERNSTRÖM !!! 🙂

EDIT: Adde noterade att jag lyckades få in ett Ä istället för E i Daniels efternamn, så skall det givetvis inte vara. Tack Adde !!!

18 Responses to Kärleksförklaring… (Editerad version)

  1. Webmaster skriver:

    Hmmmmmm…. Nu blev servitrisen på O’Learys besviken… Att du föredrar en mas som smaskar pop corn å gluggar på P-rullar framför service från norrort…. Jag avbokar din plats till på Torsdag !! RIDÅ !!!!!

    • PROZAC skriver:

      Webmaster – Jag tror inte att servitrisen på O´Learys har något emot att jag vänsterprasslar med Daniel Tjernström lite. Däremot kan jag tydligt avläsa svartsjuka och bitterhet från DIN sida. Vi ses på Torsdag, jag har bokat bordet bredvid Dig. Ska vi ringa Kiruna kanske eller ska vi skicka ett sms till honom 15 minuter innan slutsignal ?!

  2. Adde skriver:

    TJERNSTRÖM GOD DAMMIT!

    Tjärnström är väl typ ett inavlat hockeysläkte i stans mindre hockeyförening…

    • PROZAC skriver:

      Adde – Ja, jag ser att jag stavat fel på ett ställe… Skall givetvis korrigera. Intressant att Du ännu inte huggit på mitt inlägg från Märsta 😉

      Inaveln hos lillebror heter TjärnQVIST !!! 😉

  3. BankOnPlank skriver:

    Det går för mig varje gång jag ser det där.

    Tjerna till landslaget!!!

  4. Webmaster skriver:

    Äditeraf värsion !! Snälla prozac får jag låna dina SJ fleecetröja på torsdag ?? Så jag slipper ha folk som vill prata med mig .

  5. Webmaster skriver:

    Är du så sugen ???

    • PROZAC skriver:

      Webdisaster – Ja, det vet Du väl efter alla våra resor…

      För övrigt så kan Du få en SJ-fleece av mig, den skulle ju komplettera David Printz tröja alldeles ypperligt. Du har dock missförstått en liten detalj. Har Du SJ-fleecen på Dig så kommer ALLA att vilja prata med Dig, kanske även skicka en spottloska eller två. I bästa fall även ge Dig en smäll. Klart Du skall ha en SJ-fleece !!!

      • Webmaster skriver:

        Ja du prozac nu börjar det klarna varför det på morgonen låg 300 kronor på kudden dagen efter vårat senaste besök i Jönköping….

      • PROZAC skriver:

        VWdisaster – Jag vill ha tillbaka 240 av de där 300, mer var Du faktiskt inte värd. Lade jag verkligen 3 st hundringar, det skulle ju varit tjugolappar.

      • F.d. Brynäsredaktionen skriver:

        Dessutom förväntas man också kunna allt om allt…bara å ställa sig på Centralen i SJ-uniform och du kan få frågor typ vilket väder det ska bli om 5 dgr…

      • Webmaster skriver:

        Fan fan fan…. Jag kan inte sova.. Ligger å vrider å vänder på mig av oro för när dom där övriga 240 kronorna ska inkasseras… Å idag kommer Melin inte vara nådig .. !!

  6. Johan skriver:

    Minns 1 Nov 09 som det var igår. Elektrisk stämning utanför samt inne på skitarenan. När Flavio kvitterade exploderade man ju totalt och resten är skön gnagarhistoria.

    Levde på den segern t.o.m den 10 Apr 10 när Lucky Luke Lawson tände släckta gnagarhjärtan igen. Och just den segern kommer jag kunna leva på till nästa stora AIK-framgång..

    Om man får drömma ett slag:
    Hockeyguld i ett fullsatt svartgult globen efter förnedring av lions.
    Fotbollsguld 12 på ett smockfullt Råsunda där R.Å.P. i sista omgången får avgöra mot grin-ellos med en stenhård frispark..

    • PROZAC skriver:

      Johan – Oj, oj… Om man ska jämföra de 3 st SM-GULD (nu pratar vi fotboll) som jag upplevt bärgas LIVE så var 2LAX9 det absolut känslomässigt underbaraste. Jag grät som en liten flickscout från det att Tjerna gjorde mål till långt efter att domaren blåst av matchen. Det var som Du säger elektrisk stämning och känslorna blev extra starka just kanske för att vi tog guldet av skit-IFK i skit-göteborg.

      Uppflyttningen från Allsvenskan till Elitserien våren 2010 var också känslosam, men på ett mer lättande sätt. Det vart glädjetårar den gången också. Jag satt ute i gången vid A24 efter 2 – 0 målet och bölade. Jag kan få tårar än idag när jag ser klipp från matchen mot Växjö för det är så mycket kärlek, passion och känslor inblandade. Jag kommer precis som Dig leva länge på denna framgång, även om vi så skulle bli degraderade igen.

      Men det händer förhoppningsvis inte… Jag skriver hellre under på Dina drömmar. De skulle gärna få slå in, dock skulle jag gärna se Tjerna avgöra guldstriden igen i sin sista match för AIK. 🙂

  7. Johan skriver:

    Du menar uppflyttningen till elitserien 2010? Eller menar du uppflyttningen till allsvenskan för ett gäng år sedan?

    Tjerna vore för bra för att vara sant då han på senare tid fått väldigt lite speltid men en våt dröm vore det sannerligen 🙂

    Sköna poäng mot Timrå igårkväll, det är med tillförsikt man ser framemot Brynäs på Hovet imorgon. Hoppas Sampa, Bången, Salmonsson, Nordström mfl fortsätter kliva fram nu..

Kommentera

