Men korven var i alla fall god !!!

120 kronor för 3 x 20 minuter skräp… Men korven var i alla fall god !!!

Jaha… Då kanske man ska ta och skriva om matchen i tisdags…

Eller så skiter man i det, för det finns egentligen inte så mycket att skriva om icke-matchen mot Timrå IK. AIK förlorade med 4 – 1, Daniel Bång åkte på stryk och Illka Pikkarainen gjorde två mål för Timrå IK.

Katastrof, Analklåda, Fukushima, vad Ni vill… RIDÅ !!!

För Er som vill plåga Er själva ännu ett varv så hänvisar jag till Marie Hallmans matchrapport. Tre saker måste jag dock nämna från ”Debaclet i Sollentuna” som faktiskt förgyllde min kväll…

  • I jakt på en bra sittplats så slog jag mig ner på rad 3, det skulle jag inte ha gjort. Ena målet skymdes av en kraftig järnbalk och det andra målet skymdes av timråtränarens ryggtavla, eftersom han stod på spelarbänken i båset. Med facit i hand så blev sittplatsvalet ändå ganska lyckat eftersom jag missade mycket av katastrofen som utspelade sig på rinken.
  • Mot slutet av första perioden passade en yngre kille på att hamra på plexiglaset bakom Timrå IK:s bås. Två förvirrade Timrå IK-spelare vände sig givetvis om för att kolla vad som stod på och möttes av två långfingrar i luften. Kunde inte låta bli att le… Humor.
  • Att träffa alla underbara AIK-vänner… Black Boris, Märsta-Matte, Strix och alla Ni andra, Ni vet vilka Ni är… 🙂

AIK vs. Timrå IK, CTRL+ALT+DELETE…

Vi glömmer eländet och siktar in oss på Finlandsturnén som inleds ikväll. AIK möter Ilves och pausrapporter kan man få (om man vill) på AIK:s Twitterkanal. På lördag är elitsupportrarna från sektion A24 på plats i Tavastehus och om jag inte är för trasig så kommer det givetvis att komma någon form av rapport under söndagskvällen.

Just ja, höll nästan på att glömma… Jag får ju fortfarande inte skriva något om AIK:s nya matchtröja, men om Ni kollar på YouTube-klippet nedan och kollar noga på Viktor Fasths hjälm så får Ni faktiskt en liten hint om den nya matchtröjan, speciellt ränderna på bortastället. 😉

Avslutningsvis så avslöjar Expressen att Rastislav Pavlikovsky fått nobben av AIK. Visst var Rastislav Pavlikovsky bra i AIK, men nu har vi en Joakim Nordström på uppåtgående. Vi har även en DK som visat de stora framfötterna. Undertecknad tycker att Anders Gozzi gör helt rätt som passar på Rastislav Pavlikovsky eftersom vi faktiskt har en massa kapital i våra egna juniorer.

STAY BLACK, STAY TUNED !!!

2 Responses to Men korven var i alla fall god !!!

  1. tyresofredrik skriver:

    Såg nya bortatröjan igår.
    Får precis som du inte skriva nåt, men håller med dig om att den är riktigt snygg!
    Blir bra det här…

    • PROZAC skriver:

      tyresofredrik – Japp, och utifrån att enbart ha sett bortatröjan kan jag ändå räkna ut att hemmatröjan kommer bli ännu grymmare… 🙂

      Snygg, snyggare, AIK…

Kommentera

