AIK vs. Rip-Off AIK (Skellefteå HC)

#33 David Engblom i kamp framför SHC:s målvakt #1 Andreas Hadelöv.

Det finns en klubb som jag HATAR, och det är äckel-dif. Sedan finns det två klubbar som jag har väldigt svårt för och det är Färjestads BK och Skellefteå AIK. Idag möter vi det sistnämnda laget och anledningen till varför jag har så svårt för detta pack är för att bönderna i den bevisat efterblivna byn Skellefteå inte inser att det bara har funnits, finns ett och kommer att finnas… ETT AIK.

Faktum är att deras s.k. ishockeyklubb egentligen heter Skellefteå HC. 1985 så blev nämligen ishockeysektionen i Skellefteå AIK fristående och då passade man på att byta namn till Skellefteå Hockey Club. Men nu var ju som sagt befolkningen i byn bevisat efterblivna, 1991 gav man upp och bytte namnet till Skellefteå AIK Hockey eftersom den lokala befolkningen uppenbarligen inte fick myntet att trilla ner.

Vän av ordning undrar ifall nötterna i Norrland fortfarande kallar Telia för Televerket, skulle inte förvåna mig det minsta.

Nåväl, när jag läser vidare på Wikipedia om Skellefteå HC eller Whatever AIK så finner man ännu en skön detalj som bara måste upp till ytan… Följande är hämtat ocensurerat från Wikipedia.

I mitten av 90-talet var Skellefteå AIK starkt hotat av konkurs, ett namnbyte var aktuellt ”Skellefteå Stingheads” låg som förslag, konkursen kunde dock avstyras, namnbytet lika så och det anrika klubbnamnet Skellefteå AIK fick fortsätta sin resan mot framtiden.

HALLÅ ?!?! Skellefteå Stingheads ?!?! Ha ha ha !!!

Skellefteå Shitheads hade passat MYCKET bättre, bäst av allt hade givetvis en konkurs varit. Vi kan bara hoppas på att ekonomin börjar att gå utför för detta skämt till Hockey Club. En framtida konkurs av Skellefteå AIK skulle göra jorden till en mycket trevligare planet.

Nåväl…

Imorgon är imorgon och idag är idag. Vi får hoppas att våra hockeykrigare står upp och slår in pannbenen på de vidriga kopiorna om några timmar. Skit skall skit ha, och Skellefteå AIK är skit.

VI SES PÅ HOVET !!!

FORZA AIK !!!

34 Responses to AIK vs. Rip-Off AIK (Skellefteå HC)

  1. Kristoffer Gahlin skriver:

    Bra skrivet. Mitt hat mot den Hockey Cluben växer sig allt starkare. Vet du vad den där gula fläcken som ser ut som en spya bakom deras klubbmärke ska föreställa?

  2. BTM skriver:

    Tycker synd om psykiskt störda individer som dig … en skam för Sverige!

  3. Moshie skriver:

    Ni är för gulliga ni stockholmare 🙂

    • PROZAC skriver:

      Moshie – Visst är vi det… I alla fall vi som är FÖDDA här. Finns massor med inflyttade bönder som förpestar den här stan, de borde förpassas till Skellefteå. Typ. 🙂

  4. BankOnPlank skriver:

    Det lustiga i detta är att det är just själläftäås förbannade jävla kaxiga och trångsynta supportrar jag oftast hamnar i bråk med.
    Nu senast i Tjeckien av alla jävla ställen! Maken till kaxiga, ignoranta och inavlade jävla nollor får du fan leta efter.
    Att en apa eller en person tillhörande socialgrupp 3 är kaxig kan man liksom ta då vi faktiskt huserar i samma stad.. MEN att bli kallad ”Solnagrabb” av en uppenbart debil same får fan blodet att koka. Speciellt när fanskapen inte ens kan sin egen historia.
    Bönderna hade dessutom mage att kaxa med min polare som är bajare! Dom ville veta varför denna bajare så högljut höll en AIKare bakom ryggen. Det är enkelt om man tar av sig björnfittan och tänker efter! Bajare kan sin jävla historia, hur kantad av misslyckanden den än må vara. Sen var jag tvungen att upplysa idioterna om att Bajen faktiskt har mer SM-guld i hockey än deras värdelösa jävla efteraparförening!

    Väl mött i globengaraget alla renfösare som vill prata om ”Solna AIK”!

    //BankOnRenfösare – Bakfull, förbannad och ovanligt snygg.

  5. BankOnPlank skriver:

    Tappade bort en mening där…
    Förutom att kunna sin egen historia så kan han även vår historia.
    Han vet när vi bildades, hur många guld vi har, vad vår firma heter och vart vi har spelat! Han vet allt detta och backar mig för att rätt ska vara rätt. En bonde från arktis ska inte komma och kalla oss för ”Solna AIK” och komma undan med det.

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Imponerande för att vara en bajare, de brukar ju med stor framgång kröka bort hjärnan så att de knappt har koll på sin egen förenings ytterst få framgångar. I och för sig så är det inte så svårt att hålla koll på ett SM-GULD i fotboll. 🙂

  6. Viktor skriver:

    Otroligt löjligt inlägg. Tala om mindervärdeskomplex, men mer kan man väl inte förvänta sig av en testosteronstinn solna-grabb när den enda spelaren i laget värd att nämnas vid namn kommer från Kalix och utan honom hade laget aldrig närmat sig division 1.

    Sanningen är att vi bönder alla är väl medvetna om att Skellefteå AIK heter just – Skellefteå AIK. Ingenting annat. Att vi sedan benämner det som AIK när vi pratar om det mellan fans för att det underlättar borde inte störa så mycket. Men saker står nog inte helt rätt till i hjärnkontoret på de personer som verkligen tar illa vid, ungefär som när man tar en napp från en bebis.

    Nu menar jag självklart inte att alla AIKare är likadana, när ni hade ett gäng fans här uppe under förra säsongen satt vi ungefär 5 skellefteåfans och 5 aikare och hade väldigt trevligt på krogen efteråt.

    Så mitt inlägg är väl då bara riktat till stolpskott som PROZAC och BankOnPlank.

    //Viktor

    • PROZAC skriver:

      Viktor – Svara på denna enkla fråga… Varför klarar ni INTE av att kalla erat lag för SAIK ?!?! De som håller på Sandviken AIK i bandy fixar ju det uppenbarligen. Och där får man aldrig höra något om Solna AIK och bla bla.

      Sedan vill jag att Du är så snäll och ger mig tillbaka min napp (AIK). Du får skaffa Dig en egen (SAIK)… 🙂

      MVH

      PROZAC – Stolpskott som har vänner som håller på SHC / SAIK / Stingheads…

      • Ceder skriver:

        Prozac!! Jag ansåg dig vara en vän! Men efter ditt otroligt korkade inlägg sååå nää!!!:( vinst i kväll för dom otroligt korkade, inavlade, senila och allt va du använde för iqubefriande ord. Men som sagt vilket är det bättre hockey laget??? Det lär vi ju få se kväll!!!.: Och förfan johan VÄX UPP

      • PROZAC skriver:

        Ceder – Jag är Din vän så länge Du kan skilja våra lag åt på ett korrekt sätt… 🙂

        Jag SKA växa upp, om några år… Inte just idag bara.

      • Viktor skriver:

        Jag vet inte, det handlar väl om att man hela tiden har fått det inpräntat i skallen sedan man flyttade hit, tyckte att det var lite underligt i början då jag är håller på AIK fotboll så det var en smärre omställning.. Man vänjer sig ganska snabbt, och SAIK har för mig alltid varit Storfors AIK där jag lirade boll och hockey i yngre dagar..

        Men det jag funderar över är vad det är för kioskmongon ni träffar på när det blir bråk? Har hemskt sällan hänt något allvarligare när vi har varit ute på resor eller liknande, oftast har eventuell bråkstake plockats bort illa kvickt av oss vettiga fans som hellre ser hockey än spenderar natten i fyllecell..

        Och våra sånger, tycker vi använder ordet Skellefteå oftare än vad vi säger AIK.

    • BankOnPlank skriver:

      Tack!
      Men jag tror att du har missuppfattat detta en smula. Jag tar inte illa upp för att ni kallar er AIK. Jag blir däremot förbannad när det glider fram en full idiot efter en match och gapar om att vi är ett ”Solnalag”, påstår att vi inte har någon kultur, inga framgångar etc. Tror du att jag aktivt söker upp er efter matcherna för att gnälla över att ni kallar er AIK eller?
      Era fans verkar ha ett stort behov av att konfrontera oss så fort tillfälle ges för att tala om för oss hur värdelösa och historielösa vi är. Att jag hamnar i bråk med er titt som tätt är inte mitt fel. Det räcker med att nämna att man är AIKare så drar cirkusen igång. Men det är väl någon typ av norrländsk humor jag inte förstår.

      //StolpskottOnPlank

      • PROZAC skriver:

        BankOnPlank – Ok ?!? Jag spür när jag hör någon prata om AIK och så visar det sig att de menar någonting helt annat. Det är dumt, korkat och… korkat. Det borde de fatta själva, tycker man…

  7. Robodan Brinkovíc skriver:

    Uppenbarligen är kopiorna införstådda med, att dom är just kopior! Eftersom detta inlägg eldade upp arslerna på dom där uppe! Detta är en blogg om AIK orginalet, klarar ni inte det, så läs inte. Klarar ni inte av att någon trycker ner er? Läs inte… Men framför allt….
    BYT NAMN och kalla er inte för AIK!!!

    Jag tycker Stingheads var coooolt, det får ni gärna heta…

    • PROZAC skriver:

      Robodan – Ja, när till och med gode Benny Ceder är inne på bloggen och blir upprörd så till den milda grad att vänskapen ryker så inser man att det här är ett känsligt ämne för kopiorna. Ändå har de bara sig själva att skylla… fascinerande.

  8. BankOnPlank skriver:

    Jag försöker vara diplomatisk!!! 😀
    Vi ses på hovet!

  9. Ceder skriver:

    Hmmm nu blir jag lite…. Rädd!! Prozac du har och kommer alltid vara vän med mig!! Men när du inte förstår ironi…..Hmmm ja då blir jag lite rädd ja faktiskt lite besviken!! Jag trodde i min enfald du var smart nog att förstå en norrlänning!?? Och som du skriver; att jag ska skilja på våra lag åt på ett korrekt sätt?..:) TITTA i TABELLEN!!!!! Det är väl den som räknas eller?? Och att ni nu blir så upprörda av att Det finns folk som ifrågasätter eran ” rätt till namnet AIK” och ni måste ta till såna OTROLIGT många korkade ord. För att med några otroligt korkande uttalanden av på Mr; Back om plank, och robodan och du johan. DET mina herrar finner jag MYCKET fascinerande!!!!.:) och somsagt johan vi ÄR fortfarande kompisar!! Fast en med grannbarr

    • PROZAC skriver:

      Ceder – Okej, det här med ironi är svårt… Jag behöver alltså inte växa upp ? Skönt, jag var också rädd där ett tag…

      När det gäller att förstå sig på en norrlänning så kan jag villigt erkänna att… det kan jag inte. 🙂

      MVH

      PROZAC – Din vän

  10. Ceder skriver:

    Fortsättning; fast en med granbarr och mossa under fötterna och en annan med… Diverse spottloskor,tuggade tuggumin, slängda gamla prillor, diverse kroppsvätskor och allt annat skit som finns på era betongtrottoarer…:) Må bästa AIK Vinna!!!!.:)

    • BankOnPlank skriver:

      Är det någon som öht läser vad fan det är jag skriver? När sa jag att jag blev upprörd över att ni kallar er AIK?!?!? NÄR?! Jag sa att jag blir förbannad när ni kaxar er och kommer med osanning. När har jag sagt att vi har rätten till namnet AIK? Citera mig!

      Varför försöker jag ens egentligen?
      Jag ger upp… Men Martin har fortfarande rånar era kiosker! 😀
      Dessutom har ni sämre klack än bajen!

      • PROZAC skriver:

        BankOnPlank – Ja, varför ens försöka ?

        Att försöka få en Skellefteåsupporter att inse att han INTE är AIK:are är lika dödsdömt som att få en gravt handikappad att sluta dregla ner sig själv.

    • PROZAC skriver:

      Ceder – Jag traskar runt med tuggummi under skorna, glatt visslandes…. som en vinnare 🙂

      Riktigt bra match för övrigt…

  11. […] …var det här… AIK vs. Rip-Off AIK (Skellefteå HC) […]

    • Mikael Skogqvist skriver:

      Deras supportrar skulle växa lite, dock ytterst lite, om de bara kunde stå för att de är bleka kopior. Föreningen nöjde sig inte bara med att de fick hjälp med föreningsbildandet av AIK, de valde samma färger och gjorde en otroligt ful kopia till sitt klubbmärke. På läktaren har de mage att sjunga våra sånger. Har de ingen stolthet, känner de ingen skam?

  12. Jubelholt skriver:

    …japp, och bästa AIK vann.

  13. Marran skriver:

    Haha, fascinerande diskussion.

  14. cdert skriver:

    Dra åt helvete solna svin eran jävla skitklubb kan gå i kk det skulle vara helt underbart då skulle hela sverige skratta åt stockholmssvinen

    • PROZAC skriver:

      cdert – Ja Du… Först är vi solna svin (särskrivning) och några tecken senare är vi stockholmssvinen. Min fråga är hur Du skall ha det ?

Kommentera

