Tomorrow’s News Today… (Edit version)

Screenshot från NHL 11 – Daniel Rudslätt firar efter att ha gjort mål !!!

Tänkte bjuda på några små nyheter som jag fick reda på när jag var på redaktionsmöte på Ritorp i onsdags.

FOTOGRAFERING – Nu på måndag (förmiddag) så kommer spelarna att fotograferas på Hovet. Som vanligt så är det Stig ”Stickan” Kenne som håller i kameran. Stig Kenne är för övrigt AIK:are vilket förklarar varför bilderna håller extremt hög kvalitet.

ICE PROJECTION – Efter mycket om och men så har man äntligen fått upp projektorerna i taket på Hovet. Just nu jobbas det hårt på att skapa ett svartgult intro som skall projiceras på Hovets is. Som jag förstod det så kommer man inte hinna få klart introt till premiären, men vad gör det ? Hellre en vacker och genomarbetad produktion senare i vinter än något som man stressat fram. För Er som vill se exempel på en Ice Projection klicka HÄR. YouTube-klippet visar Linköping HC:s intro från förra säsongen, tänk Er då hur übercoolt AIK:s Ice Projection kommer att bli. Worth waiting for säger jag jag bara…

EDIT: Okej, miss av mig att ta LHC:s intro som ett exempel, eftersom introt var veritabelt skräp. Kolla in Timrå IK:s intro istället, HÄR.

HEMSIDAN – AIK Ishockeys hemsida kommer att byta skepnad i höst/vinter. Hockeyligan kommer att anamma samma idé som NHL. Det vill säga att plattformen kommer att vara gemensam för klubbarna men att klubbarna själva kan välja design och givetvis innehåll själva. Exempel på en fördel är att statistiken blir enhetlig oavsett vilken SHL-klubbs hemsida man är inne på. Inget premiärdatum är satt för den nya sidan, men det kommer som sagt någon gång framöver.

MATCHTRÖJAN – Helst av allt så skulle jag velat slänga upp en bild, men det kan jag tyvärr inte göra eftersom tröjans design fortfarande är hemlig. Ni får helt enkelt hålla ut… Dock kan jag avslöja att snörningen försvinner och att 1921 flyttas upp till halsen. Fick prova Dick Tärnströms bortatröja och kan bara konstatera att det här ÄR den snyggaste matchtröjan på över 15 år. Och japp, man kommer att kunna läsa siffror och bokstäver på den nya tröjan. PROZAC ger AIK:s nya matchtröja 15 av 10 möjliga poäng.

NHL 12 – Lite off-topic kan tyckas, men torsdagen den 8:e september så släpps det enda dataspel som Du behöver till Din spelkonsoll. Spelet kommer att innehålla en massa nya funktioner, bland annat att målvakterna kan kasta handskarna och slåss. Spelare går att tackla över sargen och ÄNTLIGEN… så kommer hjälmen att kunna flyga av när en spelare blir tacklad. Med andra ord så kan man äntligen spela som Björn Ahlström på riktigt i NHL 12 !!! För mer information så kan Ni klicka HÄR !!! Fast viktigast av allt är att AIK är med i spelet, med klubbmärke. För Er som vill ge undertecknad en hockeymatch över X-BOX LIVE så kan Ni med fördel lägga till StockholmNoir, på egen risk kanske bör kanske tilläggas.

När vi ändå är inne på AIK i spelvärlden…

Läste i AIK Fotbolls Q2-rapport att man skrivit på ett nytt idiotkontrakt med Konami… RIDÅ !!! Inget AIK i FIFA 12 alltså, vilket innebär att jag kommer bojkotta det spelet. Tråkigt nog är kontraktet med Konami ett starkt bevis på att AIK Fotboll fortfarande har kvar inkompetent folk i sin organisation, AVGÅ !!!

ÅRSMÖTE – Vill avslutningsvis påminna alla om AIK Ishockeyförenings årsmöte. Tisdagen den 30:e augusti kl. 18:30 på Restaurang Råsunda hålls mötet, för vidare info och kallelse klicka HÄR.

6 Responses to Tomorrow’s News Today… (Edit version)

  1. Adam K skriver:

    Vad glad at du ej möter mig i NHL-spel, jag har ingen pardon…=) är ankorna såklart=), HV ibland….

  2. Erik skriver:

    Då kan jag glädja dig med att signturen Hcore på AIKforum fått följande svar av en på AIKs marknadsavdelning:

    ”Vi har precis skrivit ett nytt avtal med Konami och deras spel Pro Evolution 2012. Det nya är dock att vi även skrivit ett avtal med EA för deras kommande spel. Det betyder att du kan få det bästa av två världar.”
    Så visst fan blir det FIFA 12 i höst.

    Jag kan även ”avslöja” att AIK kommer ha 78, 75, 80 i overall på NHL 12 🙂

    • PROZAC skriver:

      Erik – Underbara nyheter !!! Som jag har väntat på att få spela FIFA med AIK igen. Jag kommer rusa iväg till Webhallen och tömma plånboken den 29:e september. Intressanta siffror på AIK i NHL12. Hoppas att de får till tröjnumren på spelarna den här gången…

  3. Anti do skriver:

    Skandal med hemsidan. Avgå alla!

    • PROZAC skriver:

      Anti do – Vad menar Du ? Nuvarande hemsida eller den nya ? Själv tycker jag att det bara är bra att man byter plattform. Är inte någon större vän av den nuvarande hemsidans layout och struktur. Tror bara att Den nya gemensamma SHL-plattformen kan bli bättre. 🙂

Kommentera

