Christopher Aspeqvist – nästa storback ?!?

Christopher Aspeqvist – Huddinge Hockey

Det har ju sedan en längre tid tillbaka hetat att truppen är spikad, så därför blev jag glatt överraskad när jag för några dagar sedan fick höra att AIK testar en spelare från Huddinge på tryout-kontrakt.

Kanske har AIK en ny Lucas Lawson på ingång ?!?!

Eller kanske inte…

Ska i alla fall bli intressant att se om Christopher Aspeqvist kan övertyga Anders Gozzi och Roger Melin. Steget från Division 1 till Elitserien är ju ändå ganska… stort.

Jag såg faktiskt två matcher med Huddinge Hockey i våras, men tyvärr så kan jag inte säga att jag lade extra märke till Christopher Aspeqvist under någon av de två matcherna.

En av mina roligare arbetskollegor som för övrigt är en riktig hardcore Huddingesupporter säger dock om Christopher Aspeqvist att han är Huddinges bästa back, en Jan Mertzig-typ av spelare. Inte jättesnabb, men med bra räckvidd och kontroll på pucken.

Nu vet jag inte hur mycket man kan lita på Huddinges kåtaste lokförare, men han borde ju ha koll på sitt Huddinge Hockey.

Well, well…

Fick ruggigt fina tryout-flashbacks nu…

Försäsongen 99/00 säger jag bara. Vem kommer inte ihåg Jeff Antonowich och James Khalil som provspelade i slagsmålsmatchen mot Hammarby IF IF på Hovet ?!?!

Minns även försäsongen 07/08 då en helt okänd lirare från närkeslätten vid namn Johan Adolfsson spelade till sig ett kontrakt med AIK efter tryout.

Ett annat sjukt tryout-minne (fast det hette inte tryout då) som jag har är från tidigt 90-tal då AIK spelade en av sina träningsmatcher uppe i Vallentuna. Från Vallentuna BK lånade man in junioren Lukas Berghult som givetvis gjorde ett snyggt mål och var en av de bättre på rinken den kvällen. Blev dock inget kontrakt med AIK trots den uppvisningen.

Minnen, minnen… det var tider det… 🙂

Kommentera

