Bedrövelse, Besvikelse och Beroende…

#9 Anders Gozzi – tar en tekning mot Kålle & Adas kusin säsongen 01/02.

Vet inte riktigt var jag ska börja… Men veckan som gått har varit sjukt jobbig. Efter de dubbla derbyfiaskona så nådde jag en gräns där jag fick nog. Orkade inte mera… Jag hoppade faktiskt matchen mot MoDo som ett resultat av den bedrövelse och besvikelse som följde av att förlora mot hatlaget nummer 1. Istället så var jag ute och åkte tåg ”by random” i ett soligt höst-Sverige, bara för att rensa tankarna…

Nu är jag så lyckligt lottad att jag har underbara vänner som fullständigt struntar i om jag är bedrövad, besviken och inte vill ha en bokstav om ishockey. Via sms fick jag info om att AIK besegrade MoDo, att DK gjorde sitt första mål i Elitserien och att Viktor Fasth tog en snabb revansch genom att hålla nollan.

Nu väger ju inte en vinst mot MoDo på långa vägar upp en förlust mot dif, men någonstans så började väl hockeysuget att komma tillbaka från att ha varit nere på under noll.

För jag ska vara ärlig…

Jag hade tänkt befinna mig på annan ort imorgon lördag när AIK tar emot Frölunda, så var i alla fall min plan för mindre än 24 timmar sedan. Men är man beroende så är man… Beroendefrågan ställdes på sin spets idag när jag fick följande sms från Adde igår klockan 11:14.

”FAAAAAN!!! Vart kommer det här jävla hockey-suget från ??”

Idag fredag så inser jag att jag likt en heroinmissbrukare är fullständigt torsk på min drog, som är AIK och ishockey.

Bara att kapitulera…

Sedan finns det en helt annan aspekt i hela bearbetningsprocessen och det är att vi faktiskt ÄR bättre än våran vidriga lillebror dif, det räcker ju bara med att kolla i tabellen. Tvingade mig själv till att kolla efter, och jo…

AIK ligger 2:a, i Elitserien, före dif !!!

Ibland glömmer jag att vi faktiskt låg en division UNDER Hammarby IF Ishockeyförening för inte allt för länge sedan.

Derbyförlusterna är inte glömda, men jag lägger dem bakom mig. Imorgon väntar Frölunda Indians med en överdimensionerad dansk i deras målbur. Dessutom så vill man ju inte missa Addes bevakning av Entré 15 och all den underbara gemenskapen på Hovet.

Jag behöver min drog, jag behöver AIK !!! Avslutar inlägget med en underbar låt från Lykke Li som passar in väldigt bra i sammanhanget om man lyssnar på texten, och reflekterar över vad hon faktiskt sjunger. Ironiskt nog så hörde jag den för första gången i tisdags.

Vi ses på Hovet !!!

4 Responses to Bedrövelse, Besvikelse och Beroende…

  1. Johan skriver:

    Black is back!
    Skoj att se dig tillbaka efter mini-breaket där, var lite orolig att det skulle bli långlivat typ. Men kan bara instämma, beroendet smyger ju på som en iskall bira i en vedeldad bastu!
    Ses på Hovet imorgon
    /Johan

    • PROZAC skriver:

      Johan – Som tur är så brukar jag återhämta mig ganska snabbt i mångt och mycket. Jag vill inte påstå att jag återhämtat mig 100% efter derbyna… Men, AIK och ishockeyn är verkligen som den iskalla biran i den vedeldade bastun.

      Dock hade jag extrem otur ikväll när jag tränade inför min egen innebandypremiär på Söndag, halkade på en klubba och gjorde en halv volt som slutade med att jag landade på höger knä. Knät ser ut som en blå basketboll nu, som bonus ökade min tinnitus i styrka igen också…

      Ska försöka hoppa iväg till Hovet imorgon, ser Du någon som knappt kan gå så är det jag…

  2. Brinkovic skriver:

    Bästa på länge, underbar läsning som vanligt! DJ Brinkovic lovar oxå att inte använda superexpressingången, utan snällt ta sin promenad runt hela Hovet för att sen rycka några matchblad som han kommer sälja dyrt till gänget som redan sitter med sina Spendrups iskalla öl på Hörnan. Dessa öl som ständigt är för kalla och har för mycket kolsyra.
    Han kommer även att vara bland dom första ut från A24 eftersom han har ”motorvägen” bakom ryggen, susa förbi en nyvaken Skogen och beställa in två av dom kalla Spendrupsölen till sig själv och sin vän Prozac…

    PIS

    • PROZAC skriver:

      Brinkovic – Nein, nein, nein, NEIN !!! *bankar näven i bordet*

      Det är ju idag som Du skall försöka ta Dig in genom Die überexpresseingang. Idag är det äntligen dags för iceprojection, ska bli riktigt coolt…

Kommentera

