Spårbunden trafik är från helvetet !!!

#29 Markus Svensson – får bryta ihop och komma igen i IK Oskarshamn.

Att något skulle hända med Markus Svensson var ganska väntat, och igår så hände det. Tydligen så beslutades det innan matchen mot Frölunda att Markus Svensson skall lånas ut till IK Oskarshamn.

Vill man läsa mer om nyheten så kan man gå in på Barometern, hockeysverige.se eller Marie Hallmans sida. Hur som helst så är tanken att Markus Svensson skall lånas ut i två matcher vilket betyder att han kommer att få stå mot Södertälje SK på fredag samt mot Almtuna IS på onsdag nästa vecka. Håller tummarna för att Viasat Hockey sänder någon av de matcherna, vore kul att se…

Mina tankar om utlåningen då ?

Helt rätt att låna ut Markus Svensson !!!

Att han är en osäkerhetsfaktor i AIK har ju inte undgått någon, i alla fall så är han det just nu. Samtidigt så är det för tidigt att avpollettera honom för gott. Alla lovord från AIK:s målvaktstränare Stefan Persson ringer fortfarande som kyrkklockor i mitt huvud och de måste ju ändå ha sin grund i någonting, för jag tror INTE att Stefan Persson går på hallucinogena preparat. Något finns hos Markus Svensson, det gäller bara att gräva fram det.

Om inte annat så kommer jag ihåg vad jag skrev om Fredrik Holmgren när han lånades ut till Nyköping i Division 1 när vi låg i Allsvenskan säsongen 09/10. Känns som att AIK både kan och borde släppa Fredrik Holmgren till Nyköping för gott. Well, vad hände sen ? Jo, Fredrik Holmgren kom tillbaka och var en levande vägg i Kvalserien. Och i den episka matchen söndagen den 11:e april 2010 mot Växjö Lakers så överglänste faktiskt Fredrik Holmgren självaste Viktor Fasth.

Det vore ju dumt av mig att kliva på samma mina igen. 😉

Nej, jag håller tummarna för att de här två matcherna gör Markus Svensson gott och att han kommer tillbaka stärkt.

Avslutningsvis…

#28 Robert Burakovsky – firar ett mål genom att braka in i sargen 89/90.

Jag trodde att det var över, men icke. Mina stora idol från ungdomsåren Robert ”Burra” Burakovsky kör vidare med ishockeyn.

Efter två magnifika säsonger i Kallinge/Ronneby i Division 2 så trodde jag nog att skridskorna till slut skulle hamna på hyllan, Burra är ju ändå 44 år gammal. Men nu blir det en säsong till i Division 2, dock i Limhamn Limeburners HC. Hockeyn i Skåne/Danmark är bara att gratulera som får njuta av denna forna AIK-artist i ännu en säsong.

Vem minns inte säsongen 89/90 när han spelade i AIK och vann hela Elitseriens poängliga med 57 poäng på 37 spelade matcher. Lär dröja många år innan vi får se en sådan brutal poängmaskin i AIK igen, om vi nu någonsin kommer att få göra det igen.

Anyway, lycka till i Limhamn Burra !!!

Matchen igår då ?

Well, AIK förlorade mot Frölunda på övertid med 3 – 2. Nu var det ju inte en derbyförlust, så med andra ord så kan jag hantera det.

4 Responses to Spårbunden trafik är från helvetet !!!

  1. F.d. Brynäsredaktionen skriver:

    Burra…trodde att han, tillsammans med Ehlers, var skapligt avskydd bland landets gnagare…

    • PROZAC skriver:

      F.d. GEVALIA – Ok, de fick kicken från AIK för att de hade disciplinära problem. Men faktum kvarstår, Heinz och Burra var det bästa radarparet som jag någonsin sett i en AIK-tröja. Firma Bång-Sandberg är inte ens i närheten, tvillingarna Ahlström… inte ens i närheten. Gozzi och Myran, nästan men inte nära. Ja, Du fattar.

  2. BankOnPlank skriver:

    Jag minns inte säsongen 89/90 😦

Kommentera

