Årets hockeytjej 2010/2011 – Linnéa Bäckman

#2 Linnéa Bäckman – in action under damhockeyns SM-slutspel 2008.

Jag vet, jag vet, jag vet… Jag har inte skrivit ett enda inlägg om AIK:s damer sedan bloggen drog igång. Det är egentligen ingenting annat än en skandal. Men bättre sent än aldrig som vi säger på järnvägen.

Häromdagen så utsågs AIK-backen Linnéa Bäckman till årets hockeytjej säsongen 2010/2011. Detta är givetvis stort och förtjänar att uppmärksammas på Sveriges ledande AIK-blogg.

Jag har aldrig sett Linnéa Bäckman spela, men jag är övertygad om att juryn gjorde ett helt korrekt val. Spelar man i tröja nummer 2 i AIK så måste man bara vara en ruggigt grym hockeyspelare. 😉

I vinter ska jag i alla fall försöka pallra mig till Ritorp, måste ju i alla fall se AIK:s vackra hockeybrudar krossa Brynäs IF:s ryska kulstöterskor.

………………………………………………………………………………………………………………………………….

Det här med AIK:s nya matchtröja visade sig väcka folks intresse, bloggens dagliga besökarantal tredubblades bara under lördagen. 🙂 Intresset för AIK Hockey är onekligen stort även under off-season !!!

Bara för det kan jag bjuda på en liten detalj till…

1921-loggan flyttas upp från ärmarna till den nya kragen. Ni som sett KHL-loggans placering på en rysk hockeytröja kanske förstår ungefär hur det kan tänkas komma att se ut på nya matchtröjan.

Och återigen, det jag fick se var ett utkast på hur matchtröjan är tänkt att se ut. Inte den slutgiltiga produkten… 😉

2 Responses to Årets hockeytjej 2010/2011 – Linnéa Bäckman

  1. Jan Herrström skriver:

    En liten rättelse angående tröjan. Snörena blir kvar i halsen men man kommer inte kunna dra i dem. Vi syr fast den i sista hålet så att de inte glider in i tröjan. Dessutom blir de något kortare och man kommer inte kunna knyta ihop dem. Något som kan vara kul att veta är att tröjorna sys i Kanada och själva tyget är det dyraste tyg man kan använda vilket gör att tröjan kostar flera tusen per styck att tillverka.

    Mer kommer…

Kommentera

