Äntligen…

Peter Nolander – återförenas med Tobbe Ericsson och Mattias Beck…

…så började det att regna. Regnet vräker i skrivande stund ner utanför mitt fönster, men jag klagar inte. Jag har faktiskt längtat efter en brutal regnskur som sätter stopp för alla utomhusaktiviteter.

Så äntligen, nu kom syndafloden !!!

Hoppas att Stockholms Stadion spolas ut i Östersjön !!!

Nu har jag tid över för att blogga lite. Det har ju faktiskt hänt en del de senaste dagarna…

Igår kväll (måndag) presenterade Mora IK tre stycken nyförvärv varav en av dessa spelare var Peter Nolander. Peter Nolander återvänder således till Mora IK där han spelade fem säsonger under början på 2000-talet. En annan skön lirare som presenterades i samma veva var den ryska JVM-stjärnan Denis Golubev. Måste säga att jag blev lite avis där… Hade gärna sett den galna ryssen i AIK. I samma andetag som jag tackar Peter Nolander för insatserna i AIK så vill jag gratulera Mora IK till att ha gjort 4 st riktigt bra värvningar inför kommande säsong.

Tänker på ryssen, Peter Nolander, Tobias Ericsson och givetvis Mattias Beck. Mora IK blir nu lite av en AIK-koloni som kommer att bli roliga att följa i vinter. Fast å andra sidan, Mora IK ligger ganska hårt i lä. Är det något lag i Allsvenskan som förtjänar epitetet AIK-koloni så är det Almtuna IS som har tiotalet ”AIK:are” i sin trupp… Galet.

En annan som hittat ny klubb till nästa säsong är Vesa Toskala. Finnen som kom till AIK med målsättningen att spela sig tillbaka till NHL eller möjligtvis till KHL återvänder nu till Finland och moderklubben Ilves. Det blev bara två matcher i AIK för Vesa Toskala, men ändå… det är inte illa pinkat. Finnen kan numera skryta för släkt, vänner och framtida barnbarn att han faktiskt representerat AIK. Efter alla hundår i NHL så kom han trots allt till den finaste klubben man kan representera. Men det räckte tydligen inte…

Undertecknad hoppas att Vesa Toskla inser att karriären från och med nu är i kraftig utförsbacke… Lycka till !!!’

Och så något helt annat…

På måndag är det nämligen dags för årsstämma i AIK Ishockey AB på Radisson Blu Royal Park Hotel. Är Du en av hjältarna som köpt aktier i AIK Ishockey AB så är det hög tid att anmäla sig om Du inte redan gjort det. Sista anmälningsdatum är nu på torsdag den 16:e… Kallelse finns på AIK:s hemsida och där finns även årsredovisningen som var lite halvintressant att läsa.

Eftersom räkenskapsåret i redovisningen sträcker sig från 090701 till och med 101231 så blir siffrorna lite missvisande om man nu är på jakt efter att få reda på (specifikt) hur säsongen 2010/2011 gick rent ekonomiskt. Nåväl, det ser i alla fall riktigt bra ut med en massa eget kapital. En annan glädjande detalj är att man UTÖVER intäkterna från säsongskort och biljetter (12.4 mille) får in 23.4 mille från andra håll.

Den där vidriga klumpen som jag hade i magen när konkurshotet hängde över AIK har i alla fall försvunnit.

Mitt i all glädje över de fina siffrorna vill jag passa på att dela ut en fet pungspark till Er som skrattade åt oss som köpte aktier i AIK Ishockey AB eftersom Ni ansåg att det var pengar i sjön. En fet pungspark till Er som även på fullaste allvar tyckte att det skulle varit bra med en konkurs för AIK IF… för då hade man ju kunnat ”cleara allt” och börja om. Jag vet vilka Ni är, och Ni vet vilka Ni är. Hade jag haft mandat att porta Er från Hovet (under några matcher) hade jag gjort det.

Nu vill jag inte bli på pissigt humör så jag bryter här…

Avslutningsvis.

Missa inte bloggens SOMMAR-QUIZ 2011… Det kommer säkert att regna under midsommar så då kan Ni passa på att tävla om fina signerade lagfoton från AIK.

STAY TUNED !!!

HÄLSNING 1: Adam, det kommer en krönika om Du vet vad… bara regnet håller i sig och solen håller sig borta. 😉 

HÄLSNING 2: Nu kommer jag ju inte ihåg vad Du heter, men det var trevligt att träffa Dig på Västra och surra lite i pausen i söndags när AIK slaktade Malmö FF med 2 – 0.

HÄLSNING 3: Finns bara EN Magnus Jähresten !!! Tur det, kanske… 😉

HÄLSNING 4: FINNS BARA EN RIKARD NORLING !!!

8 Responses to Äntligen…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Norling preparerade säkert MFF-spelarnas dryck med sömnmedel, därav slakten på Råsunda… 😉

    Regn suger – om det dränker hela sommaren, annars är det behövligt. Vintern däremot suger konstant och räddas av hockeyn, som väl är!

    • PROZAC skriver:

      Brynäsredaktionen – skaffa Dig ett par långfärdsskridskor, åk till Åre i Februari eller bygg en snögubbe så kommer Du inse att VINTERN är sommaren överlägsen.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Vill Du med andra ord att jag ska lära mig att hata snö och kyla ännu mer än vad jag redan gör? Går det??

      • PROZAC skriver:

        Brynäsredaktionen – ja ja, då får jag väl hoppas att Du lär Dig den HÅRDA vägen. Fästingbett, vätskebrist och myggattacker under hela sommaren… Sedan får vi se vad Du säger i Oktober när den behagliga kylan gör sitt intåg.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Jag dricker mkt vatten och har ALDRIG blivit fästingbiten i hela mitt liv. Myggattackerna lindrar jag med medlet Mygga från Apoteket eller någon av dess utbrytare.

        Det sägs att hockeyn är en vintersport…Florida Panthers…Tampa Bay Lightning…San Jose Sharks 😀

  2. Cattis skriver:

    Sent om sides läste jag nu Hälsning 2…. Ja, det var trevligt o surra med någon man kände igen med likasinnade laster 😉 O trots förlusten på Hovet i lördags var det ännu trevligare över gravölen!! Hoppas ni hade fortsatt skoj då jag åkte hemmåt! Får göra en repris då jag lämnar bilen hemma! Ha det gott, så ses vi säkert snart igen! Kram Cattis

  3. Cattis skriver:

    Gott o höra!! Ja GP är en favorit då han rekomenderade mitt favoritvin en gång då vi faktiskt firade en vinst på hotellet! Sen kan ju alltid Körberg dra av ”en stad i ljus” innan han lämnar in….. 😉

Kommentera

