Statistik – Omgång 45

#18 Kent McDonell – leder poängligan just nu. // Foto: Magnus Neck

Det var ett tag sedan jag kastade upp poängligan på bloggen. Senast det hände var faktiskt efter omgång 11, och sedan dess har det ju hänt en hel del…

Frågan är hur länge Kent McDonell kommer ligga i topp nu när han blir borta i tre veckor. Richard Gynge och Johan Andersson har ju äntligen kommit igång med poängproduktionen igen.

Vän av ordning kanske noterar att Mattias Beck fått tröjnummer 50 i denna lista, detta är inget annat än ett hån signerat www.swehockey.se därifrån jag snott denna lista. Även Patrik Nemeth, Vesa Toskala och någon till har fått felaktigt angivna tröjnummer.

Hur svårt skall det vara ?!?!

Nåväl…

6 Responses to Statistik – Omgång 45

  1. Daniel skriver:

    Rudslätts fyra mål på 41 matcher är sååådär va?
    Stefan Johanssons 6 mål är imponerande.
    En positiv överasskning för mig.

    Du som gillar Beck.
    Han håller ju samma takt i poängligan som
    en gammal NHL stjärna som Zednik.
    Starkt. 🙂

  2. Daniel skriver:

    Jo då.
    Men frågan är väl varför han är där?
    Han måste ha haft en väldigt mycket mindre lön än
    Zednik och hittils inte varit mycket sämre poängmässigt än honom.

    Är inte Zednik ännu ett fall av klassisk AIK hybris.
    Don´t get me wrong.
    Jag gillar hybris.

    • PROZAC skriver:

      Yo man… Det undrar jag också. Att Beck är i Mora är ett mysterium för mig, med tanke på att Tobbe Ericsson fortfarande är kvar i truppen.

      Vad gäller Zzzzzedniks lön så har jag förstått att de pengarna ligger utanför budget och har skjutits till av sponsorer. Så ingen skada skedd ekonomiskt i alla fall.

      Som jag var inne på… Zednik Eguren, Eguren Zednik… get my point ? Känns som en Deja Vu fast i hockeytappning…

      Vad gäller hybris så är det väl så att AIK är hybris, hybris är AIK !!! 😉

  3. *L* skriver:

    INTE bra att Kent blir borta på Lördag och definitivt inte bra att han blir borta på derbyt.
    Suckelisuck!
    Vojne för ljumskbråck!
    Men, det finns för många som spelar skadade eller på sprutor.
    Hoppas att han kryar på sig snarast!

Kommentera

