Ikväll klockan 19:00…

…tar AIK emot Brynäs IF på Hovet. Jag vet inte vilken gång i ordningen det är som AIK skall besegra dvärgarna från Gävle.

Hur som helst så är kvällens match extra speciell då KUNGEN och AIK-IKONEN David Engblom firar 700+ matcher i AIK.

AIK är hockey, hockey är AIK !!! vill fira David Engblom på vårat eget speciella sätt. David Engblom har som välkänt är berikat oss AIK-supportrar med sin dedikerade ishockey och ledarstil under flertalet säsonger. Men det är inte det enda som David Engblom berikat oss med…

För många av oss vilsna grabbar som stått handfallna inför hur det motsatta könet skall förföras och tämjas så har David Engblom varit en lika stor ledargestalt på det området som på isen.

En bra massage… det är vad David Engblom har lärt oss !!!

Och för DET och alla matcher i AIK är vi evigt tacksamma !!!

11 Responses to Ikväll klockan 19:00…

  1. SA skriver:

    Härligt erotisk bild, är det bilden från kvällens matchprogram tro?

    Syns på Hovet!

    • PROZAC skriver:

      SA – ha ha… Nej, det är det inte. I kvällens matchprogram får Du läsa om #19 i den gula hjälmen. 🙂

      Till helgen så kommer bloggen slänga upp det grymmaste retro-inlägget sedan bloggen startade. Tro mig. Har suttit och filat på det ett tag… Du kommer att gilla det. 😉

      Ses på Hovet.

      • SA skriver:

        Hahaha, nummer 19, härligt, Mr Limodriver…

        Ett retro inlägg låter riktigt intresant, men varför vänta till helgen, finns ju en risk att du deppat ihop helt dvs. att du krökar ner dig och skiter i allt vad blogg är…Allt i livet hänger ju på matchen idag och på torsdag. Är så jävla hispig just nu.

      • PROZAC skriver:

        SA – Ja, det stämmer… allt hänger på en väldigt skör tråd just nu. Till helgen kanske vi båda sitter och skär oss med slöa rakblad. Bara hoppas att Zzzzednik, Blomdahl och Rudslätt levererar ikväll.

        Att jag väntar till helgen beror på att inlägget saknar några små detaljer.

  2. BankOnPlank skriver:

    Kung Engblom! Den evigt ofelbare Engblom. 😀

    Vi dricker inte Gevalia!

  3. Marran skriver:

    Underbart att Engblom får göra ett mål i sin jubileumsmatch. Fantastiskt kul och ett stort grattis riktar jag speciellt till honom och tackar för alla år och hoppas att det blir fler. Han är så stabil och säker i sitt spel och gör så väldigt sällan misstag. En fältherre och en krigare in i bara benmärgen. Inte ett öga torrt.

    För övrigt så jobbade jag kväll och missade matchen, jag fick följa allt på svttext.se, men av det jag sett så måste jag nästan kolla uppgifterna ännu en gång för att se så att dom verkligen stämmer. Zednik målskytt. Check. Rudslätt målskytt. Check. Det verkar stämma. Fantastiskt att dom kan göra mål. Men nu när jag kollar lite närmare, det ska alltså till att motståndarlagets målvakt antingen är ur spel eller sitter på avbytarbänken för att dom ska hitta rätt i det helt tomma mål som gapar vidöppet. Imponerande. Jag tror till och med att min cykel som står här ute skulle kunna göra mål i ett sånt läge.

    Bara för att Zzzednik lyckas göra ett GWG och bara för att Rudslätt får stå med i målprotokollet så ska ingen tro att jag kommer vända på kappan och hylla dessa två spelare. Det kommer inte att ske. Men det kanske börjar bli dags att sluta gnälla? Det är fem matcher kvar. Det finns tid kvar att bli odödliga hjältar. Men då ska det mycket till.

    Om du såg matchen, hur skötte sig laget? Jag avskyr att arbeta kväll när det är gamedays, så vilka förtjänar att hyllas och vilka förtjänar det inte?

    Slutligen. Oerhört trevligt med tre poäng. Oerhört trevligt med Färjestad borta på torsdag. Och oerhört trevligt att Engblom är med oss även då.

    • PROZAC skriver:

      Marran – Så här är det… Till nästa match ska flaggorna med nummer 1, 5 och 11 hissas ner och ersättas med nummer 14 och 22. De clowner som jag sitter med på hockeyn fick en orgasm när Zzzzednik och Rudslätt gjorde mål. Och sedan fick jag ta en lavin av verbal skit… 🙂

      Ingen är gladare än jag om de herrarna gör mål… Men att som vissa helt tappa besinningen när dessa icke-succéer gör mål är sjukt. Håller dock med om att man borde gnälla mindre. Samtidigt var det mitt gnäll som gjorde Lucas Lawson odödlig, det är jag helt övertygad om.

      Matchen igår ? Den enda som förtjänar att hyllas är Kung Engblom. 🙂 nationalsången drogs in till förmån för hyllningarna av våran Kung !!!

  4. Anti do skriver:

    Är jag dyslektiker? Vad fan står det i den rosa rubriken?

Kommentera

