Silly Season 2011 har tydligen redan startat…

#30 Viktor Fasth – AIK:s supermålvakt !!!

Två uppdateringar på en och samma dag !!! Vet inte när det hände senast men helt plötsligt så fick jag en kick av inspiration.

Läste på nätet att parasiterna uppe i Norrbotten är på jakt efter AIK:s supermålvakt Viktor Fasth. Om Viktor Fasth stannar eller inte beror givetvis på om AIK spelar i Elitserien nästa säsong…

Skulle AIK vara ett elitserielag även nästa säsong så har jag dock väldigt svårt att se Viktor Fasth lämna AIK, tror att grabben trivs bra i klubben och i hufvudstaden.

Gaaah, fick en flashback nu. Alltid detta Luleå Hockey, alltid ska de vara ute och försöka stjäla våra målvakter. Skoterraggare !!!

#35 Kristian Antila – spelade i AIK under slutet av säsongen 03/04…

Säsongen 2003/2004 hade AIK lyckats hitta ett guldkorn i målvakten Kristian Antila. På grund av skador (har vi varit med om det förut ?) så förstärkte AIK upp målvaktssidan inför slutspurten av Allsvenskan och den stundande Kvalserien. Även fast Kristian Antila gjorde succé så gick det inte så bra för AIK. Vi missade Elitserien den säsongen och Luleå Hockey var direkt framme och snodde våran keeper.

Nu är Luleåbönderna nere med fingrarna i den svartgula syltburken igen, bara hoppas att AIK håller sig kvar i Elitserien och därmed skruvar åt locket så hårt så att Luleås långa fingrar kapas av…

Skoterraggare !!!

Hade jag redan skrivit det ?!?

Ja ja, det tåls att skrivas en tredje gång…

SKOTERRAGGARE !!!

Vad gäller Andreas Jämtin så ber jag om att få återkomma, känner att jag behöver smälta den nyheten. Givetvis är det sjukt tråkigt att Andreas Jämtin skriver ett fyraårskontrakt med Kluetta HC. Jag hade hoppats på att få se honom i AIK igen inom snar framtid, nu kommer det dröja minst fyra år.

Det är det enda jag kan säga just nu…

18 Responses to Silly Season 2011 har tydligen redan startat…

  1. Cluben013 skriver:

    😀

      • Cluben013 skriver:

        Hmm, det här blir jobbigt att förklara XD

        Trollface och ”u mad?” används för att driva med folk som är arga eller uppretade över nåt och skriver om det… typ. Jag kände att det var ett perfekt tillfälle att slänga in den där bilden, som LHC-fan som just fått höra om Jämtin 😉 Ta det inte alltför allvarligt dock, det är inte ofta man får tillfälle att använda den där, så jag var liksom bara tvungen 😀

        Här har du en liten förklaring till bilden också^^ :
        ”Trollface: A rather deformed face meant to display the expression that trolls have whilst angering people.”

        (Dvs, den minen jag gjorde medans jag frågade om du var arg över att Jämtin förlängde med oss… :p)

        Hoppas du förstår vad jag menade, och att du inte tog illa upp 😉

      • PROZAC skriver:

        Cluben013 – Ok, tack för förklaringen. Men…

        …jag är inte arg över att Jämtin förlänger med LHC. Vart har Du läst det ? Jag tycker bara att det är tråkigt att Andreas Jämtin kastar bort sina BÄSTA år i en klubb som inte har någon som helst hockeykultur eller historia att stoltsera med. Alla som kan något om hockey vet att Östergötlands ”flaggskepp” för alltid kommer att vara Vita Hästen !!!

  2. Webmaster skriver:

    .
    STOPPA PRESSARNA…
    .
    Mannen med hockeyvärldens vackraste
    vader har gjort comeback efter 6 långa
    års frånvara….
    .
    Då jag VET att Gozzi och andra på
    AIK sitter och läser detta så förväntar
    jag mig att det inte tar lång tid innan
    mannen,myten och legenden återigen
    drar på sig den svartgula matchtröjan och
    åker igenom världens största ananas och
    ut på isen till de fanatiska åskådarna jubel..
    .
    http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33135

  3. Webmaster skriver:

    .
    Och om någon nu vill skaffa samma sköna
    frisyr som hockeylegenden har på bilden
    så rekomenderas denna instruktionsfilm :

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Det här hade jag missat helt !!!

      Kan inte någon vältalig diplomat övertyga Nord-Korea om att det är helt okej att utöva kärnvapentester i Norrbotten ?!?!

  4. Brynäsredaktionen skriver:

    ”…fingrarna i den svartgula syltburken…”

    Håhåjaja, å det ska ni säga som fyller er trupp med gamla Brynäsare år efter år…iofs handlar det omleftovers, men ändå! 😉

    • PROZAC skriver:

      Jag förstår inte varför Du är så kaxig… Ingen elitserieklubb rycker i Brynäs IFs spelare eftersom de vet att de är skräp. Att AIK plockar leftovers beror på att AIK inte befinner sig tillräckligt högt upp i näringskedjan… för tillfället !!! Men AIK är på väg dit…

      Om några år är det Brynäs IF som gladeligen kommer signa upp det som AIK inte vill ha… 🙂

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Svar på Din första undran: som Brynäsare är man ALLTID kaxig! Det är legitimt, då vi är mycket finare och avsevärt bättre än alla andra!

        Å de enda gångerna BIF signar gnagare är när de är i sina bästa spelmässiga år, det vet Du! AIK däremot plockar Brynäsare när vi klämt ur det allra bästa ur dem, när russinen redan ramlat ur kakorna…

        Bra, Bättre, BRYNÄS! 🙂

      • PROZAC skriver:

        Min vän… Är Du säker på att Du egentligen inte är djurgårdare ?!?!

        Kaxigheten och drygheten är så bekant på ett skrämmande sätt, även begreppet finare och bättre. 😉

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Hehe, U wish! 😉

        Men vi tar deras förfalskade lite-finare-lite-bättre-skitsnack och gör det till en glänsande fin sanning! 😀

      • PROZAC skriver:

        Well, hjälper ju inte mot AIK 🙂

  5. BankOnPlank skriver:

    Du vet det säkert redan men…

    http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5147
    02/09/2011 Extension AIK AIK 2 years

    Om nu AIK är kvar i elitserien då.

    • PROZAC skriver:

      Jo, jag fick reda på det klockan 13:30 idag redan… 🙂

      Känns oerhört kul… Nu gäller det bara att AIK håller sig kvar som sagt. 😉

Kommentera

