AIK – Vi är överallt !!!

Vet inte hur många som förstår hur stort det här egentligen är…

Men Aik är sedan förra året (augusti 2010) en stationssignatur (benämns även trafikplatssignatur) på det svenska järnvägsnätet. Nu undrar säkert vän av ordning vad en stationssignatur är för något.

Jo, det är en förkortning av stationens egentliga namn. För er som absolut vill grotta ner er i ämnet så kan Ni klicka HÄR. Nåväl, bjuder på några exempel för enkelhetens skull…

  • Bkb = Barkarby
  • Vhe = Västerhaninge
  • Lsd = Leksand
  • Cst = Stockholm C

Noterbart är att det INTE finns några stationsförkortningar som heter Dif, Hif eller Fbk. Detta faktum säger en hel del om AIK:s storhet.

Och innan Ståhlis börjar vända in och ut på all dokumentation så kan jag upplysa brynäsaren om att Bif inte existerar heller. 🙂

Men var ligger Aik egentligen ?

Aik eller Aitik som trafikplatsen kallas ligger vid Aitikgruvan strax söder om Gällivare (förkortas Gv). Givetvis är detta ett klockrent semestermål såväl sommar som vinter för Er som vill kunna stoltsera med att ha besökt Aik på det svenska järnvägsnätet.

Tråkigt nog så går det inga persontåg till Aik, men om Ni har de rätta kontakterna kanske Ni kan lifta på en malmvagn till Aik. Alternativt kan man ju alltid ”fjällvandra” till Aik.

Hmmm, just ja.

Det var visst hockey ikväll också…

Till min stora glädje så läser jag att man ställer Richard Zzzzednik åt sidan ikväll. Helt rätt eftersom den NHL-meriterade slovaken vid det här laget måste betraktas som en fiaskovärvning.

Med tanke på hur bra alla presterade mot Hv71 så tycker jag att man ska köra vidare på tidigare laguppställning, så långt det är möjligt.

Annars är jag för nervös och uppspelt för att spekulera om matchen, jag försöker förtränga att cirkusen faktiskt drar igång igen om några timmar. Det här inlägget var ett desperat försök…

…gick sådär.

#15 David Engblom – har precis dräpt en värmlänning. Säsongen 97/98.

KOM IGEN NU GNAGET, KROSSA FÄRJESTAD !!!

16 Responses to AIK – Vi är överallt !!!

  1. Tomas skriver:

    Säga vad man man vill om norrland men Aitik är fasiken ingenting att se! Tro mig. Ett stort jävla dagbrott där man Boliden bryter mineraler, främst guld och koppar. Men all respekt för namnet i jvg-nätet!

    • PROZAC skriver:

      Tomas…

      Boliden = AIK:s sponsor på 80-talet…
      Guld = Vad AIK bryter och jagar jämt och ständigt.

      Kopplingarna till det där dagbrottet är starkare än vad man kan tro 😉 Ett riktigt AIK-semestermål ju 😉

  2. Marran skriver:

    Jag tycker det är bra att du ändå försöker hetsa igång hockeyn. Jag kan inte vänta längre nu. Jag har kollat på klockan sen 14.30 och undrat om det inte bara kan sparka igång. Jag är nervös så det spritter i kroppen, rastlös, ja you name it.

    • PROZAC skriver:

      Marran – Jag fick plötsligt annat att tänka på… Min fuckade Android-mobil raderade precis hela telefonboken… Hade jag kunnat döda någon på SonyEricsson skulle jag gärna göra det just nu.

      • Marran skriver:

        Frågan är vad som var mest intressant ikväll, din mobil som raderade ut hela telefonboken eller den match som utspelades sig i Karlstad? Tror nästan jag håller på telefonen för matchen var verkligen ingen höjdare. Fasth ska inte lastas för något av målen. Sören Persson kan lastas för det första och det är fortfarande en öppen historia men ändå. Så jävla lojt och mesigt så jag knappt kan tro mina ögon. Vad var det för inställning? Vi kanske inte kan dra alltför stor växlar över den här matchen men maken till sämre inställning har jag aldrig upplevt.

        Det jag funderar över är, blev man inte förbannad i omklädningsrummet efter andra perioden? Var det någon som blev förbannad? Dick? Roger? Nä, det verkar inte så. Man går ut till tredje perioden och glider runt, kikar på Wallin där, Prestberg där, oj, tjena Dick Axelsson, är du också med? Fan, vad duktiga ni är killar. Och en sak till, vi spelare i AIK är överens, vi är lyckligt lottade som fick dom absolut bästa åskådarplatserna i hallen. Tack för uppvisningen. Och vilken uppvisning sen. Wow.

        Som någon skrev, det här k a n vara en nyttig förlust för laget. Färjestad tog ner killarna på jorden och jag kan bara hoppas att laget kommer ut med en helt annan inställning till på torsdag. För varenda spelare kan så mycket mer än så här. Det har vi sett prov på.

        Skärpning!

      • PROZAC skriver:

        Marran – tror också att det var en ”nyttig” förlust… FBK är kanske inte ett bättre lag än Hv71 på pappret, men de är ett LAG, och ett LAG i harmoni. Således behöver AIK höja sig ett snäpp. Jag tror att AIK kommer vara mycket mer på tårna imorgon…

        Vad gäller min mobil så lyckades jag rädda alla bilder, alltid något… Men att mongotelefonen verkar ha gått in i något återställningsmode under laddning var en bonusfunktion som SonyEricsson gärna hade kunnat skippa. Som sagt, någon ansvarigs huvud på ett fat !!!

  3. BankOnPlank skriver:

    Noterbart är att det INTE finns några stationsförkortningar som heter —->Dif<—-, Hif eller Fbk.

    Med STOR bokstav?!?!?! Gör om, gör rätt!!!

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Jag vet… d*f stavas med litet d. Dock stavas alla stationsförkortningar med en VERSAL i första bokstaven, därför blev det som det blev… När jag skrev inlägget och kom till just d*f så fick jag gå ut och kräkas innan jag kunde fortsätta… Men jag har lärt ig läxan. Jag kommer att göra om, och göra rätt…

  4. Webmaster skriver:

    Nähä ??
    .
    Så Fasth kan inte lastas för målen ??
    Fasth har en endaste uppgift,
    Att INTE släppa in mål.
    Ingen å då menar jag INGEN begär att
    han ska GÖRA målen.
    Sköter en målvakt SITT jobb då har
    man i en match som MÅSTE avgöras om
    så kräves i Sudden segern säkrad.
    Som idag, 0-1 om FASTH skött sitt…
    .
    Så FASTH, gör DITT jobb på Torsdag
    och resten av slutspelet så är det
    bara 4 matcher kvar innan
    grand finale drar igång.
    .

    • PROZAC skriver:

      Klabbe – jag håller med. Det var EXTREMT dåligt av Fasth att släppa in den där styrningen som gav FBK 1 – 1. Fasth borde varit med på att pucken skulle styras upp i krysset i 200 blås… Men han kanske har lärt sig !!!

  5. Ulrik Hammarström skriver:

    Trots allt ett s k fall framåt, med tanke på hur det gått mot kaffeflickorna tidigare denna säsong. Visst var det länge mesigt, men med sista 10 i backspegeln känns det som vi kan ta med oss något positivt till Hovet på torsdag. Då gör vi kaffesump av kaffeflickorna från Karlstad. Gissar att det blir samma lag på torsdag, sen låter Melin några vila på lördag och luftar då Tobbe E + Zednik som är hur hungriga som helst. Tips just nu: 2-2 efter 4 matcher, sen kan det gå hur som helst…

    • PROZAC skriver:

      Ulrik – Ett fall snett framåt åt sidan kanske ? 😉

      Zzzzednik ser jag helst på läktaren under slutspelet. Ej ombytt bör tilläggas.

      • Ulrik Hammarström skriver:

        OK, snett framåt då… Om man ska se något positivt från denna match är det att det trots en medioker insats bara blev uddamålsförlust. Hoppaz Zednik läzer inläggen på den här zidan och taggar till zig… Jag är heller inte nöjd med vad han uträttat hittillz, men är det dagz att leverera zå är det hög tid nu. Gozzi visste nog vad han köpte.

      • PROZAC skriver:

        Ulrik – Njaaaa… Jag tror faktiskt inte att Gossi vizzte vad han köpte 😉

        Det blev grizen i zäcken… Preziz som med Jamezzzzzzz Milam.

      • Ulrik Hammarström skriver:

        Vi kanske zez på en ztor ztark i Hovetz Hörna…

      • PROZAC skriver:

        Ulrik – Njae… Jag ska nog göra en Zzzzzednik och zzzzzova så länge jag kan. Är megatrött efter att ha bara zzzzovit två timmar inatt. Ingen öl, kanske efter…

Kommentera

