Rosén, Rosén… ROBERT ROSÉN !!! (Edit version)

#87 Robert Rosén – poängmässigt överlägsen i AIK under försäsongen…

Så var försäsongen över för denna gång, AIK rundade av försäsongen snyggt med att besegra MoDo uppe i Örnsköldsvik med 4 – 1. Nu väntar några dagars vila innan allt brakar loss på torsdag. Nio matcher har spelats och vi har bjudits på både höjdarmatcher och bottennapp.

Tittar vi på spelarnas insatser så är det en spelare som lyser klarare än alla andra och det är Robert Rosén, han kan mycket väl bli vinterns stora utropstecken om han fortsätter som han gjort under försäsongen. En annan som varit tongivande är Joakim Nordström, även hann kommer säkert att skapa rubriker i vinter. Och sedan har Viktor Fasth visat att han fortfarande är Viktor Fasth, d.v.s. en lysande målvakt som kommer vinna matcher åt oss även i vinter.

En annan trevlig bekantskap under försäsongen har Mattias Janmark varit, nu blev det förvisso bara två matcher för Mattias. I matchen mot Södertälje SK på Hovet gav dock Mattias Janmark oss ett litet smakprov på vad vi kan förvänta oss av honom i framtiden.

Innan jag avslutar med poängligan så vill jag starkt rekommendera Stefan Mellerborgs lysande krönika om en träningsmatch som spelades för exakt tio år sedan.

EDIT: Alltså, det blev galet i poängligan eftersom jag gick på statistiken från Bajenbladets matchreferat. Jämför man matchreferatet på AIK:s hemsida med bajenbaldets matchreferat så finner man att Viklund och Videll skall ha assist på 1 – 0 målet och så ska Rosén ha assisten på 3 – 0 målet och inte Richard Gynge. Detta är korrigerat nu och således har jag lärt mig att man inte ska lita för mycket på Bajenbladet. Eller så är det kanske så att man ”gödslat” med poäng i AIK:s matchreferat för att det ska se bättre ut i poängligan. Ha, ha…

Ja ja, skit samma. Hur man än vrider och vänder på det så vann Robert Rosén poängligan för träningsmatcherna. Från och med torsdag så får www.hockeyligan.se ansvara för statistiken.

7 Responses to Rosén, Rosén… ROBERT ROSÉN !!! (Edit version)

  1. […] göra utan honom? Vill ni veta vem som har vunnit poängligan på försäsongen, så kan ni kika in här. Inte direkt oväntat för ”spelaren” är värvad för att göra mål. Nu tror ni […]

  2. Marie skriver:

    Din poängliga ser inte likadan ut som AIK:s. Det är intressant tycker jag!

    • PROZAC skriver:

      Hmmm… Jag tror att det beror på två saker. Jag har inte räknat mål i straffläggning som mål. Sedan kan jag säkert ha missat någon poäng…

      Får ta och kolla igenom allt igen om jag orkar.

      Ser man till mål gjorda under ORDINARIE matchtid så har AIK gjort 24 mål. Adderar man antal gjorda mål i poängligan på AIK:s hemsida så får jag ihop det till 26 mål. Räknar man ihop antal gjorda mål i min poängliga så får Du 24. Där har Du en skillnad… Sedan har visst Tobias Viklund fått ihop 3 assist i AIK:s poängliga, i min liga har han bara 2 assist. Där har Du en skillnad till…

      Som sagt, får kolla igenom uppgifterna igen. Fast om Du har tid så får Du gärna presentera facit. Jag har fullt upp med NHL 12, PROZAC har 3 raka onlinesegrar på 3 försök varav en av dessa vinster som AIK.

  3. Marie skriver:

    Haha, jag har ingen koll alls just nu, men jag kan kanske kolla runt lite. Tror som sagt att Videll fick ett mål, men det var straffvinsten emot Skaik… Viklund hade assist igår på Roséns mål också tror jag. Äsch dom där poängligorna stämmer ju aldrig, men det kan ju vara intressant att veta vad som gäller.

  4. GUSTAV skriver:

    Inför årets stockholmsderbyn, ”Who’s gonna run this town tonight?”

  5. […] har jag gjort en jämförelse med PROZAC:s lista och den skiljer sig lite och allt beror nog på hur man räknar […]

Kommentera

