There´s only one Kenny Pavey !!!

Kan man inte träffa bollen kan man ju alltid försöka träffa ett grishuvud…

Jag hade tänkt skriva om AIK:s underbara 4 – 0 seger borta mot Växjö Lakers. Men det går inte… Ni får klicka HÄR istället.

Jag bara MÅSTE skriva om Kenny Pavey. Nu på söndag gör han ju sitt sista framträdande i AIK på Råsunda och det är OBLIGATORISK NÄRVARO. Jag hoppas inte att alla ska dit, utan jag KRÄVER att ALLA tar sig till Råsunda. I alla fall om man nu kallar sig för AIK:are, då borde man verkligen vara på plats för att fira och tacka av våran hjälte !!!

Det är många känslor inblandade, mest vemod eftersom Kenny Pavey under sina sex säsonger i AIK blivit en ikon, kulturbärare och allt som så många andra AIK-spelare aldrig kommer i närheten utav.

Och då pratar jag inte bara om fotboll utan även om ishockey, bandy, handboll och allt vad Ni vill… Man ska egentligen inte jämföra, men jag skrattar lite när folk exempelvis tycker att Viktor Fasth är en jättestor AIK-profil. Ställ Kenny Pavey bredvid och Ni inser skillnaden.

Kenny Pavey ÄR kärlek, krig, adrenalin, passion, vinnarmentalitet, vansinne och geni i en och samma kropp. Kenny Pavey är AIK !!!

Kenny Pavey firar med Norra Stå efter 2 – 1 målet mot Bajen hösten 09.

Vem minns inte senaste fiaskoderbyt mot gris-dif när Kenny Pavey som ENDA AIK-spelare visade vägen genom att sparka upp pungkulorna i halsen på Mattias Jonsson ? Vem minns inte den underbara tacklingen på IFK Göteborgs Sebastian Eriksson ? Tacklingen kallades för sinnessjuk av en PÅ RIKTIGT sinnessjuk Håkan Mild, själv njöt jag varenda sekund av tacklingen. Vem minns inte det underbara firandet (se bilden) efter att Kenny Pavey gjort 2 – 1 mot Bajen hösten 2009 ? Kenny skar upp handen när han klättrade på stängslet mot Norra Stå, blodet rann och adrenalinet pumpade.

Ett av många episka ögonblick !!!

Jag skulle kunna sitta och rada upp en massa sköna Kenny Pavey-minnen men då skulle jag bli sittandes hela kvällen.

Mitt i allt vemod så känner jag glädje och tacksamhet. Glädje över att någon nykter person inom AIK Fotboll värvade Kenny Pavey från Ljungskile SK, enorm glädje över att få ha upplevt sex säsonger med Kenny Pavey i världens vackraste tröja. Tacksamhet för allt blod, allt svett och alla tårar som Kenny Pavey offrat för AIK.

Det kommer att kännas att man saknar något i AIK nästa säsong. Jag kände det efter att Krister Nordin lade av, jag kände det efter att Björn Kindlund lade av. Det går några år och sedan dyker nya UNIKA AIK-hjältar upp. Det är så det brukar fungera, men i Kenny Paveys fall är jag inte lika säker. Frågan är om vi någonsin får se en liknande spelare i AIK som Kenny Pavey… Dagens unga talanger tenderar att vilja vara Messi och Zlatan allihopa, det ska trixas och joxas men få vill ta på sig rollen som pansarvagn och krigare.

Nåväl, det är en helt annan diskussion.

En sak är dock säker, det finns bara en Kenny Pavey !!!

TACK KENNY FÖR SEX UNDERBARA SÄSONGER I AIK !!!

LYCKA TILL I FRAMTIDEN MED ALLT !!!

13 Responses to There´s only one Kenny Pavey !!!

  1. analogik skriver:

    så underbart bra skrivet! Han ska hyllas och äras som sig bör!

  2. Underbart skrivet! Hälsningar från Ryssland

    • PROZAC skriver:

      Tack Danijela !!! Som supporter så ser man ju AIK-spelare komma och gå… Ett fåtal brukar lyckas med konststycket att ta en plats i mitt hjärta. Kenny Pavey tacklade sig rakt in i mitt hjärta med dobbarna först. Kan inte låta bli att älska en spelare som han, saknaden kommer att bli stor.

      Oerhört STORT att få en hälsning från Ryssland !!! Önskar Dig och Kim all lycka i ert übercoola äventyr. Skall givetvis länka upp Din blogg, vore tjänstefel annars.

  3. BankOnPlank skriver:

    Du är en jävla poet! Fullt hus på söndag! Och jag kanske, kanske för första gången på 15 år kommer ha en halsduk på mig. Det är han faktiskt värd vår Pavey.

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Ha ha, jag är inte bara sittplatshuligan, jag är poet också 😉

      Ja, på söndag ska Kenny Pavey hyllas ordentligt.

      Ska bara ta en sväng förbi Jönköping först.

      KROSSA Hv71 !!!

  4. Siv skriver:

    Så otroligt bra skrivet, det kommer bli tufft på söndag. En och annan tår kommer rulla nedför min kind.

    Onley one Kenny Pavey<3<3<3

    • PROZAC skriver:

      Siv – Ja, det finns risk för att även jag bölar på söndag.

      Vi ses på Västra, ser fram emot den alltid lika trevliga kramen. 🙂

  5. Eddie skriver:

    allt handlar om vad du jämför med, om du ställer upp #33 vad är då Pavey,
    var va dessa som kallar sig AIKare vid hyllnigen av världens meste AIKare?

    Jag är AIKare men jag kommer inte att närvara!
    varför? jag kommer att se framtiden mot masjävlar

    Därmed har jag inte sagt något illa om Pavey

    • PROZAC skriver:

      Eddie – Du har så rätt… Ska vi vara lite härligt subjektiva och rangordna så kommer David Engblom före Kenny Pavey med hästlängder. 🙂

      Det näst sista stycket låtsas jag som att jag inte läste 😉

  6. Putte Jähresten skriver:

    Fantastiskt skrivet Johan, ses på söndag.

    • PROZAC skriver:

      Tack Putte… Klart att vi ses på Söndag mannen !!! Jag möter upp Er som vanligt på Ekens om Ni inte har andra planer. Trodde att Mange skulle vara den som skickade respons på inlägget men han ligger väl utslagen gissar jag. Hörde nåt om att han har barnen den här helgen. 🙂 Han kommer väl imorgon ?

Kommentera

