Tråkgäng, Taktik och Trauma…

Norrländskt jubel och AIK-depp efter att Luleå HF besegrat AIK med 1-0.

Efter torsdagens förlust mot Luleå HF så kallade Johannes Salmonsson norrlänningarna för ett riktigt j-vla tråkgäng, själv så kallar jag dem för ett imponerande taktiskt lag. Säga vad man vill, men vad hade Johannes Salmonsson förväntat sig ?! Att Luleå HF skulle flyga ner till Stockholm, ställa sig på alla fyra och låta sig bli raipade på Hovet ?

Ja, kanske… då hade man i alla fall uppfattat Luleå HF som ett härligt, roligt och wild ´n crazy ishockeylag.

Men nu körde Luleå HF extremt taktiskt samtidigt som AIK körde in i väggen, det sistnämnda tycker jag är tråkigt. Jag skulle vilja se ett AIK som kan hantera alla typer av motstånd. Möter man lag som Luleå så förväntar i alla fall jag mig att man skall kunna dra isär motståndarnas försvar med kreativt passningsspel. Istället så bjöds vi på ett hafsigt spel och en hel del misslyckade enmansprestationer från AIK.

Måste säga att jag blev imponerad av Luleå, äckligt disciplinerade som Timo Lahtinen skulle ha sagt. Sedan är det givetvis mindre kul att man som åskådare inte bjuds på mer än ett mål under 60 minuter, men återigen så bjöds vi på bra målvaktsspel från båda håll. Luleås 1 – 0 i PP var riktigt vackert och ingenting som Viktor Fasth kunde göra någonting åt. Summa summarum, Luleå vann rättvist med 1 – 0.

Skitsamma, nu laddar vi om och plockar Brynäs IF imorgon.

Sedan måste jag dela ut lite CRED eftersom jag oftast delar ut tistlar, ris och överkryssade getingar. ÄNTLIGEN fick vi se AIK:s Ice Projection UTAN en störande spotlight, dessutom hade man också släckt ner de digitala reklamskyltarna. Vet inte vem som ska ha en stor kram, men den som är ansvarig kan i alla fall sträcka på sig lite extra…

THUMBS UP, AIK !!!

Avslutningsvis så måste jag berätta om en trevlig och en traumatisk händelse som inträffade innan matchen igår. Träffade AIK:s bandyikon Jonas von Kjerrulf som meddelade att AIK:s premiär i bandy är den 12:e november i Lesjöfors. HÅRDROCK !!! Dessutom så är äckel-dif kvar i samma division som AIK, så räkna med att det blir bandyderbyn på annandagen och trettondagen.

Det traumatiska då ? Jo, medan jag stod och hade trevligt med Jonas von Kjerrulf utanför pressrummet vid A24 så gled assisterande förbundskapten och dif-pack Johan Garpenlöv förbi. Apan hälsade runt lite och jag tog ingen vidare notis om honom förrän han helt plötsligt ville skaka hand med mig. Något måste vara fel i mitt huvud för per automatik åkte min hand fram och vi hälsade på varandra. Egentligen borde ju handen reflexmässigt åkt ner i byxfickan eller mot gårdarens käke, men nu blev det fel, fel, fel… väldigt fel !!!

Jag har försökt tvätta min hand med bensin, men den känns fortfarande förstörd. Funderar på att hugga av handen men är medveten om att det skulle bli svårt med bloggandet då.

Kan någon hjälpa mig ?!?!

Är förtvivlad…

5 Responses to Tråkgäng, Taktik och Trauma…

  1. BankOnPlank skriver:

    Skönt att man nu har bild och namn på alla debila, ytterst illitterata och skamlöst särskrivande bönder som hänger på AIKhatarbladet.
    Som vanligt känner jag mig extremt förolämpad av deras välformulerade påhopp.
    Funderar på att skicka bilder på en skändad Ockelbo TrioMan till dom.

    Vad gäller din hand.
    Jag är säker på att det heligaste av alla plank kan hela den. Gå upp till A19 innan nästa hemmamatch och smek planket. Funkar inte det så kan du ju ringa Runar Sögaard.

  2. […] AIK-fan ser ljusglimten i det hela. Han skriver om TTT vilket för mig är något helt annat än Tråkgäng, Taktik och Trauma… ”Luleå vann rättvist” skriver han och missa inte hans möte med […]

  3. MN skriver:

    Vad är det du vill ha hjälp med? Om det gäller möjligheten att blogga utan högerhand, så känner jag till några bra hjälpmedel som finns på marknaden. Bl.a ett specialdesignat sugrör, fast i och för sig, det kanske bara behövs om du även råkade röra honom med vänsterarmen och båda benen.

Kommentera

