Ännu ett mål…

…av Mattias Beck. I kvällens bortamatch mot Borås HC smällde Mattias Beck in 2 – 0 målet för Mora IK i powerplay. Matchen pågår i skrivande stund och fler mål kanske kommer.

Tänk om Mattias Beck varit med igår, då hade AIK kanske kunnat besegra våran vidriga lillebror… Men vi har ju Zzzzzednik.

Vad gäller derbyt så återkommer jag senare, orkar inte just nu.

22 Responses to Ännu ett mål…

  1. BB skriver:

    Zzzednik är ungefär lika målfarlig som Zabka var på sin tid. Sistnämnde slovak hade dock andra förtjänster. Ett snyggt förnamn till exempel.

    • PROZAC skriver:

      🙂

      Ja, frågan är om inte Boris Zabka i en forwardposition skulle prestera mer än vad vår gode Richard ”Skalman” Zzzzzednik gjort.

  2. BankOnPlank skriver:

    Jag tror att vi har missuppfattat Zednik. Han är inte hockeyspelare utan konståkare. Skridskor kan han ju faktiskt åka.

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Jag kan också åka skridskor, och jag kan faktiskt spela ishockey… någorlunda i alla fall. Varför har inte jag ett kontrakt med AIK ?!

      • BankOnPlank skriver:

        Du är för snygg för att vara hockeyspelare. 🙂

      • PROZAC skriver:

        BankOnPlan – Erhm… Okej, har Du druckit träsprit ?!?!

        Jag är risig och överviktig, oftast orakad och med rödsprängda ögon. Jag är ingenting utseendemässigt jämfört mot Klabbe. Har Du sett hans tvättbräda till mage, kindbenen och den trendiga frisyren ?

        Enligt säkra källor så går det för alla kvinnor bara de tittar på honom…

        Så att jag skulle vara för snygg för att bli hockeyspelare stämmer inte.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Vilket får en att börja undra…är det Prozac eller Bankplanket som på ett kryptiskt vis försöker säga att hockeyspelare är väldigt fula?! 😉

      • PROZAC skriver:

        Gevaliaredaktionen – Klart att hockeyspelare är fula… som stryk. Vi lönnfeta supportrar på läktaren är bra mycket sexigare. 😉

      • BankOnPlank skriver:

        Fort nu! Jag har effektivt förvirrat Bjurlingredaktionen så att du kan sno/lämna tillbaks spelare.

      • PROZAC skriver:

        BOP – Bra jobbat !!! Jag lämnade Richard Zzzzednik i Läkerol Arena. Ska bli intressant att se hur Ståhlis reagerar på det… 🙂

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Haha, frågan är snarare hur Zednik reagerar på det…som Gozzi kanske…ger sina bästa år till oss istället å fixar guld, som vanligt med gnagare som går till den ädlaste av alla klubbar. Moahahahaha!!! 😀

  3. Marran skriver:

    Jag måste bara få skriva av mig efter vad jag fick bevittna under eftermiddagens bortamatch mot HV71.

    Två viktiga skeden i matchen och två spelare som jag varit kritiska mot hela säsongen tycker jag fäller avgörande. För det första, Patric Blomdahl, som till en början, helt omotiverat, spelar ett power play vid ställningen 2-1 HV71, tar en synnerligen livsnödvändig utvisning på anfallsblå. Där kan vi snacka om felbeslut. Det var även Blomdahls andra utvisning i matchen, om jag inte minns fel?

    För det andra, Daniel Rudslätt, Mr. 0-Procentigt-Fokus, bränner två solklara lägen, mitt i slottet och fixar även säsongens mest onödiga utvisning med drygt två minuter kvar av matchen.

    Jag har fått nog av Rudslätt. Jag har fått nog av Blomdahl. Visst, ni är många som anser att det behövs en toughness och tåga som det tydligen sitter i Blomdahl, men det går inte att ta korkade utvisningar i kritiska lägen, det gäller att tänka. Jag vill därför understryka att det finns spelare, som Christian Sandberg, som spelar minst lika hårt som Blomdahl och som aldrig åker på några utvisningar. Det handlar om att tänka hockey. Jag blir nästan förbannad.

    Nej, jag är missnöjd och dessa två herrar har verkligen inte övertygat på mig den här säsongen.

    • PROZAC skriver:

      Marran – jag håller med Dig. Dessa två herrar har INTE levererat och ställer till mer skada än nytta för AIK. De fick även duktigt med kritik i tidningen häromdagen. Tror det var i söndagens Expressen. Hittade Magnus Nyströms krönika

      • Marran skriver:

        Läste krönikan nu. Identisk med vad jag skrev. Sen vet jag inte vad det säger. Att jag plagierar Mange Nyström eller att han i själva verket är här inne och letar scoop? Mmm, spännande.

        Men det är ju tyvärr sanning. Tillsammans med Zzzednik så bildar dom en kedja som kan leta sig om efter nya jobb när denna säsong är till ända.

      • PROZAC skriver:

        Marran – Givetvis är Mange Nyström inne på Sveriges ledande hockeyblogg för att hitta scoop och få inspiration. Det tror i alla fall jag… 🙂

        Det kan i och för sig också vara så att Mange Nyström kan sin ishockey, att han är klarsynt och ser det som vi alla andra ser. Rudslätt, Blomdahl och Zzzzzednik levererar INTE !!! Eller jo, fast det de levererar är inte till fördel för AIK.

        Blomdahls spelstil köper jag dock, men han MÅSTE inse när man ska ta en utvisning och när man INTE ska det. Det har varit alldeles för många idiotutvisningar tyvärr. 😦

  4. Webmaster skriver:

    .
    Det synes mig som att Brunögsredaktionen
    fått sig en släng av kretinism.
    .
    Minns med glädje när Mathias Pettersson
    tog ett steg på kärriärsstegen och lämnade
    AIK för att gå till en klubb som
    kämpade om guld istället för överlevnad.
    .
    Stackars GayBaygrabben blev ett bittert fyllo
    som fick tillbringa tiden i spelargången och och där ge andra svikare från AIK vad dom förtjänar..
    .
    Som porrfilmskonnässör så kan man ju inte annat
    än älska beskriviningen av Mattias Pettersson på
    den eminenta sidan Eliteprospects.com..
    .
    ”PETTERSSON TENDS TO GET DOWN TOO MUCH.”

  5. […] över Brynäslegionen AIK. Hetsen inför har börjat redan nu och ni kan läsa i kommentarerna i det här inlägget hur de stackars gnagarna desperat försöker vinna ordkriget, utan någon som helst framgång! Det […]

  6. Webmaster skriver:

    .
    Vi ses på Gullmarsplan !

    • PROZAC skriver:

      Webmaster – Vet Du ens vart Gullmarsplan ligger ?!? Du hoppar ju in i din skåpbil och drar raka vägen till Ekerö så fort slutsignalen ljuder. Den dagen jag verkligen får SE Dig Gullmarsplan så kommer jag resa en staty där till Din ära !!!

  7. Webmaster skriver:

    .
    ”Får se dig Gullmarsplan” ??
    .
    Så fick dyslexin plötsligt ett ansikte.
    .
    Medborgarplatsen hjärtat, medborgarplatsen !!

    • PROZAC skriver:

      Webmaster – Vad skönt för Dig att Du äntligen fick hugga mig ännu en gång. Det heter PÅ Gullmarsplan, I know !!! Jag vet i alla fall vart Gullmars ligger. Och jag har varit DÄR !!! Senast igår efter matchen faktiskt 😉

Kommentera

