From Libya to A24 !!!

Folk som INTE kan skilja på fiktion och VERKLIGHET ombedes att INTE läsa detta inlägg utan återgå till övrig politiskt korrekt media.

………………………………………………………………………………………………………

För bara några minuter sedan gick Muammar Ghadaffi ut med ett klockrent uttalande till en chockad världspress. Eftersom Sveriges ledande blogg ligger före varenda mediahyena från CNN till TV4 så kommer här vad dikt… AIK-supportern alldeles nyss kläckte ur sig.

”Jag vet att jag dragit åt mig alla världens blickar, jag vet att hunden Obama skulle vara lika skön som mig och jag vet att mitt folk står bakom mig. Men ikväll så glömmer vi hunden Obama, mitt folk och mig själv.

Vi vänder blickarna mot Sverige och Hovet.

Ikväll avgörs något så mycket viktigare än om min sandlåda Libyen skall få frihet och demokrati…

Ikväll avgörs det om AIK tar sig till slutspel.

Ikväll avgörs AIK:s framtid i Elitserien.

Jag hade gärna varit med mina vänner Adde, Millwall, Thomas, Limewood, Jacob L och Hasse W på A24 och hejat fram AIK, men mina fruar kräver sin uppmärksamhet. Jag kommer givetvis att följa matchen på TV och hela Tripoli kommer att lägga ner vapnen ikväll klockan 18:30…

Roger Melin har för övrigt fått min gröna bok, och i DEN står allt. I DEN står det hur MoDo ska krossas och smulas sönder.

Låt oss visa de smutsiga hundarna på förbundet, alla orena djurgårdsgrisar och den store Satan Tommy Töpel att AIK hör hemma i Elitserien och på Hovet.

FORZA AIK !!!”

För er som undrar över vilket lagfoto det är som Muammar Ghadaffi bär på sin uniform så är det AIK:s guldlag från 1938.

7 Responses to From Libya to A24 !!!

  1. Sa skriver:

    Grymt peppande inlägg!!! Syns i baren på hovet, nu kör vi över Modo….

  2. Sa skriver:

    Det är pengarna som styr, det har de visat gång på gång…

    • PROZAC skriver:

      SA – Yo man, mitt i all glädje igår så hade jag en klump i magen, eftersom det vore tragiskt om den här föreningen gör samma misstag som man gjorde i slutet av 90-talet när det gäller de publika och arrangemangsfrågorna.

      Ja, Hovet är fullsatt just NU… men knappast till omgång 7 i Oktober i höst. Då är vi nere på 4.000 – 5.000 igen tyvärr. Och om man inte börjar värna om dessa 4.000 – 5.000 så kommer den skaran att minska stadigt…

      Minns när vi hade 2.000 på matcherna i Globen, ingen klack (den var ju uttryckligen inte välkommen av dåvarande styrelse)… bara sponsorer.

      Hurra, vill vi dit igen ?!?!?

      • SA skriver:

        Håller med dig, dock så tror jag och hoppas att man lärde sig en läxa förra gången.

        Man måste ta hand och sina trogna supportrar men även jobba hårt med att rekrytera nya ”kunder” till hockeyn. Detta är givet inget jätte lätt jobb, men jag anser att man bör titta en del på hur dif gjort, ja ja det är som att svära i kyrkan, men de har lyckats med att nå både fansen och sponsorerna. Kolla deras hemsida fullt med sponsorer och massor av intresanta aktiviteter mot fans och företag i en bra harmoni. Jag hatar dif lika mycket som du, men vi är ljusår från dem vad gäller arrangemang runt hockeyn. Nu är vår kära förening stekheta, och det är givetvis underbart kul, men det är nu vi skall ta vara på möjligheten till att få flera att se våra krigare även i höst. Varför inte släppa säsongskortten redan nu? Betala före säsongen är slut och få chansen att vinna spelarnas tröjor eller nåt? Eller kanske bjuda säsongarna på en kväll, och se en träning, få chansen att se och prata lite med killarna och avsluta med en pytt och en bira i sin enkelhet. Vi har massor av marknads folk anställda i klubben, men min fråga är vad alla gör? Har man tex. kollat vilka säsongarna som är egna företagare? Finns massor av saker att göra, och det är nu det måste ske….

      • PROZAC skriver:

        SA – WORD !!! Tyvärr så är dj*rgården ljusår före oss när det gäller att värna om sina supportrar och säsongare. Under deras slutspel 09/10 var det inget snack om att släppa in ”vanligt” folk på säsongskorts-puben fast det var slutsålt på Hovet mot Brynäs IF. Man valde att låta puben vara halvfull fast de hade kunnat fylla den och tjänat mera pengar.

        Givetvis gör AIK en massa bra också, ej att förglömma. Jag blev bland annat glad när jag gick förbi Kids Zone igår och såg vilket liv det var där. Det är morgondagens supportrar och ryggrad.

  3. Marie skriver:

    Problemet är att det bara är nytt folk igen som inte vet hur det har sett ut tidigare. Återigen så ger dom blanka fasen i oss säsongare. Visst är det kul med Kids Zon och visst är det bra att vi tar tillvara på deras intressen, men det lär dröja innan dom kommer som enskilda individer på Hovet. Skrev om detta i min blogg och du, tack förresten för erkännandet av Rudan 🙂

Kommentera

