Two Steps From Hell – False King

Alltså… Jag blev såld redan första gången jag hörde musiken till AIK:s 120-årsfilm. Musiken ÄR så AIK !!! Vacker, mäktig, storslagen o.s.v.

Häromdagen fick jag hjälp av Adam Ekman (Tack mannen !!!) med artistnamn och låttitel. Jag upptäckte till mina örons stora glädje att det fanns flera guldkorn från Two Steps From Hell.

Just stycket False King är dock ett episkt mästerverk som jag hoppas att man kan och vill utnyttja till framtida intro, spelarpresentation eller något åt det hållet. Blunda och lyssna på musiken…

Jag kan se en massa sköna matchklipp framför mig, som avslutas med sekvensen från första hemmaderbyt 10/11 där Oscar Steen tunnlar Stefan Ridderwall i samma sekund som musiken dämpas i slutet…

När jag ändå är igång så måste jag så här i efterhand berömma de som skapat 120-års filmen. Filmen ÄR ett mästerverk. Tyvärr så var jubileumsfilmen i det allra kortaste laget, 120 år kan ju omöjligt sammanfattas rättvist på dryga två minuter. Men jag förstår ju att låtens längd fick agera måttstock.

Nåväl.

Gillar skarpt hur man travar de svartvita fotografierna på varandra. Vackert och effektfullt. Kanske skulle man kunna presentera AIK:s spelartrupp på liknande vis ?!?!

Anyway, lägger även upp originalet nedan.

Blunda, lyssna och njut…

4 Responses to Two Steps From Hell – False King

  1. Robin skriver:

    Först såg jag rubriken och blev tvärsäker på att texten skulle komma att handla om Rikard Franzén.

    Dessa farhågor blåste dock över mig till insikten av ännu en kvalitetsinlägg i denna blogg (fjäsk).

    (Okej, Frazze Tyson kanske inte förtjänar en rak höger (längre), men vissa saker ska aldrig glömmas bort.)

    För övrigt håller jag med om att 120-årsfilmen är MYCKET episk. Kanske dock för kort, hade gärna sett några odödliga ögonblick från fotbollens moderna dagar inklippt (så som Garys och Tjernas mål).

    Keep it up!

    • PROZAC skriver:

      Robin – Hade inlägget handlat om Rickard Franzén hade rubriken varit ”Mannen med de 20 silverpenningarna…”

      Klippet, musiken borde AIK kunna använda/utveckla… Du vill se Gary & Tjernas mål (vem vill inte det ?) men jag tänker mera hockey och vill se Rolf Ridderwalls straffräddning, Notans segertåg runt på Hovet efter avancemanget till Allsvenskan 2005 o.s.v. 🙂

  2. Daniel skriver:

    Vackert.
    Det räcker så.

Kommentera

