+59° 43′ 5.60″, +17° 35′ 7.12″ eller kanske inte…

#27 Peter Kumpulainen i kamp med #41 Kalle Sahlstedt säsongen 01/02.

Måste ju bara flagga för att kvällens match mot Hv71 kommer att bli något extra. Kommer AIK köra en ny Ice Projection ? Kommer vi få se lättklädda brudar på isen i pausen ? Nope, tyvärr inte… Däremot så kommer Martin Mutumba att sitta med Anders ”Ankan” Parmström i Livestudion ikväll. Nu kanske vissa tycker att det inte är så där väldigt extra, men jag uppskattar alla former av tvärsamverkan mellan AIK:s olika sektioner. Tror att det är ett bra grepp för att locka publik till Hovet, det har ju varit lite si och så med publiktillströmningen so far.

Dessutom så kommer Martin Mutumba att twittra från Hovet ikväll, kommer garanterat att bli en succé. Martin Mutumbas twittersida finner Du HÄR, bara att lägga till honom på follow-listan.

När det gäller själva matchen så tror jag på förlust. Ja, jag är inställd på att AIK kommer förlora mot ett Hv71 som rensat bort en av de största glidarna inom svensk ishockey. Nu när Fredrik Bremberg är ute ur bilden kommer nämligen Hv71 att börja fungera som ett lag igen. Belive that !!! Det krävs ingen raketforskare för att begripa vad en avdankad apa (även rattfyllo) i truppen innebär för lagmoralen.

Lyfter således ett varningens finger för Hv71…

För Er som gillar retro och statistik så kan jag berätta att bilden i detta inlägg är från matchen AIK – Hv71 den 30:e oktober 2001. Inför 4.715 åskådare i Globen så förlorade AIK på övertid mot Hv71, 2:42 in i sudden så satte en viss Rastislav Pavlikovsky det vinnande målet bakom Niklas Bäckström i AIK:s mål. Övrigt värt att notera från denna match är att David Engblom bildade backpar med Santeri Heiskanen.

Sist men inte minst, säsongen 01/02 lades grunden till A24 Finests grava alkoholkonsumtion på matcherna, dock var konstellationen en annan. Vissa av oss satt på C33, andra på C38 och Hovets Hörna var ännu inte väckt ur sin törnrosasömn. Minnen, minnen…

9 Responses to +59° 43′ 5.60″, +17° 35′ 7.12″ eller kanske inte…

  1. BankOnPlank skriver:

    Martin har rånat era kiosker……… *sjunger så att det ekar i hela förorten*

    Tack för att du är en jordnära och realistisk person, Prozac!
    Även jag tippar på förlust.. Men vi ska inte vara ledsna över det då det betyder att vi utan skam kan supa oss in i en koma som varar tills Engblom kommer tillbaks.

    Och var det egentligen så jävla smart att skippa Ratislav? Jag saknar honom.

    Såg precis att McDonell är utlånad till Rapperswil LAKERS. När jag var liten var det fan bara basketlag som hette Lakers!

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Tack för att Du bankar på planket åt alla oss andra… 😉

      Vad gäller Rastislav så tycker jag det var helt rätt av AIK att passa på den pucken. Ge juniorerna chansen, även om det innebär att vi får gå in i alkohol-koma. Och vad beträffar LAKERS, visst är det så att det börjar gå inflation i det namnet… Lidköping LAKERS finns visst också… :-/

  2. Rex skriver:

    matchen blev ju något utöver det extra!
    Aldrig sett på maken till kollaps! Eller kanske när Sverige vände mot Finland.
    Lidköping Lakers är ett riktigt dålig fotbollsgäng, har dock aldrig haft nöjet att piska skiten ur dom.
    Nu är det bara för våra iskrigare att studsa upp!
    Hör jag 2800 på lördag?

    • PROZAC skriver:

      Rex – ja, vad säger man !?!? Jag var i.o.f.s. beredd på en förlust innan matchen… Men INTE på det här sättet. Ska försöka blogga ihop någonting ikväll eller imorgon. På lördag lär det nog bli strax under 3.000… Vet att många är irriterade, VÄLDIGT IRRITERADE !!!

      Själv är jag jätteglad… Vi tog en poäng, avancerade i tabellen. Förstår inte vad alla är så arga över. 😉

      • MN skriver:

        Det vet du väl, att vi tvångsdeporterade Skellefte-bönder går man ur huse när vårt AIK spelar i Fjollträsk. Så om ni blir färre än 3000, så kommer det inte märkas, för alla på hovet kommer ju ändå heja på AIK.

      • PROZAC skriver:

        MN – Det är ju alldeles lysande, jag kan med andra ord stanna hemma eftersom Du sköter supporterbiten… Skulle Du kunna hejja lite extra på Daniel Bång och Linus Videll från mig ? Sedan får Du gärna bua ut Yared Hagos och kalla honom elaka saker… Som sagt, vi håller ju på AIK !!!

      • MN skriver:

        Alltså, nu vet jag inte hur uppdaterad du är, men Yared spelar numera i Timrå. Men visst, jag kan skrika lite hatramsor åt honom. Man kanske får lite undrande blickar, men det är jag van vid, jag är gift. Men det kostar en öl per periodpaus. Kan jag sätta upp dom på dig i baren?

      • PROZAC skriver:

        MN – Ha ha… Uppenbarligen är jag dåligt uppdaterad. Men kör på med ramsorna mot Yared Hagos i alla fall… 🙂

  3. […] Nu var jag i och för sig inställd på en förlust INNAN matchen, men när Oscar Ahlström gjorde 7 – 2 så började jag känna mig ganska säker på att AIK ändå skulle casha in tre poäng. Och precis den tanken måste ha rotat sig hos samtliga spelare i AIK, för efter 7 – 2 så ställde man sig mer eller mindre på alla fyra med röven i vädret. RIDÅ !!! […]

Kommentera

