Ingen vidare debut…

#29 Markus Svensson – ligger på samma räddningsprocent som PROZAC.

…för Markus Svensson igår mot Linköpings HC. Clubben besegrade AIK med 5 – 2 och för Markus Svenssons del så blev det endast 20 minuter i målet, sedan valde Roger Melin att ställa Viktor Fasth i målburen. Under dessa 20 minuter fick Markus Svensson 9 skott avlossade mot sig, 3 av dessa skott gick in. En mardröm enligt Laulbladet…

Det här låter kanske väldigt elakt, men jag hade en vag aning om att det skulle bli en mindre rolig debut för Markus.

Hade faktiskt petat in 4 – 2 på Oddset, till LHC…

Japp, jag spelade MOT AIK igår !

(Diskussionen om huruvida det är okej eller inte okej att spela mot sitt eget lag kan vi ta en annan gång, nu gjorde jag det och jag står för det.)

Anledningen till det spelet var att jag visste att Markus Svensson skulle stå i målet. Under försäsongen har jag nämligen sett Markus Svensson stå i mål och ibland har det sett riktigt darrigt ut. Faktum är att jag hade träningsmatchen mot Timrå IK i bakhuvudet när jag funderade över hur Markus Svenssons debut skulle kunna tänkas bli.

Att AIK förlorade mot Linköpings HC kunde jag smälta ganska omgående, det är inget som jag går och grubblar över eller drabbas av psykos (Hej, Gunnar Goude !) av. Det som får mig att lägga pannan i djupa veck är mina grubblerier över hur Stefan Persson ska få igång Markus Svensson. Givetvis så måste Markus Svensson få matcher, samtidigt så kan man inte ge bort matcher heller.

Just nu har Markus Svensson sämre siffror än AIK:s sämsta målvakt genom tiderna, Fredrik ”Fidde” Josefsson. Detta måste givetvis förändras, jag vill och hoppas innerligt att debaclet igår bara var en väldigt olycklig debut. Stefan Persson sade ju under försäsongen att Markus Svensson var nästa Viktor Fasth, med andra ord så finns det ju något att plocka fram hos Markus Svensson.

Om inte så känner jag annars till en glassförsäljare i Nacka HK…

Nä då, skojar bara.

Vet inte hur många av Er som följer alla olika twitter-flöden, men Leif Boork twittrade följande om att Roger Melin plockade bort Markus Svensson efter bara en period…

”Varför bytte Melin ut Markus Svensson? När de fick det andra målet sent i 1:a och häng. Nu fick AIK två mv som förlorade. Ej smart coachning.”

Eeeeh, hade det varit bättre om Markus Svensson fått släppa in 3 eller 6 mål till ? Att Leif Boork sedan avslutar sitt meddelande med att såga Roger Melins coachning är inget annat än skrattretande. Meddelandet kommer alltså från en tränare som för bara några år sedan stod och gjorde bort sig i en Cheez Ballz-mössa, se HÄR.

Nej, Leif Boork kan AVGÅ !!! Roger Melin är KUNG, han vet när det är dags att plocka bort en instabil målvakt.

Dessutom vet Roger Melin hur många bultar det är i Ölandsbron.

(Kommer sist av allt i detta episka videoklipp, någon som vet hur man bakar in klipp från Elitserien Play i en blogg får gärna maila…)

RESPEKT !!!

#24 Niklas Anger – djurgårdare, djurgårdare, djurgårdare…

Avslutningsvis, länkar till en intervju med Niklas Anger som för närvarande gör succé i Almtuna IS. Jag hoppas innerligt att Anders Gozzi har RADERAT Niklas Angers telefonnummer, för gott !!!

Nej, nu är det dags för lite NHL 12 på X-BOX…

FORZA AIK !!!

6 Responses to Ingen vidare debut…

  1. Tomas skriver:

    Säga vad man vill, men nog fan är AIK:s vita ställ det snyggaste man sett på år och dar!

    • Patrik skriver:

      Ja i år har dom verkligen fått till det, riktigt snygga ställ. Kommer dock alltid (förmodligen) att älska det svarta stället mest. Jag saknar dock siffrorna i guld faktiskt. Tycker verkligen det matchar med guldkanten på emblemet. – Hoppas få se AIK med guldkant igen snart!

  2. Black Indeed skriver:

    Det är ingen som vet Prozac om han hade släptt in tre mål till eller fler. Däremot så säger detta handlande till backarna att: ”det är helt okej att spela med huvudet under armen, vi sätter bara in Fasth igen”

    Tänk, vi är lite oense om detta, det är bra. Det finns alltid saker att diskutera. Men för Markus kan inte detta ha varit speciellt roligt. Båda målvakterna borde få samma uppställning, vilket inte är fallet nu.

    • PROZAC skriver:

      Black Indeed – Givetvis så är AIK:s backar ansvariga för att LHC kunde gör 3 snabba och enkla mål, de kanske till och med är MER ansvariga än Markus Svensson själv. Något är i alla fall fundamentalt fel när backarna agerar osäkert med Markus i mål, men agerar säkert när Viktor står. Det var INTE första gången som DET hände igår, utan det har funnits tendenser till det under försäsongen med.

      Nej, det kan inte ha varit roligt för Markus. Vet själv eftersom jag stått i mål… Det är ingen höjdare när man som Roger Melin sade… står och lider. Som jag skrev så har han ju kallats för nästa Viktor Fasth av Stefan Persson. Någonting finns ju där… Men som sagt, det är upp till Markus Svensson själv att plocka fram det, även om våra backar skulle agera som nervösa yra höns. Den dagen Markus Svensson visar vad han kan så kanske backarna slutar agera nervöst.

      Nu kanske Du tycker att man inte kan lägga ansvaret på honom, men om backarna ska stå och ta emot alla skott så behöver vi ju ingen målvakt. Alternativt så skulle man kunna ställa vem som helst som klarar av att mota det fåtal skott som slinker igenom våran köttmur framför mål…

      Ja ja… Vi får se var det landar. Om jag får önska mig en julklapp… Jag vill ha Frederik Andersen i AIK, det skulle vara något !!! 🙂

  3. Black Indeed skriver:

    Tror vi kan ta en lite diskussion om det på lördag om du åker till Gävle. Alltid roligt att få med alla synvinklar.

Kommentera

