Nu är det faktiskt så här…

#7 Danijela Rundqvist – AIK damhockeys största spelare genom tiderna…

…att för varje gång som Ni besöker den här bloggen så borde Ni även besöka Danijela Rundqvists blogg. Hennes blogg är som ett glas med kallt vatten en galet varm sommardag, eller som en varm fleecepläd när Stockholmshem har stängt av värmen i lägenheten.

Vad jag försöker säga är att man blir glad av att läsa hennes blogg, i alla fall så blir jag det… Och jag tror att även Ni kommer att bli glada om Ni klickar er in på länken ovan. Det är aldrig fel att med jämna mellanrum bli smittad av äkta livsglädje samtidigt som man får följa Danijela Rundqvist och Kim Martins proffsäventyr i Ryssland.

Just Telling You…

Kan lova att det kommer bli mer AIK Damhockey framöver. Nu beror inte detta på att herrarna tagit sikte på Kvalserien utan för att tjejerna i AIK förtjänar uppmärksamheten. Nästa hemmamatch för damerna spelas lördagen den 19:e november, MoDo står för motståndet och pucken släpps klockan 15:00. Galet och ironiskt nog så spelar herrarna mot just MoDo samma lördag, DEN matchen börjar klockan 16:00…

Snacka om tråkig planering, det här är ju inget som direkt främjar publiktillströmningen till Ritorp precis.

Just det faktum att båda matcherna krockar de luxe frestar mig faktiskt till att skippa Hovet den 19:e november. Sedan är det så här också…

Kan Marie Lichtenstein, Lorpan och alla andra av det motsatta könet sitta och fokusera på Daniel Rudslätt till 90% under en match på Hovet så är det inte mer än rätt att PROZAC sätter sig på Ritorp och ger Gizela Blom och damlaget motsvarande uppmärksamhet.

Vill även UNDERSTRYKA det faktum att Gizela Blom aldrig spelat för djurkyrkogårdens if, det har däremot Daniel Rudslätt.

Just Telling You…

Sedan finns det ju en viktig parameter till och det är att det över huvudtaget inte råder någon som helst balans. Varken när det gäller spelarlöner kontra damer/herrar, mediautrymme kontra damer/herrar eller huruvida man som supporter kan sätta upp en banderoll på arenan där man hävdar att någon är snyggast i laget.

Nämen hej Marie, trevligt att Du läser… 🙂

Betänk att undertecknad skulle sätta upp en banderoll på Ritorp där jag skriver en text om att spelare X är snyggast i AIK:s damlag. Givetvis skulle en sådan aktion rendera i ett ramaskri och moralpanik de luxe, för hur korrekt skulle det vara att en manlig supporter vars bäst före datum passerat förmedlar ett budskap om att han tycker att spelare X (dessutom 10 år yngre) ser bäst ut i AIK:s damlag.

Omvänt verkar det inte vara några som helst problem. Åldersskillnader, budskap eller vilka spelare man ”outar” på sina banderoller är av mindre betydelse. På Hovet är det fritt fram för damerna att gå bärsärkagång rakt ner i omklädningsrummet om de så själva vill.

Nästan i alla fall…

Vill citera SVT:s PLUS-legend Sverker Olofsson

– Ska det va så ?!
– SKA DET VA SÅ ?!
– Ska det ?! Ska det det ?!?!
– SKA DET VERKLIGEN VARA SÅ ?!?!

Ja ja, på ett eller annat sätt så kommer PROZAC att jämna ut den snedvridna balansen mellan AIK:s herrar och damer. Givetvis kommer Ni att kunna följa världsutvecklingen här på bloggen, eller så får Ni ännu hellre hjälpa mig med att förändra den.

FORZA AIK, vi ses ÄVEN på Ritorp !!!

9 Responses to Nu är det faktiskt så här…

  1. Eddie skriver:

    Ska man tolka ”Ja ja, på ett eller annat sätt så kommer PROZAC att jämna ut den snedvridna balansen mellan AIK:s herrar och damer.” som att du kommer att besöka deras omklädningsrum?

    ska då nästa rad ”Givetvis kommer Ni att kunna följa världsutvecklingen här på bloggen” tolkas som att du kommer att fotografera eller filma försöket… jag menar besöket, och resultatet läggas upp här?

    hrrrm

    • PROZAC skriver:

      Eddie – Man hör det man vill höra och läser det man VILL läsa… 🙂

      Du får väl helt enkelt följa bloggen noggrant, eller hänga med PROZAC i mitt mission för att skapa mer balans mellan dam och herrhockeyn. Det bör UNDERSTRYKAS att PROZAC är en gentleman, tror inte att en aktion enligt Dina tolkningar skulle göra något gott. Nä, jag tänkte bara ge damerna i AIK mer uppmärksamhet på ett sätt som inte genererar några trauman.

      Jag är som en varm och go björn, och de brukar inte springa in med videokamera i brudarnas omklädningsrum.

      • Eddie skriver:

        Hänger redan lite väl mycket på Ritorp redan, om man nu kan uttrycka sig så.
        Försöker sprida intresset för ”framtiden” dvs J18 och J20.
        Nån match med tjejerna ska man väl iof kunna peta in i kalendern.

        Verkar som om du blev lite stött, du tog väl inte åt dig 😉

      • PROZAC skriver:

        Eddie – Jo, jag vet att Du skriver mycket J18 & J20. Det ska Du ha massor med cred för… Jag tänkte försöka väcka intresset för damlaget och Du får gärna var med på den resan.

        Ha ha, nej jag blev inte stött… Var bara för trött (nyvaken och humorlös) när jag läste Ditt svar. Givetvis är målsättningen den att jag skall in i damernas omklädningsrum och köra en LIVE-studio därifrån som sedan går ut LIVE på webben.

  2. Marie skriver:

    Klockrent PROZAC och jag önskar att det var min banderoll, men tyvärr inte. Tycker att du ska sätta upp en banderoll för jag gör som vanligt, stöttar dig i alla lägen! Kör hårt!

    • PROZAC skriver:

      Marie – Ha ha ha, vad sade Du nu ?!?! Det där kommer jag komma ihåg 🙂

      Ska hitta på ett galet budskap med undertexten: By Support From Marie L. 😀

  3. […] respekt. Det är precis vad jag tycker man ska visa vårt A-lag. Hej PROZAC – jag vet att du läser här även om du säger att du inte gör det. Låt spelarnas omklädningsrum – även damernas PROZAC – vara exakt det som det ska […]

  4. Black Indeed skriver:

    Vill bara förmedla till dig PROZAC att Daniel Rudslätt är SNYGGAST I ELITSERIEN! Japp så är det

    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/elitserielistan/article13827274.ab

    • PROZAC skriver:

      Hej Marie – Jo, jag såg det… Är killen som skrev artikeln straight ?!?! Han fick ju med Hårda Hardy i listan. Antar att det ligger en massa dolda homoerotiska drömmar i den reporterns huvud. Noterar även Stefan Ridderwall på listan.

      Nu väntar jag på en lista över de snyggaste hockeybrudarna bara… Eller så gör jag bara en sådan lista själv så fort jag får tid. I nuläget så är det ju bara tre hockeytjejer som har ett väldigt fördelaktigt utseende. 🙂

Kommentera

