Such stuff as dreams are made on…

#10 Richard Gynge – försökte få tag på det sista matchprogrammet…

Klabbe kan sin Shakespeare och därför var dagens blogginläggs rubrik självklar. Ni som kan eran Shakespeare känner säkert också igen citatet. Men vad syftade egentligen den gode William på när han kläckte ur sig dessa bevingade ord för över 400 år sedan ?

Givetvis syftade William på AIK !!!

Such stuff är Viktor Fasth…
Such stuff är Richard Gynge…
Such stuff är Roger Melin…
Such suff är Josh MacNevin…

Such stuff är AIK !!!

MODO däremot är Such stuff as bad dreams are made on… Lycka till i Kvalserien bönder, hoppas att Ni åker raka vägen ner i Allsvenskan.

Nu får de svenska mästarna från 2007 bekanta sig med Mora IK, Växjö Lakers och andra storlag från hockeyns bakgård.

Nog om MODO…

Ja, min store skapare. Jag är lyrisk… Matchen igår var ingenting annat än en underbar dröm. En dröm som jag inte trodde skulle bli verklighet så här omgående. För mig handlade denna säsong enbart om att AIK skulle hålla sig kvar i Elitserien. Vi är ju trots allt sämre än Väsby. Sämre än Väsby, ja Vi är sämre än Väsby… som det sjöngs upprepade gånger inne på Pub At The Globe efter matchen.

Allsvenska AIK är i slutspel !!! Galet…

Det här är en skön pungspark på Tommy Töpel, Hockeyligan, äckel-dif och alla så kallade experter i media som skrivit ner AIK från dag ett.

Vad säger Ni nu ?!?! Nej just det, ingenting.

Ligg bara ner och vara tysta och lyssna på AIK-sången.

Drömmar av guld…
A
Drömmar av guld
I
Drömmar av guld
K
Ja, det är drömmen om AIK !!!

Vidare reflektioner från igår…

Måste bara hylla Daniel Rudslätt. Jag har skrivit ner honom fullständigt tidigare, dels för att jag varit av den åsikten att han inte levererat och dels på grund av hans förflutna i d*f…

Efter de senaste matcherna så utnämner jag med glädje Daniel Rudslätt till denna säsongs Lucas Lawson.

2 – 1 målet igår var riktigt underbart och därmed så kapitulerar undertecknad. Jag hade tänkt lägga upp en bild på Daniel Rudslätt från säsongen 04/05 men är glad över att jag slipper… 😉 Bjuder på en fin bild av Daniel Rudslätt i Kölner Haies färger istället…

Innan vi blir alldeles för glada så måste jag dela ut lite kritik också…

 

Seriöst… AIK:s jubileumslogga måste vara det fulaste jag sett. Jag ser bara en vägskylt framför mig som talar om att här ska vi hålla 90 km/h… Gör om, gör rätt… Eller gör vackrare i alla fall till nästa gång.

Och så några punkter…

  • Richard Gynge !!! Vilken hjälte… Firandet efter 3 – 2 målet när han klättrar upp på sargen (se Jojjes underbara bild) gör mig riktigt glad eftersom han visar VILKA han spelar för. MERA SÅDANT !!!
  • Richard Gynge !!! Igen !!! Med 12 fullträffar så slutar han som AIK:s bästa målskytt i grundserien.
  • Richard Gynge !!! 3:dje plats i AIK:s poängliga, klart godkänt eftersom många supportrar undrade om han skulle hålla i Elitserien. Det har han bevisat bortom allt tvivel.
  • Josh MacNevin !!! Apropå citat… Josh MacNevin är en ny William Shakespeare. – Jag vill ha en ursäkt av alla som sa att vi skulle hamna i kvalserien. Dom kan dra åt helvete, säger Josh MacNevin.

Vill avsluta med en bild som jag hittade på Magnus Necks sida. Jag kommer så väl ihåg Peter Mellqvists ansiktsuttryck för lite mer än ett år sedan då närmast sörjande satt i Solna Gymnasiums Aula och pratade om AIK, konkurshot och KHL.

Därför känns denna bild så summerande för denna säsong.

Därför vill jag lägga upp den.

Hur det än slutar mot HV71 så är AIK klara för nästa års Elitserie och Peter Mellqvist får mer än gärna se lika glad ut om ett år när Magnus Neck tar fram kameran igen…

Nåväl…

Hv71 vs. AIK imorgon måndag !!!

Nu kör vi !!!

Drömmar av guld…
A
Drömmar av guld
I
Drömmar av guld
K
Ja, det är drömmen om AIK !!!

8 Responses to Such stuff as dreams are made on…

  1. Marran skriver:

    Det var helt sanslöst vilket tryck, vilken stämning och vilken upplevelse det var att få vara på Hovet i lördags. Bland det största jag varit med om. Trist bara att jag stod och halsade min öl i baren när Rudan gjorde sitt mål. Men reaktionerna på alla som var kvar i baren lät inte vänta på sig. Vilt jubel utbröt och nu, nu jävlar ska jag börja njuta också.

    Framåt stolta AIK!

    • PROZAC skriver:

      Marran – Helt rätt… Njuuuuuut !!!

      Ja, det var ett sjukt tryck. Fast jag har nog varit med om större i AIK-sammanhang. När Nebojsa dundrade in 1 – 0 på AEK Athen på Råsunda gick det en tryckvåg genom Stockholm och hela vägen ner till Nynäshamn. Skulle kunna räkna upp mera… Men ja, det var ruggigt bra drag i lördags.

  2. muggy skriver:

    Att tidigare ha skrivit ned en spelare som varit genomgående bäst defensivt (+13 i ett bottenlag är brutalt) tyder på antingen bristande hockeykunskap…eller snarare motvilja att berömma en gammal djurgårdsspelare, i det här fallet. Men stort att revidera åsikten.

    Märkligt att folk spekulerar så mycket i silly season nu – det är slutspel för h-te! Nu kör vi.

    • PROZAC skriver:

      muggy – Rudslätts fina +13 beror givetvis på att han läst av spelet ordentligt. Vid annalkande baklängesmål har han varit snabb in i båset så att någon annan noterats för minusmålet. 😉 Så kom inte och prata om bristande hockeykunskap. Jag har stenkoll… OCH motvilja att berömma en ex.apa. 🙂

      Vad gäller folks spekulationer i Silly Season så är det ungefär att likställa med släktingar som bråkar om arvet redan innan gamlingen hunnit dö. Folk borde sitta still i båten just nu… 🙂

      NU KÖR VI !!!

  3. BankOnPlank skriver:

    Och där gick det för mig.:D

  4. Ulrik skriver:

    Jag sa ju att nästa öl blir vid kvartsfinalen… men får snart höja till semifinalen. Håller med i allt om det där 90-märket, ser ut som en myndighetsdekal. Hur kan man göra sådan missar ? Nåja, i kväll njuter vi bara och ser fram emot onsdag. Tveksamt dock om HV säljer sig lika billigt en gång till.

    • PROZAC skriver:

      Ulrik – Dekalen var lika usel som AIK är bra på isen 😉

      Mycket trevligt att träffas senast. Väldigt många som hade säsongskort helt plötsligt… 😉 Vi tar en öl till Finalen med tycker jag 😉

      Som sagt, UNDERBART !!!

      Pensel-tifo på Onsdag !!!

Kommentera

