Echoes from the past…

Sista omgången, AIK vs. MoDo och en slutspelsplats står på spel. Scenariot känns så bekant på något sätt… 😉 Avslutningen på säsongen 1990/1991 blev tyvärr ingen succé. En viss Peter Forsberg släckte AIK:s drömmar den gången.

Tjugo år sedan…

Nu pratar vi 2010/2011 och Peter Forsberg is no more… MoDo har egentligen ingenting att komma med, medan AIK har Viktor Fasth, Daniel Bång och Daniel Rudslätt.

Sedan har vi ju Richard Zzzzednik också.

Det är äntligen dags för AIK att skriva ny historia. Jag orkar faktiskt inte skriva så mycket mer än detta. Jag är helt tom i huvudet, nollställd, i ett slags väntläge. Väntar bara på att klockan ska bli 18:30 så att vi kan få det här överstökat.

Tack Tomas för tidningsklippen…

9 Responses to Echoes from the past…

  1. *L* skriver:

    Sitter och laddar upp med Rammstein på väg till jobbet nu och innan hockeyn ikväll.
    Känns inte som att en förlust är något jag skulle klara av nu.
    Tror ingen gör det….

    Mein hertz brent…

    • PROZAC skriver:

      L – Rammstein regerar !!!

      Jag kan ta en förlust så länge AIK slutar 9:a eller 10:a, men en repris från sista matchen 90/91 skulle inte alls vara fel 🙂

  2. *L* skriver:

    Håller med 🙂
    Dåtidens storheter i Modo har kastat in handduken och
    det är verkligen en 50/50 match.
    Men så här långt så har Fasth, laget, tränarna, supportrar och alla runt om gjort att den här matchen blivit av.
    Att hockeyn snart är slut har många känslor men vi har upplevt en spännande säsong som fått oss att tro och hoppas.
    Det är ju ändå det som räknas.
    Viljan…

    • PROZAC skriver:

      *L* – Jag ser det som en 80/20-match 🙂 Fast det betyder ju inte att AIK INTE kan schabbla till det själva… Skulle MoDo vinna ikväll så hoppas jag att vakterna ger fri lejd ner till MoDo-båset så att vi kan få lyncha Challe Berglund i alla fall. 🙂

  3. Brynäsredaktionen skriver:

    Mums, det var tider det och rättvia när den är som allra vackrast! 😀

    • PROZAC skriver:

      Ståhlis – Det stavas RÄTTVISA… Fy vad skönt att få leka språkpolis över Dig för en gångs skull. 🙂 Tack för senast by the way. Det var riktigt trevligt nere i Lp. De Klomp hoppas jag att man kommer besöka flera gånger nästa säsong.

  4. BankOnPlank skriver:

    Dags att släppa lös alkoholismen på allvar… oavsett resultat. 😀

    Vi strålar samman på SöS Akutmottagning runt 04:00. 😀

    • PROZAC skriver:

      BOP – Ha ha… Blir lugnt för min del, men känner jag mig själv rätt så är det inte osannolikt att vi ses på SöS runt 04:00… 🙂

  5. Tomas skriver:

    Där satt den!

Kommentera

